Terug

ten onrechte aanrekenen prestatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: Daoust SA

28/03/2024

FEIT: betreft Ria De Jonghe klantnummer 190149971178 bij Daust RoeselarePrestatie 19 02 2024Factuurdatum: 11 03 2024 Ik werd ziek van zaterdag 25 november, verzorgde mij goed en dacht even dat het over zou gaan. Toen ik koorts kreeg, wist ik dat het ernstiger was, te meer daar mijn inwonende zoon reeds 8 dagen thuis zat van zijn werk met Corona. Ik heb testers in huis, deed de test en tekende positief Toen, in die slapeloze nacht met koorts vond ik het mijn plicht om Lativa, mijn poetsvrouw, in dienst van DAOUST, te verwittigen. WANT in de reglementen van Daoust (uittreksel hieronder) staat duidelijk dat je bij besmettelijke ziektes de dienst moet verwittigen en je geen enkele prestatie van de werknemer mag aanvaarden. Print screen van uittreksel reglementen uitzendkantoor DAOUST. in bijlageDUS conform de reglementen heb ik, van zodra ik zeker was dat er meer aan de hand was dan een plaagje, niet geaarzeld en direct een bericht gestuurd naar Lativa EN DaoustToch sturen ze mij een gepeperde rekening, zie bijlageOPMERKING1. Sedert september 2016 heb ik een poetshulp met dienstencheque bij Daoust Roeselare. Geen enkele keer heb ik de poetshulp geannuleerd. Ik doe nooit moeilijk als de dienst zelf een annulatie doorgeeft. En nu bij dit geval waar ik gehandeld heb overeenkomstig de regelementen, wordt mij ten onrechte … 110,08€ aangerekend.2. Op de factuur, mij toegezonden staat in kleine lettertjes: De klant verklaart kennis te hebben van de algemene verkoopsvoorwaarden van onze offerte en stemt er zonder enig voorbehoud mee in.Ik heb hier geen weet van en heb voor niks mijn instemming gegeven, vooral gezien er in de algemene verkoopsvoorwaarden duidelijk staat dat je bij ziekte geen prestatie van een werknemer mag aanvaarden.Reeds 2x is Lativa niet komen werken omdat ze ziek was, ik werd pas de avond ervoor verwittigd : DAT MAG WEL???Ook komt ze vaak te laat, 1 keer MET verwittigen van een kwartier en het werd een half uur!Ik hoop dat ik juist handel door mij te beroepen op de reglementen en verwacht kwijtschelding van betalingMVG


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform