Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
stopzetting van de verzekering
In 2018 besloot ik een overlijdensverzekering af te sluiten bij Dela. Dit jaar wil ik definitief naar het buitenland verhuizen en Dela heeft me een aanbod gestuurd om de polis over te kopen, dat ik onjuist en in strijd met het gezond verstand vind, Ik begrijp de administratieve kosten en andere belastingen, maar ik heb zeven jaar lang onafgebroken premie betaald en nu bieden ze me 200 euro en trekken ze daar nog eens 163 euro aan reeds betaalde belastingen vanaf? Dat is geen respect voor de klant, dat is pure diefstal, Ik eis mijn reeds betaalde geld terug, en niet slechts 75% van het reeds betaalde bedrag, zoals dat gebruikelijk en normaal is.
Opzegging Dela verzekering
opzegging polisingangsdatum polis 1/11/1999polisnummer: 108608natura begrafenisnatura crematiedela plusNa een telefonisch contact met een dela makelaarken ik het volledig gespaarde bedrag van mijn verzekering.namelijk: 4521.56 euro en 7989.76 euro totaal gespaarde bedrag= 12511.32 euro op datum 15/11/2022.Ik wilde nagaan wat mijn afkoopwaarde zou zijn voor mijn contract.De persoon meldde mij dat het bedrag 6820 euro zou bedragen dat ik verlies. Dat is meer dan 50%.Is dit rechtmatig? Zo een hoog percentage.Dank u
Weigering stopzetting polis
Ik heb een uitvaartverzekering bij dela. Na het vernemen van kennissen dat dela nooit uitbetaald, ook niet bij overlijden en de verschillende gelijkaardige klachten terug te vinden bij testaankoop, wilde ik mijn polis stopzetten. Via mail gaat niet, via telefoon gaat niet en een aangetekende brief gestuurd in augustus hebben ze zogezegd nooit ontvangen. Ik heb nu nogmaals geprobeerd via sepastop, maar ik noteer alvast deze klacht omdat dit blijft aanslepen. Het mandaat is bij de bank geblokkeerd maar ze proberen nog elke maand geld van mijn rekening te halen en dit bedrag loopt op.
datum einde contract
Beste,m'n uitvaartverzekering eindigt op 1 oktober 2024 terwijl ik 65 jaar wordt op13 januari 2024.Vermits dit een tak 21 levensverzekering is moet dit contract beëindigen in januari 2024.
Geldigheid Polis
Ik vroeg eind augustus een offerte aan bij DELA ik wilde namelijk een uitvaartverzekering afsluiten. Na aanvaarding van hun voorstel aan de hand van mijn handtekening, ontving ik de betalingsuitnodiging. Ik moest voor 25 september betalen.Ondertussen vertrokken mijn gezin en ik op reis waar ik complicaties in de zwangerschap ondervond. Eens terug thuis, moest ik met spoed opgenomen worden en kwam onze zoon ter wereld. Onze zoon is helaas 2 dagen later overleden.Bij het regelen van de uitvaart, dacht ik beroep te kunnen doen op mijn uitvaartverzekering, aangezien ik de polis ondertekend had.Alsook staat op de betaaluitnodiging dat mijn betaling de periode vanaf 1 september dekt - ik moest gewoon voor 25 september betalen.Mijn polis heb ik op 24 september betaald (voor het verstrijken van mijn betaaltermijn). Mijn zoon is overleden op 23 september. DELA wist me in te lichten dat mijn zoon niet verzekerd is omdat ik niet voor zijn overlijden betaald heb. Ik had de polis al geruime tijd eerder ondertekend, dus niet plots toen ik merkte dat het niet goed ging met mijn zoon… Mijn alsnog tijdige betaling zou de periode vanaf 1 september dekken, maar dat blijkt dus ook niet te kloppen gezien de uitleg van DELA. Sta ik recht in mijn schoenen of heb ik het bij het kortste eind?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten