Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Terugbetaling foutief berekende hoeveelheid en verkeerde goederen geleverd
Beste In periode van Juli 2022 is er overeenkomst tot stand gekomen met Covico om een warmtepomp installatie te laten leveren en plaatsen met uitzondering dat diverse werken door ons zelf ging uitgevoerd worden zoals het verleggen van de buizerij van de vloerverwarming...Een externe firma Omni-Term bvba werd door Covico aangeschreven om de berekening van het verlegplan op te stellen. Zij raamden de totale lengte van de verlegde buizerij op een +- 360 m. het verlegplan werd ons maar na levering van de buizen doorgestuurd. Op ogenblik van levering door Covico medewerker Dieter gaf ik reeds de opmerking dat de geleverde hoeveelheid naar gevoel teveel was. Dieter meldde dat als er overschotten waren, Covico deze terugneemt.Bij uiteindelijke start van het verleggen kwamen we tot constatatie dat er 2 type buizen werden geleverd (D15 mm & D17 mm) Dit probleem werd telefonisch gemeld op 18/09/23 aan Thibault die dit probleem probeert op ons af te schuiven terwijl de communicatie omtrent levering zich volkomen beperkte tussen Omni-term en Covico. Omni-term doet geen zaken met particulieren !Om toch maar te begrijpen waar de fout is gebeurd, belde ik 20/09/23 naar Omni-term om de bestelbon op te vragen van Covico. Werknemer van Omni-term bevestigde dat Covico een bon had opgemaakt voor legplan gelijkvloers , maar de collectoren en buizen berekend waren voor gelijkvloers en 1ste verdiep. Daarnaast beschikt Omni-term ENKEL over D17 mm buizen en GEEN D15. Mijn ouders hadden een afspraak gemaakt met Thibault en Oliver (CEO Covico Groep) op 21/09/23 om deze informatie door te nemen, maar bij aankomst bleken beide personen NIET aanwezig te zijn. Na enige woordenwisseling met de secretaresse kwam de CEO van Covico energy Gilles ons ter woord.Tijdens dit gesprek telefoneerden we met Omni-term om dit te door te nemen en toen moest Gilles toegeven dat de bestelbon van Covico naar Omni-term foutief was. Daar stond een totaal van 2500 m op.Onze vraag was dus om een creditnota te maken voor de overmaat/foutieve goederen. Ondertussen hebben we al reeds 3 email reminders gestuurd naar het adres van Thibault,Olivier en Gilles. Deze mails werden verstuurd op 27/10/23 & 6/11/23. ALLE mails die werden verstuurd met leesbevestiging werden door alle partijen geopend en gelezen maar NOOIT werden nooit beantwoord. Uit een recensie van op uw site blijkt dat dit wij niet de enige klanten zijn die door dit bedrijf zo werden behandeld. Helaas was dit niet het enige probleem die we met Covico hebben gehad, maar ondertussen zijn die opgelost. Kan u mij adviseren hoe ik verder hiermee moet gaan ? MvgMatthias Blontrock
geen keuring van gasinstallatie
Geachte,u heeft bij mij, rue Bataille 17 te 7600 Peruwelz de oude installatie centrale verwarming gaz vervangen door een nieuwe hybride gasketel en boiler.Bij een controle gisteren heeft men mij bericht dat deze installatie NIET gekeurd werd door u, zoals dat wettelijk verplicht is. Réglementation wallonne sur les installations de chauffage central.La première mise en service doit se faire par un technicien agréé. A moins qu'il effectue directement la réception, le technicien remet au propriétaire une attestation de réception provisoireWij hebben van u geen enkel attest ontvangen.Gelieve mij PER KERENDE MAIL te berichten hoe, en binnen welke termijn u dit in regel zal stellen.Hoogachtend,Johan Theeuws
NIET GELEVERDE DIENSTEN
Klantnummer 100489 Geachte,Sinds maanden krijg ik geen antwoord meer op mijn vragen/reklamaties over uw installatie van Bulex ThemaCondens 30/35, warmtepompboiler, en zonnepanelen ter waarde van 12.648,06€. Het betreft hier 3 reklamaties, nl:1) wij ontvingen nog steeds geen keuringsrapport, noch gelijkvormigheidsattest van de installatie van de zonnepanelen2) wij ontvingen evenmin de definitieve factuur van de werken met de technische gegevens van de ThemaCondens 30/35, de warmtepompboiler, en de zonnepanelen en de omvormer en evenmin de ingevulde formulieren voor het aanvragen van de subsidues en evenmin de gebruiksaanwijzing van de omvormer3) U bracht evenmin de OPVOLGING PRODUCTIE ZONNEPANELEN VIA COMPUTER in orde, zoals u dat in verschillende mails beloofde en zoals u dat op uw website https://covico-energy.be/zonnepanelen/ aanbiedtOver deze 3 reklamaties heeft u mij meermaals bericht dat u die in orde zou brengen zowel telefonisch als per mail.Uit voorgaande blijkt dat u uw contractuele verplichtingen niet wenst na te leven en dat u alle contacen met ons wenst te vermijden. Daarom stellen wij voor dat de nodige werken mogen uitgevoerd worden door een geagréeerde firma op de kosten van Covico.In afwachting van uw akkoord,Hoogachend,Johan Theeuws
Geen levering
Beste,Wij hebben een offerte ondertekend en op datum van 8 juni werd er mij per sms bevestigd dat er een warmtepompboiler op vooraad was nu blijkt dat ze deze moesten plaatsen in november er geen is dus met alle gevolgen van dien dat onze oude boiler stuk is en wij al meer dan één maand zonder verwarming en zonder warm water zitten,wij zijn een gezin van 6 en wij kunnen geen douches meer nemen heb al meerdere malen contact opgenomen en mails verstuurd naar deze firma en telkens word ik aan het lijntje gehouden en zeggen ze dat ik begrip moet opbrengen ,het voorschotfactuur is al betaald covico steekt de fout op bulex en andesom en wij als klant zitten hier middenin, sinds augustus ,wij zijn ten einde raad en weten niet wat wij kunnen doen ,ze zoeken ook niet echt naar een oplossing,ook hebben wij al liters water verbruikt maar dat kan hun niet schelen.Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden dat wij weer warm water en verwarming hebbenMvg.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten