Terug

Probleem met zowel levering als factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: De Belgische Wijnbeurs

07/10/2017

Samen met mijn vader, die klant is bij de wijnbeurs, hebben wij onlangs een bestelling geplaatst voor een Bordeaux (Chateau Les Rambauds 2016, 3 Gouden Medailles). De brief die bij de bestelbon hoorde (zie bijlage) gaf aan dat elke klant maximum 4 kisten kon bestellen van deze wijn en dat de transport-/leveringskosten vanaf 3 kisten gratis zouden zijn.Aangezien enkel mijn papa klant is, opteerden wij ervoor om 3 kisten te bestellen en deze onder elkaar te verdelen. Zo vielen de transport-/leveringskosten weg en gingen wij elk 9 flessen hebben.Toen de wijn bij mijn papa aan huis geleverd werd, bleken er echter 6 kisten op zijn naam te staan! Toen mijn papa 3 van de 6 kisten wou weigeren, zei de transporteur dat hij alle 6 kisten die op zijn naam stonden moest aannemen omdat hij reeds voor ontvangst had getekend.Mijn papa deed dit dus in de hoop dat het om een vergissing ging en dat er maar 3 kisten op de factuur gingen staan.Toen enkele dagen de factuur (zie bijlage) via de post kwam, bleek echter dat de 6 kisten aangerekend werden en dat er bovenop ook nog transport-/leveringskosten kwamen (terwijl deze vanaf 3 kisten gratis gingen zijn). Mijn papa vroeg zich af hoe het kon dat wij 6 kisten gekregen hebben, terwijl elke klant er maximaal 4 kon claimen en het dus zelfs niet mogelijk was om er 6 te bestellen!Trouwens bleek dan ook nog dat de wijn geen 3, maar slechts 2 gouden medailles had behaald! Volgens ons een duidelijk voorbeeld van misleidende reclame.Wij hebben momenteel nog niets ondernomen en wij hebben de wijnbeurs ook nog niet gecontacteerd. Wij wouden dit langs deze weg doen om deze bedrieglijke praktijken aan het licht te brengen en de klacht meer gewicht te geven.

Berichten (1)

De Belgische Wijnbeurs

Naar: M. B.

09/10/2017

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform