Meest recente klachten

L. V.
12/08/2024

Vervangingsprobleem tijdens garantie

Geachte mevrouw/heer, In april 2023 heeft de voorlopige oplevering van ons appartement, project Eksterlaer A - Vooruitzicht (806059), plaatsgevonden. Na 11 maanden na de ingebruikname van de badkamer, vertoont één van de waskommen een afschilfering. Meer specifiek, een afschilfering aan het zilverkleurig materiaal chroom onder het afdekstopje bovenaan de afvoerleiding. Op 11 mei 2024 e-mailde ik u om vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek werd afgewezen omdat de fabrikant hier de garantie weigert toe te passen. Reden: omdat het volgens de fabrikant niet juist onderhouden is. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat slechts 1 waskom de afschilfering vertoont. Er helemaal geen agressieve producten werden gebruikt maar enkel allesreiniger en Cif. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product. Gelieve te noteren dat niet de fabrikant, maar de verkoper verantwoordelijk is voor de wettelijke garantie. Al ons e-mailverkeer met u sinds 11 mei 2024 en foto's zijn reeds in uw bezit. Met vriendelijke groet, Bijlagen: E-mailverkeer

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
M. S.
22/11/2021

Problemen met retour van onnodig artikel

Beste,Mijn man (zijn naam staat op de factuur) en ik bestelden in augustus 2021 het sanitair voor onze nieuwe badkamer. We deden dit na consult bij Desco Zaventem. Voor de douchetub voegde de adviseur een set pootjes toe op eigen initiatief. Deze pootjes stonden gemarkeerd met een * met de uitleg dat dit artikel speciaal besteld moet worden en bijgevolg niet geannuleerd kan worden. Op geen enkel moment vertelde de adviseur ons dat we met de installateur van onze badkamer moesten afstemmen of dit artikel nodig was. Eind augustus werden de artikelen geleverd, inclusief deze set pootjes. Nu blijken die pootjes echter niet strikt noodzakelijk te zijn en de douchetub werd geïnstalleerd zonder. We hebben getracht dit overbodige artikel terug te brengen, in ruil voor een creditnota, maar dit werd door Desco Zaventem (de adviseur in kwestie) niet aanvaard, verwijzend naar de duidelijke melding op de offerte en faktuur. Wij moeten dit artikel dus betalen. We vinden het niet terecht, aangezien het door Desco zelf werd toegevoegd zonder enige uitleg dat we het dienden af te stemmen met de installateur.

Afgesloten
A. C.
6/06/2017

Verkeerd artikel

Bij de levering van onze badkamer klopten er enkele zaken niet. Zoals oa de verkoper verkoopt ons 2 sproeiers maar houd geen rekening met de afwerkknop (beide sproeiers konden niet apart bediend worden) bij het uitpakken van ons badkamermeubel ontdekten we dat onze schuiven niet klopte (Wat we opzich niet erg vinden) Ook was het een verassing bij het uitpakken van ons tablet met lavabos. In de winkel besloten we identiek het zelfde meubel te kiezen zoals in de toonzaal echter hadden we liever 2 aparte lavabos maar wel in het zelfde materiaal, dit was perfect mogelijk volgens de verkoper maar, ontvingen een dunne steen met daaronder 2 aparte witte lavabos. Nochtans staat het wel goed beschreven op onze offerte, hebben we een foto van het meubel getrokken op 10/12/2016 waarmee we naar de verkoopster zijn gegaan. Samen met onze loodgieter zijn we terug naar de winkel gegaan. Dit was op een brugdag (26/05), waatdoor de dienst na verkoop niet aanwezig was. Echter zaten wij al 6maand zonder badkamer en hebben dan besloten al een nieuw afdekplaatje mee te nemen waardoor we toch al konden douche. De maandag daarop is onze loodgieter terug gegaan.Na lang wachten en een stoere verkoper heeft hij dan toch met een persoon kunnen praten, deze vertelde ons dat het artikelnummer niet correct is(beide tabletten stonden naast elkaar). Ze stelde ook de vraag of het hun fout dan wel is... alhoewel de beschrijving wel overeen komt met het product dat wij willen. Desco heeft een aanvraag ingediend voor een omuiling van het tablet.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform