Dit bedrijf werd geïdentificeerd als oplichterij.

We raden je aan om een openbare klacht in te vullen om zo andere consumenten te waarschuwen. Dit is wat je nog moet doen: - Meld je klacht - Verwittig de bevoegde instantie

Meest recente klachten

J. S.
18/06/2025

Misleidende cashbackactie

KLACHT AAN NESTLÉ BELGILUX NV – BETREFT TERUGBETALINGSVERZOEK NESCAFÉ DOLCE GUSTO-ACTIE Johan Schandevyl Driebek 11 1760 Roosdaal België johan.schandevyl@telenet.be GSM: 0476 74 65 01 Aan Nestlé Belgilux NV Birminghamstraat 221 1070 Brussel België Datum: 18 juni 2025 Onderwerp: Vraag tot herziening van terugbetaling binnen de NESCAFÉ Dolce Gusto cashbackactie Geachte heer/mevrouw, Ik contacteer u naar aanleiding van mijn deelname aan de cashbackactie van NESCAFÉ Dolce Gusto, zoals gepubliceerd op uw website en communicatiekanalen. Op 28 mei 2025 kocht ik via Bol.com België een deelnemend toestel, namelijk de NESCAFÉ Dolce Gusto Piccolo XS, aan de prijs van €49,99, evenals drie dozen capsules (16 stuks) voor een totaal van €24,75. Conform de actievoorwaarden zoals gecommuniceerd op www.dolce-gusto.be, ging ik uit van een terugbetaling tot maximaal €30 voor het toestel, bovenop de terugbetaling van de capsules. Deze interpretatie leek logisch en gerechtvaardigd, aangezien nergens werd vermeld dat er een specifieke minimum aankoopprijs voor het toestel vereist is om van de actie te genieten. Tot mijn verwondering werd het uiteindelijk toegekende terugbetalingsbedrag echter beperkt, op basis van het argument dat ik de machine reeds aan een "gunstige prijs" had gekocht. Ik begrijp dat u zich hierbij baseert op een zogenaamde referentieprijs van €59,99, maar deze was op geen enkel moment voorafgaand aan de aankoop zichtbaar of duidelijk vermeld. Wat mij bovendien bijzonder verwondert, is dat een prijsverschil van slechts €10 ten opzichte van de vermeende richtprijs aanleiding zou geven tot het volledig wegvallen van het beloofde terugbetalingsbedrag van €30 voor het toestel. In mijn ogen is dit disproportioneel en niet in overeenstemming met de redelijke verwachtingen die gewekt werden via uw communicatiekanalen, inclusief banners, QR-codes, en deelnemende winkelpunten. Deze vermelden uitsluitend het modeltype en het maximumbedrag van de cashback, zonder voorbehoud omtrent de verkoopprijs. Ik ben ervan overtuigd dat dit niet strookt met de geest van de actie, noch met de transparantie die een consument mag verwachten bij dergelijke promoties. Ik hoop dan ook dat u mijn verzoek tot herziening van de terugbetaling in overweging wilt nemen, en alsnog het voorziene voordeel voor het toestel toekent. Bijgevoegd vindt u de nodige bewijsstukken van aankoop. Indien u bijkomende informatie wenst, bezorg ik die graag. Met vriendelijke groet,  Johan Schandevyl

Afgesloten
C. D.
18/01/2025

Cash Back probleem

Beste, op 23/12/2024 heb ik bij Carrefour Basilix een Dolce Gusto INFINISSIMA Touch gekocht aan de prijs van 139 euro, met een cashback van 30 euro en drie dozen van 16 capsules. Deze actie was geldig van 01/11/2024 tot en met 31/12/24. Ik heb de cashback online gevraagd, maar ik kreeg als melding "actie is voorbij". Ik heb Dolce Gusto aangeschreven via hun website, maar ik heb nooit antwoord gekregen. Ik verzoek nu zo snel mogelijk de terugbetaling van 30 euro samen met het bedrag van 15,37 euro voor de drie dozen van 16 capsules, samen 45,37 euro. In bijlage het bewijs van de actie geldig voor mijn toestel; het bewijs van de duur van de actie van 01/11 t.e.m. 31/12/24; het kasticket met de aankoop van het apparaat en de drie dozen capsules.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
R. V.
28/04/2024

Bedrieglijke promo's Dolce Gusto

Beste,In reactie op de vele cashback advertenties kochten wij een Dolce Gusto Infinissima Touch.Tot onze verbazing ondervonden wij na de aankoop van ons toestel bij een deelnemende winkel (Krefel), dat deze niet voldoet om een cashback te ontvangen. Dit omdat onze aankoopprijs van 99.95 euro lager ligt dan de 'prijs na cashback' van 99.99 euro.Akkoord dat dit te lezen was in de actievoorwaarden, maar van de vele cashback acties die ik al genoten heb bij eerlijk adverterende bedrijven, heb ik nog nooit een actie ervaren waarbij dergelijke restrictie gold. De gevolgen werden dan ook pas duidelijk na aankoop van het toestel.Nu is het ergste van al dat in vele winkels, fysiek en online, gepronkt wordt met een mogelijke cashback van 40 euro, maar in diezelfde winkels ligt de prijs ontzettend dicht bij de prijs na cashback. Enkele voorbeelden:- Krefel (zwart): 99.95- Bol (taupe): 103- Amazon (zwart) : 99.95- Vanden Borre (zwart): 99.99Met andere woorden, na kort even googlen vind je al snel terug dat je gelijk welke van de twee kleuren kan bestellen bij een deelnemende winkel en hoogstens een cashback van 3.01 euro mag verwachten. Dit terwijl deelnemende winkels online en fysiek pronken met de advertenties van 'Cashback tot 40 euro' voor dit specifiek model. Opnieuw akkoord dat hier 'tot' in staat, maar dit is ontzettend misleidend wanneer dit zelfs geadverteerd wordt bij machines waar helemaal geen cashback voor geldt. Je moet al ontzettend je best doen om ergens een winkel te vinden waarbij je van de maximale cashback kan genieten. Het zou nog minder bedrieglijk geweest zijn om bijvoorbeeld een cashback 'tot' 500 euro volgens dezelfde voorwaarden te adverteren, dan beseffen mensen ten minste op voorhand dat er iets niet klopt.Misschien nog een anekdote om het compleet te maken: ik ging eerst om het toestel naar Vanden Borre. Maar daar kon de winkelmedewerker niet garanderen dat de actie gold op het zwarte model omdat dit daar niet op de website stond. Waarom wist die zelf niet. Bij nader inzien, zal de reden dus geweest zijn dat dit de enige plaats van eerlijke advertering was. Ik ben dan maar naar de Krefel gegaan omdat daar de promo wel op de site stond voor dit toestel en heb nog in de winkel expliciet gevraagd of de cashback daarop gold, hetgeen mij verzekerd werd. Met andere woorden, jullie advertentie is zodanig bedrieglijk, dat de medewerkers in de deelnemende winkels er zelf niet aan uit geraken en daardoor klanten niet correct weten te informeren.Omdat wij ons ontzettend bedrogen voelen, hadden wij dan ook graag geïnformeerd of wij toch de cashback van 40 euro zoals wij anticipeerden kunnen ontvangen. Zo niet, voel ik mij genoodzaakt om deze klacht te escaleren, ook vooral om deze misleiding publiekelijk aan te kaarten en omdat we denken dat dergelijke praktijken misschien ook beter eens binnen een juridisch kader bekeken worden.Alvast bedankt.

Afgesloten
J. J.
29/12/2023

Niet geleverde bestelling

Beste, mijn bestelling BE3A0320436OR van 7 december werd nog niet geleverd. Op 8 december ontving ik nochtans een verzendbevestiging, en even later, dezelfde dag, een mail van de post om te melden dat Dolce Gusto mijn bestelling via bpost zou laten leveren. Daar ik daarna niets meer hoorde heb ik op 12 december telefonisch contact genomen met de klantendienst, en als reactie ontving ik een mail die bevestigde dat mijn bestelling nog niet geleverd werd omdat er vertraging opgelopen was als gevolg van de vele bestellingen, maar dat er alles aan gedaan werd om zo snel mogelijk te leveren. Daar ik op 15 december nog niets gehoord had heb ik een mail verzonden naar de klantendienst. Ik heb dan een mail ontvangen om te melden dat mijn vraag naar de betrokken dienst gestuurd was, en dat ik informatie zou ontvangen zodra er informatie beschikbaar zou zijn. Omdat ik niets meer hoorde heb ik opnieuw telefonisch contact genomen, en iedere keer kreeg ik een vriendelijke telefoniste die bevestigde dat de bestelling niet geleverd was, en dat ze zou zorgen dat er nu iets met mijn bestelling zou gebeuren. Maar er is nog niets gebeurd. Er werd mij ook een formulier beloofd om te kiezen tussen een heruitzending (het zou ondertussen duidelijk zijn dat het probleem bij bpost is) of terugbetaling, maar dit formulier heb ik ook nooit ontvangen. Straffer is dat ik de klantendienst niet meer kon bereiken met de telefoon die ik altijd gebruikt had. Om de klantendienst op 26 december te bereiken heb ik een andere telefoon moeten gebruiken (nummer geblokkeerd?). Graag had ik een snel en duidelijk antwoord ontvangen met een duidelijke oplossing: liefst onmiddellijke heruitzending (mijn bestelling was gemaakt met een interessante promotie), of terugbetaling, maar dan verwacht ik wel een commerciële geste daar ik daardoor de voordelen van de promotie verlies. Ik ben al jaren klant bij Dolce Gusto en ik verwacht als trouwe klant een betere behandeling.

Opgelost
N. D.
12/06/2023

Voor een 25,5 euro aan producten niet geleverdt

Beste,Mijn bestelling werd niet volledig geleverd , direct telefonisch contact ,moest een e-mail struren naar klantendienst ,heb dit gedaan , maar een antwoord komt niet meerTe weinig geleverd : GRANDE 30Caps 3x255g (Grande Voordeelpack 90 Capsules waarde 25,10 euro.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform