Terug

Probleem met water in kelder na herhaaldelijke herstellingen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

R. V.

Naar: dry-plan

07/10/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 27/03/2023 heb ik met uw onderneming een overeenkomst afgesloten voor het plaatsen van een vloer- en wanddrainagesysteem met pomp en sensor in onze kelder. Echter, ik stelde op 10/05/2023, 23/06/2023, 02/08/2023, 25/10/2023, 02/01/2024, 16/01/2024, 26/02/2024, 03/05/2024, 28/06/2024 en 26/09/2024 vast dat water in de kelder was binnengekomen. Op elk van bovenstaande momenten heb ik jullie op de hoogte gebracht van het probleem. Ik wil hierbij ook toevoegen dat deze lijst zelfs niet exclusief is, en we op verschillende andere momenten ook water in de kelder hebben gekregen, zelfs op plaatsen waar er tot voor de initiële 'herstelling' geen was. Zoals ik aangegeven heb in mijn mail dd 27/09/2024 verzoek ik u alsnog onverwijld de veroorzaakte schade te willen herstellen of te laten herstellen op uw kosten. Gelieve te willen reageren binnen de 7 dagen om afspraak te maken om dit praktisch uit te werken. Bij gebreke hieraan, zal ik verdere stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren.

Berichten (1)

R. V.

Naar: dry-plan

08/10/2024

In aanvulling op bovenstaand bericht vermeld ik ook dat er al op minstens 5 momenten zogenaamde herstellingen uitgevoerd zijn, die allerminst de situatie opgelost hebben; meer zelfs, nu hebben we water in de kelder op plaatsen waar dit tot voor de ingreep van dry-plan nooit het geval was geweest. De herstellingen zijn ook telkens dezelfde, alsof eenzelfde ingreep die de vorige 4 keren niet gewerkt heeft, nu plots resultaat zou hebben. Dry-plan beweert dat dit niet onder hun garantie valt, omdat dit schade is die niet verholpen zou zijn door hun installatie, terwijl het net veroorzaakt wordt door hun installatie. Voor € 2800 verwacht ik wel een fatsoenlijke oplossing. Door de ingrepen van dry-plan is de situatie alleen maar verslechterd: meer water in de kelder op nieuwe plaatsen, meer vocht dat blijft staan, waardoor er nu ook problemen opgedoken zijn met stukken pleister en bakstenen die van het plafond en muren loskomen. Een volledige terugbetaling of het herstellen van de oorspronkelijke toestand zijn de enige mogelijkheden waar wij nog in geloven.

Bemiddeling door Testaankoop 19 november 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform