Onaanvaardbaar

13 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

P. S.
7/10/2025

probleem met "my DKV" kan niet inloggen.

iK geraak niet op "MY DKV" om te zien dat de facturen kloppen die ze mij opsturen. ik kan mij niet inloggen op my dkv (reeds vele keren gedaan zonder resultaat) Het is al 3 maanden dat ik hun vraag om te kijken wat het probleem is. Ze gaan terugbellen maar hoor nooit iets. Heb al 3 maal een kontaktformulier ingevuld zonder antwoord. Ik krijg wel mails om te weten dat ik tevreden ben over my dkv . Heb al verschillende keer geantwoord maar geen respons. Na mails naar "schade @dkv.be en "portal.support @dkv en voor de zoveelste telefoongesprek krijg ik te horen dat als ik de facturen van de kliniek niet betaal dat ik na de 2de herinnering mijn medi kaart geblokkeerd wordt. ik heb nl gezegd dat de facturen onbetaald bleven tot ik kon zien in "my dkv dat alles ok was. Kunnen jullie er iets aan doen dat ik my dkv kan bekijken op de computer en als alles klopt ze kan betalen.

In behandeling
J. F.
18/09/2025

Justificatie aangerekende kosten

Beste, Op 15 augustus ontvangen we een kostenafrekening 2232205401 voor een betaling van 40€ die u aan UZ Leuven betaalde. Op 3 september vragen we u een kopie van de factuur waar u voor betaalde. We hebben zelf immers niets gekregen. Op 9 september nog eens een nieuwe vraag zonder gevolg. We vragen u dus met aandrang de aan u betaalde 4O€ terug te storten vermits we tot op heden geen justificatie hebben van het u betaalde bedrag. Gelieve dit te regulariseren of de verantwoording van uw betaling aan UZ Leuven te bezorgen. Met vriendelijke groeten

In behandeling
S. W.
6/08/2025

terugbetaling revalidatie dochter

Beste Mijn dochter heeft 4 maanden moeten verblijven in revalidatiecentrum het Pulderbos. Nu had ik op voorhand informatie ingewonnen bij dkv en zeiden ze mij telefonisch dat dit gedekt was via hen. Echter nu krijg ik een brief dat deze instelling niet erkend wordt. Wat kan ik hiervoor nog doen, want betaal dkv en kan er geen gebruik van maken terwijl mijn dochter opgenomen is geweest. Groetjes Stefanie

Afgesloten
W. G.
29/07/2025

Hulp gevraagd bij weigering aanvraag zware ziekte bij DKV – Zeldzaam syndroom

Geachte, Ik neem contact met u op in de hoop dat Test-Aankoop mij kan bijstaan in een dossier met verzekeraar DKV. Mijn zoontje van 2 jaar werd na een lange zoektocht en diverse medische onderzoeken gediagnosticeerd met het Nance-Horan Syndroom, een zeer zeldzame erfelijke aandoening. Deze diagnose kwam pas na zijn geboorte aan het licht rond 1jarige leeftijd, onder meer na twee oogoperaties op de leeftijd van drie maanden, een bijkomende operatie, DNA onderzoeken die eerst tot niets leidden en bijkomende onderzoeken nadat er een motorische achterstand was. Het syndroom veroorzaakte ernstige oogproblemen, waardoor hij elke drie maanden nieuwe lenzen nodig heeft, omdat hij geen eigen lenzen meer heeft. Daarnaast heeft hij ook ontwikkelingsachterstand op motorisch en taalvlak, wat extra ondersteuning en zorg vereist. We hebben als gezin al heel wat medische en praktische kosten gehad, vaak zonder duidelijke info over mogelijke tussenkomsten. Toen wij via DKV een aanvraag indienden om zijn aandoening te laten erkennen onder de regeling voor zware ziekten, werd dit geweigerd met als motivatie dat zijn aandoening niet voorkomt op de lijst van erkende zware ziektes. Echter, volgens mijn informatie bevat de lijst van het RIZIV wel een rubriek ‘andere zeldzame ziekten’, wat in deze context toch van toepassing zou moeten zijn. Wij kregen bij de diagnose of in het verdere traject geen enkele begeleiding of informatie over mogelijke tegemoetkomingen, iets wat ons nu parten speelt. Daarom mijn vraag: • Kan Test-Aankoop ons helpen om bezwaar aan te tekenen of ondersteuning te bieden in het verder behandelen van dit dossier met DKV? • Is een aanvraag voor zware ziekte (bij DKV of andere instanties) toch mogelijk met terugwerkende kracht, gezien de diagnose pas na enige tijd officieel werd vastgesteld? We voelen ons verloren in het administratieve kluwen terwijl we tegelijk proberen zorgen voor ons kind met een zeldzame aandoening. Elke hulp of advies is dus zeer welkom. Met vriendelijke groeten, Elke Vansonhoven

In behandeling
B. S.
8/05/2025

Geschil terugbetaling kosten medische ingreep

Weigering van DKV om tussen te komen in de kosten van een medische ingreep in het ZAS St-Augustinus te Wilrijk dd 08/10/2024. Vooraf aan de opname werd mij door het ZAS een document ter ondertekening voorgelegd waarbij ik mij moest akkoord verklaren met een kost waarvoor geen tussenkomst van het RIZIV is voorzien. Om mijn ingreep te kunnen ondergaan heb ik het document ondertekend, bovendien staat in mijn polis van DKV vermeld dat medische prestaties zonder RIZIV tussenkomst voor 100% vergoed worden. Uiteindelijk weigert DKV deze vergoeding te betalen en heeft het ZAS de kost op mij verhaald. Ik heb contact genomen met DKV met vermelding polisvoorwaarden, maar DKV blijft weigeren. De hospitalisatieverzekering betreft een groepspolis oorspronkelijk van Swiss Life via mijn werkgever die vervolgens "integraal" door DKV werd overgenomen. Intussen heb ik de factuur aan het ZAS betaald, maar ik verwacht dat DKV mij het betaalde bedrag vergoed en zijn verplichtingen nakomt volgens de geldende polisvoorwaarden, niet meer, niet minder.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform