Meest recente klachten

F. S.
8/09/2025

leveringsproblematiek en terugbetaling

Paketten wijn werden eind juli besteld en betaald maar niet thuis geleverd. Ook Plus lidmaatschap betaald voor gratis levering. PostNL laat tot 5x toe weten dat aan huis gaat geleverd worden. Wanneer het leveringsuur voorbij is sturen ze mail dat niet kon geleverd worden (? alhoewel ik telkens ganse dag ben thuis gebleven) en dat de paketten af te halen zijn bij een postpunt. Zowel de Wijnbeurs als PostNL verwittigd dat ik niet naar een postpunt wil gaan en de paketten thuis geleverd wil hebben. Indien niet dan wou ik de paketten niet meer en wou ik mijn geld terug. Na 6 weken aan het lijntje gehouden beloofde men me de volledige terugbetaling maar helaas nog niets ontvangen.

In behandeling
C. V.
28/11/2023

Voucher

Beste,Onlangs kreeg ik een Voucher van 30 € bij een bestelling van een andere webshop.Een aantal regels moeten worden voldaan indien je de recht wil hebben op deze bon.- Nieuwe klant zijn bij de Wijnbeurs- minimum bestelling van 60€Toen ik mijn bestelling wou plaatsen, was er de 4+2 actie. Bij controle van de kleine letters op de Voucher van 30 €. Staat er volgende:Deze wijn cheque kan je éénmalig per email adres verzilveren op wijnbeurs.be bij minimale bestelling van 60 €. Niet inwisselbaar tegen contant geld. Deze wijn cheque is verspreid i.s.m. Affliprint. Je kunt slechts 1 keer per jaar, per mail adres gebruikmaken van een actiecode i.s.m. Affliprint. Geldig tot 30 november 2023. Niet inwisselbaar in combinatie met andere codes, vatencollectief en wijnabonnementen. Een resterend bedrag wordt niet gerestitueerd. levering enkel in Belgie. (zie bijlage)Volgens mij staat er nergens vermeld dat de 4+2 actie niet telt met deze bon.ook bij de actievoorwaarden van de 4+2 actie, staat niet vermeld dat deze wijnen niet kunnen worden aangekocht met een actiecode. (zie bijlage) Als ik een mail stuur naar de klanten dienst van de wijnbeurs proberen ze telkens iets anders waarom het niet gaat om deze bestelling te plaatsen.Ook heb ik een persoonlijke waardebon van 25€, geen actiecode inwisselbaar op alles.Graag ontvang ik de bestelling van volgende wijnhttps://www.wijnbeurs.be/il-poggio-coda-di-volpe-sanniomet de 4+2 actie, Voucher van 30€ en mijn waardebon van 25 €.

Afgesloten
M. B.
7/10/2017

Probleem met zowel levering als factuur

Samen met mijn vader, die klant is bij de wijnbeurs, hebben wij onlangs een bestelling geplaatst voor een Bordeaux (Chateau Les Rambauds 2016, 3 Gouden Medailles). De brief die bij de bestelbon hoorde (zie bijlage) gaf aan dat elke klant maximum 4 kisten kon bestellen van deze wijn en dat de transport-/leveringskosten vanaf 3 kisten gratis zouden zijn.Aangezien enkel mijn papa klant is, opteerden wij ervoor om 3 kisten te bestellen en deze onder elkaar te verdelen. Zo vielen de transport-/leveringskosten weg en gingen wij elk 9 flessen hebben.Toen de wijn bij mijn papa aan huis geleverd werd, bleken er echter 6 kisten op zijn naam te staan! Toen mijn papa 3 van de 6 kisten wou weigeren, zei de transporteur dat hij alle 6 kisten die op zijn naam stonden moest aannemen omdat hij reeds voor ontvangst had getekend.Mijn papa deed dit dus in de hoop dat het om een vergissing ging en dat er maar 3 kisten op de factuur gingen staan.Toen enkele dagen de factuur (zie bijlage) via de post kwam, bleek echter dat de 6 kisten aangerekend werden en dat er bovenop ook nog transport-/leveringskosten kwamen (terwijl deze vanaf 3 kisten gratis gingen zijn). Mijn papa vroeg zich af hoe het kon dat wij 6 kisten gekregen hebben, terwijl elke klant er maximaal 4 kon claimen en het dus zelfs niet mogelijk was om er 6 te bestellen!Trouwens bleek dan ook nog dat de wijn geen 3, maar slechts 2 gouden medailles had behaald! Volgens ons een duidelijk voorbeeld van misleidende reclame.Wij hebben momenteel nog niets ondernomen en wij hebben de wijnbeurs ook nog niet gecontacteerd. Wij wouden dit langs deze weg doen om deze bedrieglijke praktijken aan het licht te brengen en de klacht meer gewicht te geven.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform