Terug

klacht i.v.m. terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. Z.

Naar: De VoorZorg Antwerpen (304)

16/02/2019

Via deze weg wil ik graag een klacht indienen. Mijn zoon is in augustus '18 gehospitaliseerd geweest en zowel de specialist als de loketbediende van De Voorzorg Hoboken zeiden mij dat de volledige onkosten van de operatie terugbetaald gingen worden. Ik vertrouwde de loketbediende op kennis van zaken. Toen ik de factuur van het ziekenhuis had ontvangen, heb ik ze doorgestuurd. Enkele weken later kreeg ik een brief in de bus met de melding dat er niets wordt vergoed. Mijn zoon is al enkele jaren in behandeling, de orthodontie onkosten zijn vergoed, de vorige operatie is ook vergoed en nu zou ik de laatste stap in de hele behandeling zelf moeten betalen. De operatie is ook medisch nodig geweest. Het gaat helemaal niet over een esthetische behandeling. Als ik had geweten dat ik al de onkosten voor de laatste operatie zelf moest betalen dan had ik het niet laten doorgaan of dan had ik ervoor moeten sparen! Ik kan nu geen 3200€ betalen of afbetalen. Ik ben met deze klacht naar het kantoor van De Voorzorg geweest waar ze mij hebben doorgestuurd naar de dienst verzekeringen. Deze hebben alles onderzocht en zeggen mij dat ze natuurlijk niet in de fout zijn gegaan. De dienst verzekering heeft mij dan doorverwezen naar de klachtenbemiddelaar van De Voorzorg. Ook deze melden mij dat ze niet kunnen staven dat één van hun medewerkers in de fout is gegaan. Maar ik ben echt wel foutief geïnformeerd. Ik weet wat ik heb gevraagd en gehoord. De eerste keer (juli '18) dat ik om informatie ging vragen aan het loket is er mij gezegd dat alles in orde was om de operatie te laten doorgaan. Ik ben nog een tweede keer naar het kantoor geweest maar dit was nadat ik de brief had teruggekregen waar in stond dat er geen terugbetaling ging gebeuren. Toen is er mij gezegd geweest dat kaakoperaties inderdaad niet terugbetaald werden en dat ik in het vervolg best eerst contact opneem met de dienst verzekeringen. Als ik dit de eerste keer zo had vernomen dan had ik dit wel zo gedaan.Kan u mij helpen in deze zaak. Alvast bedankt.

Berichten (1)

De VoorZorg Antwerpen (304)

Naar: L. Z.

18/02/2019

Geachte heer, mevrouw,Naar aanleiding van uw e-mail dd. 16.02.2019 wensen wij u mee te delen dat wij deze klacht eveneens rechtstreeks van mevrouw Zonekeyn ontvingen. De verdere afhandeling van de klacht is dan ook inmiddels gebeurd. Mevrouw Zonnekeyn heeft eveneens de ombudsman gecontacteerd, aldus zal de verdere opvolging in eerste instantie door de ombudsman gebeuren.In de bijlage bezorgen wij u alvast het antwoord dat wij naar mevrouw Zonnekeyn verstuurden alsook ons schrijven naar de heer Simons, verzekeringsnemer.Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groeten,Babette SchuermansJuriste VMOB SOHOT02 515.18.06 Ebabette.schuermans@socmut.be -Wwww.socmut.beVMOB SOHO,Sint-Jansstraat 32-38, 1000 Brussel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform