Terug

Verzekeringsgeld

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

R. S.

Naar: DHL Belgium

22/09/2025

Beste, Het gaat eigenlijk over DHL Duitsland. Via een vriend daar heb ik een gitaar gekocht vanuit Bremen die verstuurd is met DHL naar België. Van in het begin zagen we via het trackingnummer problemen want de gitaar ging naar Polen. Dit terwijl het label mooi geprint is met mijn adres op en voorzien was van een trackingnummer en barcode. Ik en mijn afzender moesten altijd zelf bellen en mailen om te vragen wat er aan de hand was want de gitaar bleef in Polen steken. Uiteindelijk met DHL Polen zelf gebeld en die gingen de gitaar terug naar afzender sturen want wegens de fout kon de gitaar niet rechtstreeks naar mij doorverzonden worden. Uiteindelijk zagen we beweging via het trackingnummer en werd de gitaar teruggestuurd naar Berlijn ipv Bremen waar mijn afzender woont. Ik heb een vriend wonen in Berlijn en die ging kijken naar het postpunt daar. De gitaar was er niet? Ondanks het trackingnummer. Weer veel gebeld en gemaild maar DHL helpt ons niet. Uiteindelijk gevraagd naar mijn verzekeringsgeld want ik vermoede diefstal of verlies. De verzekeringsmaatschappij van DHL wist me te zeggen dat ze fraude vermoeden. Zo maar zonder enig bewijs?? Ik en mijn afzender hebben dan al onze bewijzen van verzekering, betalingen en foto's van het pakket gestuurd maar geen antwoord meer. Dan opeens beweegt het trackingnummer weer en komt het in Bremen terecht. Wij blij maar opeens meld het dat het in een depot ligt op 10km van mijn afzender. Dit vind hij raar maar gaat toch kijken. Het pakket ligt er weer niet en opeens meld het trackingnummer toch dat het afgehaald is? Dus trackingnummer verdwenen en DHL die van niets meer gebaard. Wij hebben al twee klachten bij de Bundesnetszagentur ingediend maar daar horen we ook niets meer van. De politie helpt ons ook niet want het is een civiele zaak. Ik heb 3.000€ voor de gitaar betaald en deze ook voor dit bedrag verzekerd via DHL want ik betaalde 70€ voor verzending en verzekering. Dus 3.070€ zomaar kwijt? Wat kan ik nog meer doen? DHL doet gewoon niets meer en antwoord gewoon niet. Ongeloofelijk eigenlijk vooral die beschuldiging van fraude en het laten verdwijnen van het trackingnummer. Ze zetten ons ook zo tegen elkaar op maar de afzender is een vriend van mij dus ze liegen. Ik hoor graag van jullie wat mijn opties zijn. Ik heb nog alle bewijzen van correspondentie met DHL. Vriendelijke groeten Robby Saeys


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform