Meest recente klachten

Y. K.
23/07/2024

geen antwoorden

Beste, Graag een oplossing voor mijn probleem wat al sinds de start bij u loopt. Daar ik geen geschikte poetshulp kreeg (1e keer ziek gemeld, 2e keer gewoon niet komen opdagen en jullie wisten nergens van, 3e keer kwam een man die uit het industriele poetsen kwam en geen idee van huishoudelijk poetsen had) Deze meneer vertelde me dat bij mij de 1e dag was voor huishoudelijke hulp terwijl jullie aan de telefoon iets anders vertelde. Er was op dat moment ook geen andere poetshulp beschikbaar en moest ik wachten. Het bezorgde mij ergernis ipv de hulp die ik verwachte en ik op mijn werk hiervoor onnodig vrij heb geregeld, daardoor heb ik aangegeven mijn inschrijving bij jullie te willen beëindigen. Na diverse mails te hebben gestuurd komt er geen enkele reactie van jullie kant. Inmiddels heb ik wel een factuur ontvangen en een herinnering. Ik ben niet van plan om deze te betalen. Gaarne z.s.m een bevestiging van mijn uitschrijving en dat de factuur terug gedraaid wordt. Met vriendelijke groet Ivonne Koolen

Afgesloten
T. M.
13/06/2024

betalingsprobleem

Beste, als je via Daoust met dienstencheques werkt, kan je per aangekochte dienstencheque €0,60 terugkrijgen via de gezinsbond. Je spaart dit dan op je betaalkaart van de gezinsbond. Binnen de 6 maanden moet je deze punten aanvragen anders is het te laat. Op 3 april 2024 stuurde ik een mail om de punten te sparen, dus moesten ze betalen vanaf 3 oktober 2023 (6 maanden terug). Op 16 mei (na verschillende mails en bezoeken aan het kantoor) verwerken ze mijn vraag, maar ze keren maar terug tot 16 november. Ik misloop hierdoor €3, 60 (6 prestaties). Het gaat mij niet om het bedrag, maar om het feit dat door hun nalatigheid ik dit geld misloop. Ik vind dit niet correct en zeggen dit niet te kunnen oplossen. Daarom probeer ik het via jullie klachtendienst.

Afgesloten
R. D.
28/03/2024

ten onrechte aanrekenen prestatie

FEIT: betreft Ria De Jonghe klantnummer 190149971178 bij Daust RoeselarePrestatie 19 02 2024Factuurdatum: 11 03 2024 Ik werd ziek van zaterdag 25 november, verzorgde mij goed en dacht even dat het over zou gaan. Toen ik koorts kreeg, wist ik dat het ernstiger was, te meer daar mijn inwonende zoon reeds 8 dagen thuis zat van zijn werk met Corona. Ik heb testers in huis, deed de test en tekende positief Toen, in die slapeloze nacht met koorts vond ik het mijn plicht om Lativa, mijn poetsvrouw, in dienst van DAOUST, te verwittigen. WANT in de reglementen van Daoust (uittreksel hieronder) staat duidelijk dat je bij besmettelijke ziektes de dienst moet verwittigen en je geen enkele prestatie van de werknemer mag aanvaarden. Print screen van uittreksel reglementen uitzendkantoor DAOUST. in bijlageDUS conform de reglementen heb ik, van zodra ik zeker was dat er meer aan de hand was dan een plaagje, niet geaarzeld en direct een bericht gestuurd naar Lativa EN DaoustToch sturen ze mij een gepeperde rekening, zie bijlageOPMERKING1. Sedert september 2016 heb ik een poetshulp met dienstencheque bij Daoust Roeselare. Geen enkele keer heb ik de poetshulp geannuleerd. Ik doe nooit moeilijk als de dienst zelf een annulatie doorgeeft. En nu bij dit geval waar ik gehandeld heb overeenkomstig de regelementen, wordt mij ten onrechte … 110,08€ aangerekend.2. Op de factuur, mij toegezonden staat in kleine lettertjes: De klant verklaart kennis te hebben van de algemene verkoopsvoorwaarden van onze offerte en stemt er zonder enig voorbehoud mee in.Ik heb hier geen weet van en heb voor niks mijn instemming gegeven, vooral gezien er in de algemene verkoopsvoorwaarden duidelijk staat dat je bij ziekte geen prestatie van een werknemer mag aanvaarden.Reeds 2x is Lativa niet komen werken omdat ze ziek was, ik werd pas de avond ervoor verwittigd : DAT MAG WEL???Ook komt ze vaak te laat, 1 keer MET verwittigen van een kwartier en het werd een half uur!Ik hoop dat ik juist handel door mij te beroepen op de reglementen en verwacht kwijtschelding van betalingMVG

Afgesloten
L. N.
30/10/2023

Poetshulp Extra factuur

Daoust stuurt een factuur van 3 maanden van 29.97 Euro voor de poetshulp op voorhand te betalen (bv. okt-dec). Ongeacht hoeveel uur een poetshulp komt, toch word je geacht het volledige bedrag te betalen. Voor oktober was dat 3 uur voor de ganse maand. Nornaal heb ik een poetshulp elke 14 dagen 4 uur. Ik vind dat niet erg fair. Andere firma's rekenen per gepresteerd uur. Dat is toch veel correcter.

Afgesloten
T. D.
1/09/2022

Onterecht aanrekenen dienstencheques

Beste, wij hebben 12 jaar een contract bij Daoust voor een poetshulp. De laatste tijd hebben we veel problemen met de geleverde diensten. Wij hebben daarom aangegeven de diensten te willen annuleren. Via mail wordt er bij Daoust niet gereageerd en daarom deden wij dit telefonisch. De laatste keer zeiden ze bij Daoust dat ze dit telefonisch niet konden aanvaarden en dat dit via mail moest. Geen probleem maar waarom werd het dan eerder wel aangenomen. Daarna hebben zij nog 2 maal een poetshulp gestuurd en willen ze deze ook aanrekenen en dit nadat wij uitdrukkelijk en via mail hebben aangegeven geen poetshulp meer te willen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform