Meest recente klachten

J. V.
8/12/2025

aanrekening niet presenteerde uren

betreft : geschil voor aanrekening van poetsprestatie die niet heeft plaats gevonden op 10 en 17 oktober waren we op reis en hebben dit via de telefoon gemeld aan Daenens. Eerst zaten we op de verkeerde dienst van Daenens waar we een andere telefoonnummer kregen om dit te melden. Uit onze belgeschiedenis zien we dat we op 26 augustus en op 6 oktober zeer kort na elkaar 2 diensten naar Daenens gebeld hebben. Een van die 2 data zal deze zijn waarop we onze afwezigheid voor die 2 dagen gemeld hebben. Maar Daenens "kantoor Kortrijk" ontkent dit en biedt al meerdere keren een prestatie van 4 uur op 10 oktober die niet heeft plaats gevonden omdat we in het buitenland zaten, op ons burgerprofiel aan. De communicatie met Daenens is complex en onpersoonlijk omdat ze nooit met een naam hun emails ondertekenen. Ik weiger die uren te betalen omdat we met zekerheid onze afwezigheid op die dagen gemeld hebben. Wij zijn hoogbejaarde mensen en blijkbaar een makkelijke prooi voor de mastodont Daenens. De correspondentie in bijlage geeft meer uitleg. met dank om tussen te komen en met vriendelijke groeten, José Vandeburie - Marie Paul Adins

In behandeling
H. D.
30/11/2025

Foutieve rappels

Geachte mevrouw/heer, Op 27/11/2025, kreeg ik een mail met betalingsherinneringen. Ik stel echter vast dat jullie mijn protest naar uw facturen niet behandeld hebt. Dit heeft geleid tot een herinnering en u dreigt met extra kosten. 1) ik heb uw facturen geprotesteerd 2) ik kreeg excuses van Daenens Ieper omdat zij het contract nooit bezorgd hadden. Toen ik hier zelf achter vroeg, vertelde men mij over extra kosten die wij niet zijn overeengekomen. Er zouden extra kosten worden gerekend. Ik heb dit heel laat ontdekt omdat u zonder mijn toestemming facturen naar een e-mailadres stuurde. Dit is een e-mailadres dat niet wordt gebruikt voor facturen en uw eerste mails zijn mogelijks in mijn ongewenste post terecht gekomen. Ik heb jaren geleden nog een poetshulp van Greenhouse Ieper gehad en die kosten waren toen nooit van toepassing dus zonder mij op de hoogte te brengen kon ik hiervan niet weten. 3) Van zodra jullie mij op de hoogte brachten van eventuele extra kosten heb ik dit geprotesteerd en heb ik de samenwerking stopgezet. 4) Ik heb nooit een contract ondertekend. 5) Ik had de poetshulp zelf gecontacteerd vooraf en zo kwam ik bij Daenens terecht. Het bureau van Daenens heeft mij over nagenoeg niets ingelicht en heeft alles aan de poetshulp overgelaten. Ik ga niet akkoord met de facturen zoals reeds gemeld. Ik heb de samenwerking met jullie stopgezet van zodra jullie mij hiervan laattijdig op de hoogte brachten. Jullie rekenen blijkbaar administratieve kosten aan maar zijn niet in orde met de administratie. Het contract werd nooit ondertekend (kan ook niet als ik het niet ontvang). Met vriendelijke groeten, Hanne Deschildre

In behandeling
A. V.
16/10/2025

Onterechte opschorting van dienstverlening door Daenens

Reeds 10 jaar hebben wij dezelfde poetshulp via Daenens Westmalle. Vanaf het ogenblik dat zij administratieve kosten mochten aanrekenen, liep één en ander in het honderd. Facturen hiervoor kwamen zeer onregelmatig of helemaal niet, dan weer plots twee facturen per maand. Dit had tot gevolg dat ik in augustus 2025 een aantal achterstallige facturen had. Deze werden door mij in twee schijven betaald. Op 10 oktober 2025 kwam onze poetsvrouw plots niet opdagen. Daenens deelde mij mee dat zij hun dienstverlening opschortten omwille van een vermeende gedeeltelijk niet-betaalde factuur van 18,62 euro. Ik had hen herhaaldelijk gemeld dat ik deze factuur nooit ontvangen heb, zodat ik deze niet kon en kan betalen. Bovendien is het opschorten van contractuele verplichtingen op deze wijze buitenproportioneel. Vervolgens stuurde ik hen een volledige berekening waaruit bleek dat ik de facturen die ik wél ontvangen had, allemaal betaald had. Hierop hebben zij 6 dagen lang niet gereageerd. Vandaag, één dag voordat de poetsvrouw opnieuw zou komen, laten zij gewoonweg weten dat zij de dienstverlening nog steeds niet hervatten. Zij antwoorden totaal niet op mijn aangebrachte bewijs dat alles betaald is en blijven op onwettige manier hun dienstverlening opschorten. Wij wensen dan ook ofwel een hervatting van de dienstverlening, ofwel een schadevergoeding.

Afgesloten
R. V.
12/06/2025

Betalings probleem

Beste Bijgevoegd mijn E-mail correspondentie met Daenens en hun facturen. Zij hebben onterecht 10 dienstencheques afgehouden voor de laatste prestatie van de poetshulp die wekelijks kwam poetsen. Het contract was 1 maal per week 4 uur, onbegrijpelijk waarom zij bij die laatste prestatie 10 cheques hebben afgehouden. Telefonisch hebben ze mij gezegd dat dit aantal zo aan hen door de poetsvrouw was doorgegeven, wat niet klopt, trouwens zij kreeg ook maar 4 cheques uitbetaald, waar blijft het resterende bedrag? Daenens heeft mij per E-mail voorgesteld om de te veel aangerekende uren 6 alsnog iemand te sturen om te poetsen , wat ik heb geweigerd aangezien ik al een andere firma had om te poetsen. Zij rekenen mij voor augustus 16.79€ aan 5 keer 4 uur en voor september 13.03€ 3 keer 4 uur, ik vermoed dat zij hier ook de kosten aanrekenen voor de extra 6 cheques die zij onterecht hebben afgehouden. Graag wil ik een correcte afrekening van Daenens over de kosten van september 12 cheques . Ik wil het bedrag van de 6 te veel aangerekende cheques terug , het correcte bedrag dat ik hen nog moet betalen mag hiervan worden afgetrokken Graag uw tussenkomst in deze beleefde groeten Vanobbergh Van Hoeydonck

Afgesloten
D. C.
10/10/2024

Onredelijke administratieve kost per uur

Beste, Wij ontvingen vandaag een EXTRA factuur voor de administratieve prestaties mbt onze poetshulp die we met dienstencheques betalen. Er wordt €1,9/uur aangerekend. Wat neerkomt op €11,40 per 6 uren poetshulp per week of een extra kost van om en bij de €45 a €50 per maand. Het kan niet dat deze kost NUL was enkele jaren geleden, dan enige tijd een €12 a €15 per maand bedroeg en nu plots naar €1,9/uur verhoogd werd. Dit is onredelijk. (Daarenboven komt straks nog eens de verhoging van de dienstencheque bij alsook het wegvallen van het belastingvoordeel.) Met vriendelijke groeten, Naam en adres bekend.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform