Terug

Terugbetaling foutief berekende hoeveelheid en verkeerde goederen geleverd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: Covico Energy

20/12/2023

Beste In periode van Juli 2022 is er overeenkomst tot stand gekomen met Covico om een warmtepomp installatie te laten leveren en plaatsen met uitzondering dat diverse werken door ons zelf ging uitgevoerd worden zoals het verleggen van de buizerij van de vloerverwarming...Een externe firma Omni-Term bvba werd door Covico aangeschreven om de berekening van het verlegplan op te stellen. Zij raamden de totale lengte van de verlegde buizerij op een +- 360 m. het verlegplan werd ons maar na levering van de buizen doorgestuurd. Op ogenblik van levering door Covico medewerker Dieter gaf ik reeds de opmerking dat de geleverde hoeveelheid naar gevoel teveel was. Dieter meldde dat als er overschotten waren, Covico deze terugneemt.Bij uiteindelijke start van het verleggen kwamen we tot constatatie dat er 2 type buizen werden geleverd (D15 mm & D17 mm) Dit probleem werd telefonisch gemeld op 18/09/23 aan Thibault die dit probleem probeert op ons af te schuiven terwijl de communicatie omtrent levering zich volkomen beperkte tussen Omni-term en Covico. Omni-term doet geen zaken met particulieren !Om toch maar te begrijpen waar de fout is gebeurd, belde ik 20/09/23 naar Omni-term om de bestelbon op te vragen van Covico. Werknemer van Omni-term bevestigde dat Covico een bon had opgemaakt voor legplan gelijkvloers , maar de collectoren en buizen berekend waren voor gelijkvloers en 1ste verdiep. Daarnaast beschikt Omni-term ENKEL over D17 mm buizen en GEEN D15. Mijn ouders hadden een afspraak gemaakt met Thibault en Oliver (CEO Covico Groep) op 21/09/23 om deze informatie door te nemen, maar bij aankomst bleken beide personen NIET aanwezig te zijn. Na enige woordenwisseling met de secretaresse kwam de CEO van Covico energy Gilles ons ter woord.Tijdens dit gesprek telefoneerden we met Omni-term om dit te door te nemen en toen moest Gilles toegeven dat de bestelbon van Covico naar Omni-term foutief was. Daar stond een totaal van 2500 m op.Onze vraag was dus om een creditnota te maken voor de overmaat/foutieve goederen. Ondertussen hebben we al reeds 3 email reminders gestuurd naar het adres van Thibault,Olivier en Gilles. Deze mails werden verstuurd op 27/10/23 & 6/11/23. ALLE mails die werden verstuurd met leesbevestiging werden door alle partijen geopend en gelezen maar NOOIT werden nooit beantwoord. Uit een recensie van op uw site blijkt dat dit wij niet de enige klanten zijn die door dit bedrijf zo werden behandeld. Helaas was dit niet het enige probleem die we met Covico hebben gehad, maar ondertussen zijn die opgelost. Kan u mij adviseren hoe ik verder hiermee moet gaan ? MvgMatthias Blontrock

Berichten (2)

Covico Energy

Naar: M. B.

21/12/2023

Beste,Zoals in verschillende eerdere mails van 10/10/2023 werd meegedeeldVooreerst is Covico een installatiefirma wij leveren en plaatsen sanitaire en verwarmingstoestellen. Desondanks hebben wij aan uw vraag tegemoed gekomen om de vloerverwarmingsbuizen die u bij ons bestelde, enkel te leveren en niet te plaatsen zodat u dit zelf kon uitvoeren. We kwamen overeen dat de overschot aan buizen mocht worden teruggebracht en zou worden teruggenomen en dit op voorwaarde dat alles ongeschonden en opnieuw verkoopbaar is. Bij het terugbrengen van deze buizen, bleek dat deze beschadigd zijn en niet meer verkoopbaar. Ook kunnen enkel volle rollen worden teruggenomen en geen overschotten van buizen.Indien de goederen onbeschadigd zijn, kunnen wij deze terugnemen en vergoeden en dit enkel indien dit volle rollen zijn.Met vriendelijke groeten,Cordialement,Gilles CovemaekerCovico EnergyTel: 0800/62.343E-mail:Gilles@covico.beTorhoutsesteenweg 2228400 Oostendewww.groepcovico.beDeze mail kan strikt vertrouwelijke of andere wettelijke beschermde informatie bevatten. Indien U niet de bestemmeling bent, gelieve dan de afzender onmiddellijk op de hoogte te brengen en deze email definitief uit uw systeem te verwijderen.Elk ongeoorloofd gebruik en/of openbaar maken via kopie of verspreiding is ten strengste verboden.Covico Invest BV verwerkt persoonsgegevens in het kader van haar bedrijfsactiviteiten. Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens, onder meer omtrent de doeleinden, rechtsgrond en de rechten als betrokkene, kan u de privacyverklaring raadplegen op onze website viadeze linkU kan ons contacteren viathibault@covico.bevoor informatie omtrent ons privacybeleid.

M. B.

Naar: Covico Energy

08/01/2024

Beste Gilles, Wij hebben inderdaad afgesproken om de vloerverwarmingsbuizen te laten leveren zodat wij die zelf kunnen plaatsen maar betrekking tot de hoeveelheid hadden wij als klant hier geen invloed op. En daar bovenop hebt u mij tot op heden nog altijd geen duidelijk antwoord kunnen geven vanwaar de rol van D15 vandaan komt want Omniterm levert deze maat zelf niet. Om dan even terug te komen op de staat van de buizerij. Als de staat van de buizerij zo kritiek was, waarom is er bij levering er niet beter over nagedacht hoe deze werden achtergelaten? De buizen lagen tegen een stenen muur en de ondergrond waar de buizen op lagen, was bezaaid met bouwafval. Ook kan u zien op foto in bijlage dat er maar 3 volledige rollen (gekenmerkt met blauwe koorden) werden geleverd en de 2 volgende stapels waren restjes ipv 5 volledige rollen om te voldoen aan de hoeveelheid meters beschreven op factuur 35. Dit wil dus ook zeggen dat 1000m al niet terug vergoed kon worden. Ik krijg hier een gevoel van consumentenbedrogToch nog hopend op een faire overeenkomstVerblijf ikMatthias Blontrock


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform