Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Problemen met terugbetaling
Beste,Ik zit al vanaf 01/02/2020 bij Solidaris Dentaplan, Ik ben al maanden aan het wachten voor een afspraak bij de tandarts. Na maanden wachten annuleren zij mij afspraak via sms en geven zij als reden dat zij geen tandarts hebben. Ik betaal al sinds 2020 en heb geen enkel terug betaling ontvangen van de Dentaplan voor mij kosten of mij abonnement kosten die ik in 2022 voor niks betaal. Nu geef ik hun aan om de kosten die ik maandelijks betaal voor hun dienst terug betaald krijg en ook de ingeleverde denta kosten waar ik recht op heb en ze reageren niet op mijn verzoek.Ik heb een mail verstuurd om mijn terug betalen en dan mijn contract stop te zetten (dit is niet officieel gebeurd met een brief en mijn handtekening) dus zonder dit mogen zij niet zomaar mijn contract stop zetten. Zij hebben mijn geen terugbetaling gegeven en ze hebben ook niet geantwoord op mijn mail. Zij hebben direct mij abonnement stop gezet. Zonder dat dit via een officiële brief is geschreven met mijn handtekeing en datum.Het enige wat zij sturen is een onderstaande reden. Zonder geen enkel terug betaling. Maanden betaal ik voor niks. Ik wil overstappen dus ze mogen lij contract niet zomaar beëindigen via een officieel brief en zij moeten mij ook terug betalen. Zie bewijs attesten in bijlageIndien u na de stopzetting van uw contract, opnieuw wenst aan te sluiten, betekent dat:- u opnieuw een verzekeringsvoorstel moet invullen- u een nieuwe instapleeftijd hebt, waaraan een eventuele hogere premie verbonden is- u opnieuw een wachttijd moet doorlopen.Ik ga niet akkoord met dit, ten eerste moeten zij mij terug betalen voor de maandelijks kosten waar ik geen gebruik kan maken. Ten tweede moeten ze mij terug betalen voor de ingeleverde kosten van de tandarts van 2020Ten derde mogen zij mij contract niet stop zetten als dit niet gebeurd via een officiële brief. Ik ken mijn rechten. Ik kan alle attesten en bewijs bezorgen indien nodig.
arbeidsongeschiktheid/ziekteuitkering
Beste, op donderdag 7 oktober 1 dag na mijn operatie deed ik mijn ingevulde exemplaar van arbeidsongeschiktheid binnen in het kantoor van de voorzorg te Schilde. Ik heb geen ontvangstbewijs meegekregen ter plekke. Ik heb 3 keer telefonisch contact proberen leggen, mails gestuurd en dit alles zonder resultaat. Geen antwoord op de mails en als ik dan na 30 minuten iemand aan de lijn kreeg na 3 keer bellen werd er gewoon ingelegd. Ook is er mij via de online chat van de voorzorg verteld dat ik me geen zorgen moet maken en dat het dossier wel in orde komt. Ze raden me toen aan om te kijken op mijn e-mut en ook daar geen lopende dossiers van arbeidsongeschiktheid of dergelijke. 19 Oktober zou de voorzorg het 1e deel van de uitkering storten volgens de site en ik heb meer dan 1 week na afgifte nog geen idee of mijn dossier in orde komt. Ik moet namelijk nog papieren invullen voor mezelf en voor mijn werk om de uitkering te ontvangen. Gevolg van deze situatie is dat mijn rekeningen zullen blijven liggen...Huur, energiefacturen en andere... Ik heb gebeld en meerdere keren gemaild alsook zelf online het nodige opzoekwerk gedaan en ben ten einde raad. Het argument dat de kantooruren door corona teruggeschroefd zijn is al helemaal lachwekkend. Iedereen is gevaccinneerd en de scholen draaien volop zonder maskers. Een halve dag per week open vaak sommige kantoren. Ik zal wel zien dat ik alles op tijd binnenbreng met 1 arm. Hopelijk krijg ik via deze weg wel een snel en eerlijk antwoord. Ik betaal ook mijn bijdrage elk jaar aan de sociale zekerheid tenslotte.Vriendelijke groetenHazanas Diego
Steeds problemen gehad en nu nog
Beste,Ik ben heel lang lid bij jullie geweest, maar er gebeurde echt teveel fouten, zodat ik uiteindelijk toch verleden jaar ben overgestapt naar een andere mutualiteit.Het is een te lange lijst om om te noemen, maar ga de voornaamste hier melden, waar ik van jullie toch nog een rechtzetting of hulp moet voor krijgen.Heel per toeval kwamen we er op uit dat De Voorzorg me elke maand te weinig betaalde? Dus telefonisch contact opgenomen met hen en toen kreeg ik een antwoord, waar ik nog eigenlijk van denk hoe kan dat nu..ja er zijn al meerdere mensen die dit hebben gehad, maar we helpen alleen de mensen die zelf bellen, we gaan de mensen die ook dat probleem hebben niet zelf contacteren..mooi. Dus maar oké het kwam er op neer dat ik een achterstal had van meer dan 5 jaar, ik zei al direct betaal me dat nu niet ineens uit, want dan ga ik ook op al die achterstallen van die jaren in 1 keer belastingen moeten betalen. Maar nee ze betaalden het toch ineens, op dat moment was dat goed, daar ik een met een afbetaling zat die eigenlijk maandelijks was wat ik van hen tekort heb gekregen, dus dat kon ik dan direct regelen. Maar dan kwamen de belastingen en die vragen ineens het volledige bedrag, wat ik dus niet kan en dat door de fout van De Voorzorg..wat nu???iets moet er toch gebeuren.Het tweede, ik betaalde alles met een domiciliering, ook de zorgkas ging via De Voorzorg, dus ik moest daar niets voor doen..maar nu komt het, enkele maanden terug een boete van de Zorgkas, omdat ik een periode niet had betaald, dus ja wie was verantwoordelijk De Voorzorg, alle rekeningen daarvoor en daarna zijn betaald en die periode was dus niet betaald, ik heb dat na dat schrijven van de Zorgkas direct betaald, maar de boete bleef. Ik zei ik heb hier ook nooit een rappel voor gekregen, toen kwam de Zorgkas af, dat er in Januari dit jaar een rappel zou gestuurd zijn door De Voorzorg die ik zou geweigerd hebben??Waarom zou ik een aangetekend schrijven weigeren?? Ik weet dat dat meestal belangrijk is, de dag dat ik het zou 'geweigerd' hebben was ik zelfs niet hier thuis..maar ze blijven dit volhouden. Ook heb ik voor dat 'aangetekend schrijven' nooit een rappel gekregen, wat ze toch wel meestal doen bij een firma, maar het ergste is, ik had een domiciliering, waarom hebben ze wel dat van de zoon en dochter, maar niet dat van mij betaald dat jaar??? weer een fout wat me 250 euro zou kosten, wat ik niet wil doen, gezien ik niet in fout was, De Voorzorg zorgde voor die dingen...daarom gelieve dit te regelen met de Zorgkas, ik wil geen boete betalen door jullie schuld..En wat ik nu nog heb, oké ik ben niet meer met hen, maar zo een fout zegt toch weer genoeg, ik krijg deze week een herinnering voor mijn ziekenfondsbijdrage 2020??? Terwijl ik van 2019 weg ben??? weer een goede zet.Och het is echt een nachtmerrie geweest met hen, doktersbriefjes in de bus steken, de tussenkomsten kwamen niet...mijn zoon zijn attest van ziekte, afgegeven in het kantoor, nooit uitbetaald, ze vonden het niet meer?? Mijn andere zoon die ging naar de tandarts en daar kreeg hij te horen, ik kan je helpen maar dan moet je het volledige bedrag betalen. De Voorzorg had hem er gewoon uitgegooid??Ik zeg het ik kan nog uren voortgaan.Maar ik ga het hier bij laten en hoop dat ze me iets kunnen voorstellen voor die achterstalbedoening, maar ook voor die boete van de Zorgkas, want ik wil dit niet betalen, is niet mijn schuld.Ha ja en een rechtzetting voor die herinnering van die ziekenfondsbijdragen...
klacht i.v.m. terugbetaling
Via deze weg wil ik graag een klacht indienen. Mijn zoon is in augustus '18 gehospitaliseerd geweest en zowel de specialist als de loketbediende van De Voorzorg Hoboken zeiden mij dat de volledige onkosten van de operatie terugbetaald gingen worden. Ik vertrouwde de loketbediende op kennis van zaken. Toen ik de factuur van het ziekenhuis had ontvangen, heb ik ze doorgestuurd. Enkele weken later kreeg ik een brief in de bus met de melding dat er niets wordt vergoed. Mijn zoon is al enkele jaren in behandeling, de orthodontie onkosten zijn vergoed, de vorige operatie is ook vergoed en nu zou ik de laatste stap in de hele behandeling zelf moeten betalen. De operatie is ook medisch nodig geweest. Het gaat helemaal niet over een esthetische behandeling. Als ik had geweten dat ik al de onkosten voor de laatste operatie zelf moest betalen dan had ik het niet laten doorgaan of dan had ik ervoor moeten sparen! Ik kan nu geen 3200€ betalen of afbetalen. Ik ben met deze klacht naar het kantoor van De Voorzorg geweest waar ze mij hebben doorgestuurd naar de dienst verzekeringen. Deze hebben alles onderzocht en zeggen mij dat ze natuurlijk niet in de fout zijn gegaan. De dienst verzekering heeft mij dan doorverwezen naar de klachtenbemiddelaar van De Voorzorg. Ook deze melden mij dat ze niet kunnen staven dat één van hun medewerkers in de fout is gegaan. Maar ik ben echt wel foutief geïnformeerd. Ik weet wat ik heb gevraagd en gehoord. De eerste keer (juli '18) dat ik om informatie ging vragen aan het loket is er mij gezegd dat alles in orde was om de operatie te laten doorgaan. Ik ben nog een tweede keer naar het kantoor geweest maar dit was nadat ik de brief had teruggekregen waar in stond dat er geen terugbetaling ging gebeuren. Toen is er mij gezegd geweest dat kaakoperaties inderdaad niet terugbetaald werden en dat ik in het vervolg best eerst contact opneem met de dienst verzekeringen. Als ik dit de eerste keer zo had vernomen dan had ik dit wel zo gedaan.Kan u mij helpen in deze zaak. Alvast bedankt.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten