Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 87
- Aantal klachten *
- 15
- Afgesloten klachten*
- 86%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
terugbetaling revalidatie dochter
Beste Mijn dochter heeft 4 maanden moeten verblijven in revalidatiecentrum het Pulderbos. Nu had ik op voorhand informatie ingewonnen bij dkv en zeiden ze mij telefonisch dat dit gedekt was via hen. Echter nu krijg ik een brief dat deze instelling niet erkend wordt. Wat kan ik hiervoor nog doen, want betaal dkv en kan er geen gebruik van maken terwijl mijn dochter opgenomen is geweest. Groetjes Stefanie
Hulp gevraagd bij weigering aanvraag zware ziekte bij DKV – Zeldzaam syndroom
Geachte, Ik neem contact met u op in de hoop dat Test-Aankoop mij kan bijstaan in een dossier met verzekeraar DKV. Mijn zoontje van 2 jaar werd na een lange zoektocht en diverse medische onderzoeken gediagnosticeerd met het Nance-Horan Syndroom, een zeer zeldzame erfelijke aandoening. Deze diagnose kwam pas na zijn geboorte aan het licht rond 1jarige leeftijd, onder meer na twee oogoperaties op de leeftijd van drie maanden, een bijkomende operatie, DNA onderzoeken die eerst tot niets leidden en bijkomende onderzoeken nadat er een motorische achterstand was. Het syndroom veroorzaakte ernstige oogproblemen, waardoor hij elke drie maanden nieuwe lenzen nodig heeft, omdat hij geen eigen lenzen meer heeft. Daarnaast heeft hij ook ontwikkelingsachterstand op motorisch en taalvlak, wat extra ondersteuning en zorg vereist. We hebben als gezin al heel wat medische en praktische kosten gehad, vaak zonder duidelijke info over mogelijke tussenkomsten. Toen wij via DKV een aanvraag indienden om zijn aandoening te laten erkennen onder de regeling voor zware ziekten, werd dit geweigerd met als motivatie dat zijn aandoening niet voorkomt op de lijst van erkende zware ziektes. Echter, volgens mijn informatie bevat de lijst van het RIZIV wel een rubriek ‘andere zeldzame ziekten’, wat in deze context toch van toepassing zou moeten zijn. Wij kregen bij de diagnose of in het verdere traject geen enkele begeleiding of informatie over mogelijke tegemoetkomingen, iets wat ons nu parten speelt. Daarom mijn vraag: • Kan Test-Aankoop ons helpen om bezwaar aan te tekenen of ondersteuning te bieden in het verder behandelen van dit dossier met DKV? • Is een aanvraag voor zware ziekte (bij DKV of andere instanties) toch mogelijk met terugwerkende kracht, gezien de diagnose pas na enige tijd officieel werd vastgesteld? We voelen ons verloren in het administratieve kluwen terwijl we tegelijk proberen zorgen voor ons kind met een zeldzame aandoening. Elke hulp of advies is dus zeer welkom. Met vriendelijke groeten, Elke Vansonhoven
Geschil terugbetaling kosten medische ingreep
Weigering van DKV om tussen te komen in de kosten van een medische ingreep in het ZAS St-Augustinus te Wilrijk dd 08/10/2024. Vooraf aan de opname werd mij door het ZAS een document ter ondertekening voorgelegd waarbij ik mij moest akkoord verklaren met een kost waarvoor geen tussenkomst van het RIZIV is voorzien. Om mijn ingreep te kunnen ondergaan heb ik het document ondertekend, bovendien staat in mijn polis van DKV vermeld dat medische prestaties zonder RIZIV tussenkomst voor 100% vergoed worden. Uiteindelijk weigert DKV deze vergoeding te betalen en heeft het ZAS de kost op mij verhaald. Ik heb contact genomen met DKV met vermelding polisvoorwaarden, maar DKV blijft weigeren. De hospitalisatieverzekering betreft een groepspolis oorspronkelijk van Swiss Life via mijn werkgever die vervolgens "integraal" door DKV werd overgenomen. Intussen heb ik de factuur aan het ZAS betaald, maar ik verwacht dat DKV mij het betaalde bedrag vergoed en zijn verplichtingen nakomt volgens de geldende polisvoorwaarden, niet meer, niet minder.
Goedkeuring dossier
Geachte mevrouw/heer, DKV SMILE weigert tussenkkmst id behandeling met blokjes van mijn zoon Jasper Van Herck °26/01/2004. Ik betaal reeds 4 jaar ( opnieuw) de premie ( wachttijd) en ik heb vele verslagen en foto's moeten doorsturen nr de tandarts van DKV van orthodont Greet Mulier waarop zij duidelijk 2 medische problemen ( zijnde kruisbeet en probleem met tand 15) aangeeft als noodzaak vr de behandeling. Na de eerste weigering zonder uitleg van DKV, schreef Dr.Mulier een addendum met nogmaals de nadruk op 3 punten waarom de orthodontie medisch noodzakelijk is en niet puur esthetisch zoals DKV beweerd. Opnieuw afkeuring vh dossier. Ik vraag u tussenkomst voor deze onterechte weigering, want er zijn duidelijk 2 aantoonbare medische redenen voor de behandeling die NIET TE WEERLEGGEN ZIJN!! Polisnr 383973101, administratief contactpersoon van DKV M Duygun. Dank u voor uw hulp
Onterechte aanmaning
Dossier nummer 300 091 501 Betreft: hospitalisatie verzekering Dit schrijven wordt ook naar Test Aankoop gestuurd. Aan wie het aanbelangt, Ik heb sinds 1 mei 2005 een hospitalisatie contract bij D.K.V. Belgium. Tot op heden, heb ik elke maand mijn bijdrage betaald zonder ooit tekort te schieten. Ik heb nl. een bestendige betalingsopdracht bij de bank die ik elk jaar aanpas in functie van de indexering. In bijlage vindt u de bankuittreksels van de maandelijkse betalingen aan D.K.V. Belgium sinds 01-01-2020. Ik heb in die 19 jaar één enkele keer beroep gedaan op een terugbetaling voor hospitalisatiekosten, in augustus 2015, voor een bursectomie, acromioplastie en resectie calcificatie met één nacht ziekenhuisopname. Voor een blepharoplastie in februari 2021 in ambulante zorg, werd de terugbetaling geweigerd. Nu krijg ik een aangetekend schrijven met een aanmaning en een in gebreke stelling voor een bedrag van 3,24 euro (het versturen van een aangetekend schrijven kost twee maal zoveel!) en een bedreiging mijn contract op te zeggen bij niet betaling van die 3,24 euro (ondertussen is mijn contract geschorst) en mijn resterende jaarpremie, 589,68 euro via gerechtelijke weg op te eisen. Waarom? Omdat ik zogezegd mijn bijdrage niet betaald heb. Terwijl die maandelijks automatisch wel betaald wordt. Na een telefonisch gesprek met uw diensten werd me vermeld dat als ik mijn bijdrage maandelijks wil betalen, ik verplicht ben het via een domiciliëring te doen. Een bedrijf heeft in België echter het recht niet om een domicili¨ering af te dwingen van een klant. Ik verwijs u naar de website van de Belgische overheidsdiensten: https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/prijsbeleid/betalingen/weigering-domiciliering. Jaren geleden had u ooit een brief aan uw vrouwelijke klanten gestuurd - een brief dat ik spijtig genoeg niet bijgehouden heb - waarin u zich verbond u aan aan de Belgische antidiscriminatiewet te houden en stellig beloofde dat uw bedrijf mijn bijdrage gelijk zou stellen met die van uw mannelijke klanten. Dat is echter nooit gebeurd. Mijn echtgenoot betaald nog steeds een pak minder dan ik. Als enige uitleg hiervoor kreeg ik: leeftijdsverschil. Mijn echtgenoot is 14 maanden jonger dan ik. Ik betaal 65,16 euro maandelijks, hij 53,05 euro. Dat is een verschil van 22,83 %. Van discriminatie gesproken... Als ander van de pot gerukt argument kreeg ik te horen dat mijn hospitalisatieverzekering mij een dekking geeft voor een eventuele bevalling in eender welk ziekenhuis. Ik ben ondertussen bijna 59 jaar... Ik eis hierbij dat u meteen met uw financiële intimidatie stopt, dat u mij schriftelijk bevestigd dat deze absurde zaak afgehandeld is en dat u mij excuses aanbiedt. Zo niet zal ik naar een advocaat stappen en zal ik ook meteen mijn verzekering opzeggen, net als mijn echtgenoot. Ik zal ook niet terugdeinzen om uw klantonvriendelijkheid op de sociale media te verspreiden. Hopend op uw redelijkheid en op een snelle afhandeling van deze absurde zaak, verblijf ik inmiddels met de meeste hoogachting. I.G.
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten