Meest recente klachten

A. V.
16/10/2025

Onterechte opschorting van dienstverlening door Daenens

Reeds 10 jaar hebben wij dezelfde poetshulp via Daenens Westmalle. Vanaf het ogenblik dat zij administratieve kosten mochten aanrekenen, liep één en ander in het honderd. Facturen hiervoor kwamen zeer onregelmatig of helemaal niet, dan weer plots twee facturen per maand. Dit had tot gevolg dat ik in augustus 2025 een aantal achterstallige facturen had. Deze werden door mij in twee schijven betaald. Op 10 oktober 2025 kwam onze poetsvrouw plots niet opdagen. Daenens deelde mij mee dat zij hun dienstverlening opschortten omwille van een vermeende gedeeltelijk niet-betaalde factuur van 18,62 euro. Ik had hen herhaaldelijk gemeld dat ik deze factuur nooit ontvangen heb, zodat ik deze niet kon en kan betalen. Bovendien is het opschorten van contractuele verplichtingen op deze wijze buitenproportioneel. Vervolgens stuurde ik hen een volledige berekening waaruit bleek dat ik de facturen die ik wél ontvangen had, allemaal betaald had. Hierop hebben zij 6 dagen lang niet gereageerd. Vandaag, één dag voordat de poetsvrouw opnieuw zou komen, laten zij gewoonweg weten dat zij de dienstverlening nog steeds niet hervatten. Zij antwoorden totaal niet op mijn aangebrachte bewijs dat alles betaald is en blijven op onwettige manier hun dienstverlening opschorten. Wij wensen dan ook ofwel een hervatting van de dienstverlening, ofwel een schadevergoeding.

In behandeling
R. V.
12/06/2025

Betalings probleem

Beste Bijgevoegd mijn E-mail correspondentie met Daenens en hun facturen. Zij hebben onterecht 10 dienstencheques afgehouden voor de laatste prestatie van de poetshulp die wekelijks kwam poetsen. Het contract was 1 maal per week 4 uur, onbegrijpelijk waarom zij bij die laatste prestatie 10 cheques hebben afgehouden. Telefonisch hebben ze mij gezegd dat dit aantal zo aan hen door de poetsvrouw was doorgegeven, wat niet klopt, trouwens zij kreeg ook maar 4 cheques uitbetaald, waar blijft het resterende bedrag? Daenens heeft mij per E-mail voorgesteld om de te veel aangerekende uren 6 alsnog iemand te sturen om te poetsen , wat ik heb geweigerd aangezien ik al een andere firma had om te poetsen. Zij rekenen mij voor augustus 16.79€ aan 5 keer 4 uur en voor september 13.03€ 3 keer 4 uur, ik vermoed dat zij hier ook de kosten aanrekenen voor de extra 6 cheques die zij onterecht hebben afgehouden. Graag wil ik een correcte afrekening van Daenens over de kosten van september 12 cheques . Ik wil het bedrag van de 6 te veel aangerekende cheques terug , het correcte bedrag dat ik hen nog moet betalen mag hiervan worden afgetrokken Graag uw tussenkomst in deze beleefde groeten Vanobbergh Van Hoeydonck

Afgesloten
D. C.
10/10/2024

Onredelijke administratieve kost per uur

Beste, Wij ontvingen vandaag een EXTRA factuur voor de administratieve prestaties mbt onze poetshulp die we met dienstencheques betalen. Er wordt €1,9/uur aangerekend. Wat neerkomt op €11,40 per 6 uren poetshulp per week of een extra kost van om en bij de €45 a €50 per maand. Het kan niet dat deze kost NUL was enkele jaren geleden, dan enige tijd een €12 a €15 per maand bedroeg en nu plots naar €1,9/uur verhoogd werd. Dit is onredelijk. (Daarenboven komt straks nog eens de verhoging van de dienstencheque bij alsook het wegvallen van het belastingvoordeel.) Met vriendelijke groeten, Naam en adres bekend.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform