Klacht
C. V.
Naar: De VoorZorg Antwerpen (304)
Beste,Ik ben heel lang lid bij jullie geweest, maar er gebeurde echt teveel fouten, zodat ik uiteindelijk toch verleden jaar ben overgestapt naar een andere mutualiteit.Het is een te lange lijst om om te noemen, maar ga de voornaamste hier melden, waar ik van jullie toch nog een rechtzetting of hulp moet voor krijgen.Heel per toeval kwamen we er op uit dat De Voorzorg me elke maand te weinig betaalde? Dus telefonisch contact opgenomen met hen en toen kreeg ik een antwoord, waar ik nog eigenlijk van denk hoe kan dat nu..ja er zijn al meerdere mensen die dit hebben gehad, maar we helpen alleen de mensen die zelf bellen, we gaan de mensen die ook dat probleem hebben niet zelf contacteren..mooi. Dus maar oké het kwam er op neer dat ik een achterstal had van meer dan 5 jaar, ik zei al direct betaal me dat nu niet ineens uit, want dan ga ik ook op al die achterstallen van die jaren in 1 keer belastingen moeten betalen. Maar nee ze betaalden het toch ineens, op dat moment was dat goed, daar ik een met een afbetaling zat die eigenlijk maandelijks was wat ik van hen tekort heb gekregen, dus dat kon ik dan direct regelen. Maar dan kwamen de belastingen en die vragen ineens het volledige bedrag, wat ik dus niet kan en dat door de fout van De Voorzorg..wat nu???iets moet er toch gebeuren.Het tweede, ik betaalde alles met een domiciliering, ook de zorgkas ging via De Voorzorg, dus ik moest daar niets voor doen..maar nu komt het, enkele maanden terug een boete van de Zorgkas, omdat ik een periode niet had betaald, dus ja wie was verantwoordelijk De Voorzorg, alle rekeningen daarvoor en daarna zijn betaald en die periode was dus niet betaald, ik heb dat na dat schrijven van de Zorgkas direct betaald, maar de boete bleef. Ik zei ik heb hier ook nooit een rappel voor gekregen, toen kwam de Zorgkas af, dat er in Januari dit jaar een rappel zou gestuurd zijn door De Voorzorg die ik zou geweigerd hebben??Waarom zou ik een aangetekend schrijven weigeren?? Ik weet dat dat meestal belangrijk is, de dag dat ik het zou 'geweigerd' hebben was ik zelfs niet hier thuis..maar ze blijven dit volhouden. Ook heb ik voor dat 'aangetekend schrijven' nooit een rappel gekregen, wat ze toch wel meestal doen bij een firma, maar het ergste is, ik had een domiciliering, waarom hebben ze wel dat van de zoon en dochter, maar niet dat van mij betaald dat jaar??? weer een fout wat me 250 euro zou kosten, wat ik niet wil doen, gezien ik niet in fout was, De Voorzorg zorgde voor die dingen...daarom gelieve dit te regelen met de Zorgkas, ik wil geen boete betalen door jullie schuld..En wat ik nu nog heb, oké ik ben niet meer met hen, maar zo een fout zegt toch weer genoeg, ik krijg deze week een herinnering voor mijn ziekenfondsbijdrage 2020??? Terwijl ik van 2019 weg ben??? weer een goede zet.Och het is echt een nachtmerrie geweest met hen, doktersbriefjes in de bus steken, de tussenkomsten kwamen niet...mijn zoon zijn attest van ziekte, afgegeven in het kantoor, nooit uitbetaald, ze vonden het niet meer?? Mijn andere zoon die ging naar de tandarts en daar kreeg hij te horen, ik kan je helpen maar dan moet je het volledige bedrag betalen. De Voorzorg had hem er gewoon uitgegooid??Ik zeg het ik kan nog uren voortgaan.Maar ik ga het hier bij laten en hoop dat ze me iets kunnen voorstellen voor die achterstalbedoening, maar ook voor die boete van de Zorgkas, want ik wil dit niet betalen, is niet mijn schuld.Ha ja en een rechtzetting voor die herinnering van die ziekenfondsbijdragen...
Berichten (8)
De VoorZorg Antwerpen (304)
Naar: C. V.
DATA NOT AVAILABLE
C. V.
Naar: De VoorZorg Antwerpen (304)
Ik wacht nog steeds op antwoord zoals ze me beloofden in hun schrijven van 12/10.Met vriendelijke groeten, Chantal
C. V.
Naar: De VoorZorg Antwerpen (304)
Weer 3 weken verder en nog geen antwoord, zie jullie mail van 12/10, waarin jullie beloven dat jullie me iets gingen laten weten...Niets gehoord dus..Door jullie heb ik nog steeds die boete van 250 euro (Zorgkas) aan mijn been...Ik wil dat dit wordt rechtgezet, dit gaat over die aanrekeningen van 2013 en 2014 die jullie 'vergeten zijn' te betalen (zoals al die jaren een verkeerde storting, waar ik per toeval ben op uitgekomen en waar ik toen aan de telefoon een reactie van kreeg, ja er zijn meerdere mensen met dit defect over de niet correcte bedragen die moesten gestort worden, maar als ze zelf niet reageren, gaan wij dit ook niet aan hen melden!!!! ik was in shock van dat antwoord), terwijl ik voor alles al altijd een domiciliering had en jullie hebben mij hier ook NOOIT een rappel voor gestuurd...Bedankt.ChantalNB: en hoe komt het dat mijn betalingen aan de Zorgkas alleen via jullie website zijn te zien, ben al meer dan 1 jaar niet meer bij jullie, door al de fouten die jullie steeds maakte...:(
C. V.
Naar: De VoorZorg Antwerpen (304)
Mijn antwoord op laatste mail:Beste,En toch heb ik hem niet en wil wel de handtekening hebben...Als IK hem zou hebben dan zou ik u niet blijven aanschrijven.. U zegt de envelop steekt er niet bij...ja waar is hij dan gebleven? U wilt het echt op ons steken he..De handtekening en dan weten we genoeg...een barcode is helemaal geen bewijs dat ik deze heb gekregen en er voor heb getekend....Bedankt.Van DesselOntvangen 25/11:BesteWegens ziekte kan ik u nu pas een antwoord bezorgen.De barcode die wij u bezorgd hebben, is het bewijs van afgifte.De brief is aan u bezorgd dus deze kunnen wij niet meer opzoeken. Een kopie van de brief is niet mogelijk aangezien dit met een mailingbedrijf verstuurd word. Dit wordt niet opgeslagen in ons systeem.Wij hebben de aangetekende zendingen die terug aan ons bezorgd zijn wegens niet afgehaald of foutief adres bekeken. Hiertussen steekt geen envelop van u bij. Hier kan geen vergissing in gebeurd zijn. Met vriendelijke groeten Chelsy Van Craenadministratief medewerker dienst Vlaamse sociale beschermingT 03 285 45 90 - F 03 285 32 25E chelsy.vancraen@devoorzorg.be - W www.devoorzorg.beDe VoorZorg - Socialistische Mutualiteit van de provincie AntwerpenSint-Bernardsesteenweg 200, 2020 AntwerpenPS De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan.Denk aan het milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint.Beste, Bedankt, ChantalBesteIk moet deze brief opvragen in ons archief.Ik kan u dit niet meteen bezorgen. Zodra ontvangen, stuur ik u dit door. Met vriendelijke groeten Chelsy Van Craenadministratief medewerker dienst Vlaamse sociale beschermingT 03 285 45 90 - F 03 285 32 25E chelsy.vancraen@devoorzorg.be - W [www.devoorzorg.be]www.devoorzorg.beDe VoorZorg - Socialistische Mutualiteit van de provincie AntwerpenSint-Bernardsesteenweg 200, 2020 Antwerpen[www.devoorzorg.be]PS De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan.Denk aan het milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint.Geachte, Ik moet de brief hebben en jullie afgiftebewijs….daar heeft de BPost NIETS van in handen?? Wat er gebeurd is met de brief kunnen zij nazien..maar niet wat er in de envelop zat of JULLIE bewijs van afgifte. Bedankt. Geachte, Ik moet dringend voor mjn advocaat het volgende hebben: Een kopie van deze briefEen kopie van het afgiftebewijs aan BPost van deze briefDe correcte datum en nummer van deze brief. Dit is heel dringend, gelieve dit aub zo vlug mogelijk door te mailen. Bedankt. Met vriendelijke groet,Chantal580122 496 69 NB: Kan u ook informeren waarom mijn domiciliering toen niet is doorgegaan..deze is voor ALLES doorgegaan en dit zou dan een probleem zijn geweest?
C. V.
Naar: De VoorZorg Antwerpen (304)
Een serieus antwoord krijg ik niet, maar wel een onterechte aanmaning (reeds de 2de.) voor het betalen van mijn ziekenfondsbijdrage, dit terwijl ik reeds sinds 2019 bij het HZIV ben?? Is toch echt wel onvoorstelbaar.De fouten van deze mensen blijven voortgaan. Door hen een abnormale hoge belastingbrief, omdat ze even enkele jaren waren 'vergeten' het correcte bedrag aan mij te storten per maand. Gelukkig dat ik er ben op uit gekomen (mits de hulp van een collega), wat hub medewerker zei toen: er zijn er meerdere die dit hebben gehad, maar zolang zij zelf niets zeggen, doen wij ook niets..ik had de telefoon op meeluisteren gezet en onze monden vielen open door deze reactie...maar toch is het niet leuk.Dan door hun tweede vergetelheid, de zorgkas even vergeten te betalen, enkele jaren wel, dan weer niet, dan weer wel (ik betaalde alles met een domiciliëring), daardoor zit ik met een boete van 250 euro door hun fout.. en blijkbaar een simpele handtekening van een brief die zou gestuurd zijn, kunnen ze me niet geven, ZIJ moeten die handtekening aan Bpost aanvragen, niet ik, bij ons op het werk gaat dit ook zo, wij zorgen dat dit in orde komt, de klant moet dit niet doen, maar ze vertikken dit om dit te doen. Ik vind dat zij hier verantwoordelijk voor waren en ze dit maar moeten regelen. Ik vertrouwde in hen en ik moet hier niet voor gestraft worden. Ze hebben dit ook toen bij mijn zoon eens gedaan, maar die is al langer weg van bij hen...Mijn eerste vraag hier is van 30/09 en ze antwoorden er zelfs niet op? Ik wacht nog tot 15/12 voor een regeling, anders gaat het doorgestuurd worden naar de advocaten.Bedankt.NB: de laatste zin op hun brief als bijgaande, heb ik eens eventjes mee moeten lachen...
C. V.
Naar: De VoorZorg Antwerpen (304)
Nog steeds geen oplossing?
C. V.
Naar: De VoorZorg Antwerpen (304)
Geachte,Daar deze situatie maar niet opgelost wordt door jullie, ga ik dit doorsturen naar de advocaat.Me dunkt heb ik genoeg geduld gehad.Het spijtige is ik blij natuurlijk brieven krijgen van een deurwaarder door een fout van De Voorzorg. Ik wil dat dit voor eens en altijd wordt rechtgezet. Jullie waren verantwoordelijk voor de betaling van de Vlaamse Zorgkas en door jullie waren er (van 5 jaar terug) niet betaald..als de rest werd met een domiciliëring gedaan..bv. ook tandverzekering en zo...Geef het aub toe, is niet makkelijk maar toch, dan kan ik deze nachtmerrie afsluiten. Ook nog van jullie kant, stop met rappels te sturen voor een achterstand van dit jaar (mutualiteitsbijdragen), ben al lang niet meer bij jullie (HZIV 2019). Bedankt.
De VoorZorg Antwerpen (304)
Naar: C. V.
Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen en zullen deze bezorgen aan de juiste dienst.Gelieve niet op deze mail te reageren. Mogen wij u vragen om het antwoord af te wachten vooraleer u de vraag opnieuw stelt via een ander kanaal. Hiermee draagt u bij aan de efficientie van onze dienstverlening. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten.Franky Van Loocke-deskmedewerker E-service Provincie AntwerpenT015 28 03 35 -F015 28 03 06Ee-service@devoorzorg.be -Wwww.devoorzorg.beDe VoorZorg - Socialistische Mutualiteit van de provincie AntwerpenDés. Boucherystraat 17, 2800 MechelenPSDe informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan.Denk aan het milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten