Terug

Vervangingsprobleem tijdens garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

L. V.

Naar: Desco

12/08/2024

Geachte mevrouw/heer, In april 2023 heeft de voorlopige oplevering van ons appartement, project Eksterlaer A - Vooruitzicht (806059), plaatsgevonden. Na 11 maanden na de ingebruikname van de badkamer, vertoont één van de waskommen een afschilfering. Meer specifiek, een afschilfering aan het zilverkleurig materiaal chroom onder het afdekstopje bovenaan de afvoerleiding. Op 11 mei 2024 e-mailde ik u om vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek werd afgewezen omdat de fabrikant hier de garantie weigert toe te passen. Reden: omdat het volgens de fabrikant niet juist onderhouden is. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat slechts 1 waskom de afschilfering vertoont. Er helemaal geen agressieve producten werden gebruikt maar enkel allesreiniger en Cif. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product. Gelieve te noteren dat niet de fabrikant, maar de verkoper verantwoordelijk is voor de wettelijke garantie. Al ons e-mailverkeer met u sinds 11 mei 2024 en foto's zijn reeds in uw bezit. Met vriendelijke groet, Bijlagen: E-mailverkeer

Bemiddeling door Testaankoop 29 augustus 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform