Terug

Misleidende cashbackactie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

J. S.

Naar: Dolce Gusto - Nestlé

18/06/2025

KLACHT AAN NESTLÉ BELGILUX NV – BETREFT TERUGBETALINGSVERZOEK NESCAFÉ DOLCE GUSTO-ACTIE Johan Schandevyl Driebek 11 1760 Roosdaal België johan.schandevyl@telenet.be GSM: 0476 74 65 01 Aan Nestlé Belgilux NV Birminghamstraat 221 1070 Brussel België Datum: 18 juni 2025 Onderwerp: Vraag tot herziening van terugbetaling binnen de NESCAFÉ Dolce Gusto cashbackactie Geachte heer/mevrouw, Ik contacteer u naar aanleiding van mijn deelname aan de cashbackactie van NESCAFÉ Dolce Gusto, zoals gepubliceerd op uw website en communicatiekanalen. Op 28 mei 2025 kocht ik via Bol.com België een deelnemend toestel, namelijk de NESCAFÉ Dolce Gusto Piccolo XS, aan de prijs van €49,99, evenals drie dozen capsules (16 stuks) voor een totaal van €24,75. Conform de actievoorwaarden zoals gecommuniceerd op www.dolce-gusto.be, ging ik uit van een terugbetaling tot maximaal €30 voor het toestel, bovenop de terugbetaling van de capsules. Deze interpretatie leek logisch en gerechtvaardigd, aangezien nergens werd vermeld dat er een specifieke minimum aankoopprijs voor het toestel vereist is om van de actie te genieten. Tot mijn verwondering werd het uiteindelijk toegekende terugbetalingsbedrag echter beperkt, op basis van het argument dat ik de machine reeds aan een "gunstige prijs" had gekocht. Ik begrijp dat u zich hierbij baseert op een zogenaamde referentieprijs van €59,99, maar deze was op geen enkel moment voorafgaand aan de aankoop zichtbaar of duidelijk vermeld. Wat mij bovendien bijzonder verwondert, is dat een prijsverschil van slechts €10 ten opzichte van de vermeende richtprijs aanleiding zou geven tot het volledig wegvallen van het beloofde terugbetalingsbedrag van €30 voor het toestel. In mijn ogen is dit disproportioneel en niet in overeenstemming met de redelijke verwachtingen die gewekt werden via uw communicatiekanalen, inclusief banners, QR-codes, en deelnemende winkelpunten. Deze vermelden uitsluitend het modeltype en het maximumbedrag van de cashback, zonder voorbehoud omtrent de verkoopprijs. Ik ben ervan overtuigd dat dit niet strookt met de geest van de actie, noch met de transparantie die een consument mag verwachten bij dergelijke promoties. Ik hoop dan ook dat u mijn verzoek tot herziening van de terugbetaling in overweging wilt nemen, en alsnog het voorziene voordeel voor het toestel toekent. Bijgevoegd vindt u de nodige bewijsstukken van aankoop. Indien u bijkomende informatie wenst, bezorg ik die graag. Met vriendelijke groet,  Johan Schandevyl

Berichten (2)

Dolce Gusto - Nestlé

Naar: J. S.

18/06/2025

Beste Klant, Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u ons meedeelt dat u een probleem hebt ondervonden met onze Cashback-actie. Hoewel het ons spijt dat u dit probleem hebt ondervonden, kunnen wij niet rechtstreeks tussenbeide komen om u een oplossing te bieden. Wij nodigen u uit om contact op te nemen metHashting, onze partner die verantwoordelijk is voor de cashback. U kunt contact met hen opnemen per telefoon (0475/21.13.33) of per e-mail (ndg.be@hashting.support). Ze helpen u graag verder! Wij hopen dat wij uw probleem hebben kunnen oplossen en blijven tot uw beschikking mocht u nog vragen hebben. Met vriendelijke groeten, Lente NESCAFE Dolce Gusto Consumer Engagement Services --------------------

Bemiddeling door Testaankoop 18 juni 2025

Dolce Gusto - Nestlé

Naar: J. S.

25/06/2025

Beste Mijnheer Schandevyl, Hartelijk dank voor uw mail van 18/06/2025. We hebben het even voor u nagekeken. De Cashback actie aan welke u heeft deelgenomen wasdevolgende: Op basis van uw aankoopbedrag en de hierboven vermelde promoprijs na terugbetaling voor de machinewerd volgendbedrag aan u teruggestort: €10 (aankoop machine) + €24.75 (aankoop capsules) = €34.75 Wij hopen dat wij aan uw verzoek hebben kunnen voldoen en blijven tot uw beschikking mocht u nog vragen hebben. Met vriendelijke groeten, Nausikaä NESCAFE Dolce Gusto Consumer Engagement Services --------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform