Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Probleem met bagage: vraag voor terugbetaling bagage en vlucht
Via Connections hebben wij een vlucht geboekt Brussel Kaapstad heen en terug met tussenstop in de heen reis in Johannesburg.Deze reis was geboekt door connections bij Emirates en connections heeft de binnenlandse vlucht geboekt bij Airlink.Vooraf heb ik ook nog geïnformeerd wat het zou kosten om een gitaar mee te nemen en dit was al vlug duidelijk dat dit een grote extra kost zou zijn dus heb ik deze thuis gelaten.Wij vertrokken op 8 januari 2024 met Emirates van Brussel naar Dubai en daarna van Dubai naar Johannesburg. We waren met 2 personen en wisten dat we per persoon 2 koffers mee mochten nemen van 23 kilo en handbagage 7 kilo. Bij het inchecken ondervonden we geen problemen en we zij zo tot in Johannesburg geraakt.Op 11 januari hadden we een binnenlandse vlucht van Johannesburg naar Kaapstad. Hiervoor waren we ruim optijd aangekomen in de luchthaven. Bij het inchecken bij Airlink ondervonden we meteen problemen. Volgens Airlink hadden we te veel bagage. Airlink zij dat ze ons niet verder konden helpen met dit probleem of we gingen moeten bij betalen. We zijn meteen ten rade gegaan bij Emirates ter plaatse in de luchthaven en online met Connections. Emirates kon ons vertellen dat Connections onze vlucht moest omboeken zodat de 2 bag police word toegestaan. Op die manier zouden er geen extra kosten zijn voor Connections als voor ons. Connections weigerde dit te doen en hielp ons op geen enkele manier verder waardoor we uiteindelijk ook nog eens onze vlucht hebben gemist.Als eindresultaat hebben we een nieuwe vlucht moeten boeken en bij moeten betalen voor extra bagage.Kostprijs: nieuwe vlucht €202.87 (opnieuw via Airlink)Plus extra bagage betalen voor een bedrag van €222,07 tijdens onze terugreis met Emirates op 26 januari waren er geen problemen met onze bagage.Voor ons is dit absurd, hoe kunnen ze 2 maal 23 kilo en handbagage 7 kilo toestaan en dan in het midden van de reis moet je de helft van je bagage achterlaten om op magische wijze tijdens je terugreis weer met evenveel bagage terug te keren.Wij wisten niet beter dat we dus recht hadden op die 2 maal 23 kilo per persoon en 7 kilo handbagage per persoon.Nu we terug zijn van deze reis hebben we op 5 februari terug contact opgenomen met Connections. Vandaag 8 februari weigeren ze een terugbetalen voor die vlucht en bagage omdat ze dit zogezegd duidelijk hebben gecommuniceerd.Volgens ons is dit dus volledig onterecht, hadden wij geweten dat er bijbetalingen nodig waren voor bagage dan hadden wij deze vlucht niet eens geboekt.Kan er iemand van jullie hierbij helpen om toch een terugbetaling te krijgen?Alvast bedankt.
Problemen met terugbetaling
Beste, Ik bestelde ONLINE een vlucht naar Seattle VS met ref 1R6B9R. Met ONLINE wil ik verwijzen dat ik krijg geen hulp van de fijn ploeg mensen die bij jullie werken. Bij het betaling ervan was ik geschrokken dat er een dossier kost van 25 euro aangerekend wordt. Dan werden 2 van de 4 vluchten geschrapt (door British Airways- hierna BA genoemd) en bij het uitblijven van alternatieven zonder aanzienlijke kosten en nog andere nadelen. Dus moest ik annuleren. Op 3 mei een email van Connections verteld dat de dossierkosten van Connections nooit terugbetaald worden. Ik roept de hulp van Test-Aankoop in bij het annuleren en stond op “de betaling terug binnen de 7 dagen, d.w.z. 10 mei 2021.” Die heb ik gedeeltelijk ontvangen op 11 mei 2021 waarvoor dank. Maar de terugbetaling vd dossierkosten ontbreekt. Ik sta erop dat ik die dossierkosten van 25 euro terug krijg. De vlucht wordt door BA geannuleerd en kon ik mijn reis niet maken. Dat ik kosten zelf moet betalen is onaanvaardbaar. met teleurstelling R Rzewnickidecennia lang klant van Connections
Problemen met terugbetaling
Beste, ik wacht nu al sinds januari op de terugbetaling van de tickets. Ik heb deze tickets bij Connections geboekt, en niet bij Brussels Airlines. Ik eis dan ook de onmiddellijk terugbetaling van mijn tickets, we hebben het hier nota bene over mijn eigen geld. Met uw bedrijfspolicy van 6 weken heb ik weinig uitstaans. Het voorlopige bedrag is 2524,01€. De rest wil ik ook terug.
Onenigheid met Connections Travel Agency
Beste, Ik boekte een reis in december met mijn vriend bij Connections voor de paasvakantie. Bij de vlucht was er een voorwaarde in Gent : om de vlucht aan deze prijs te krijgen is dat wij een x aantal nachten hotel of x aantal dagen huurauto VERPLICHT moeten nemen bij deze vlucht via Connections. Dit gaat duidelijk om een pakketreis. We krijgen ook alle nodige documenten dat dit een pakketreis is. Connections shop Gent verwijst ons hiervoor ZELF door naar Connections Turnhout omdat daar 'iemand gespecialiseerd is in reizen naar Zuid Afrika'. Wat ons betrof zouden wij buiten de vlucht bij hen niets hebben afgenomen en alles zelf online geboekt hebben, maar wij waren er volgens hen toe VERPLICHT omdat het een pakketreis betrof. Uiteindelijk worden we (zeer goed trouwens) geholpen door Connections Turnhout om binnenlandse vluchten en huurauto's te boeken (die we volgens jullie - nogmaals - VERPLICHT waren want het betrof een PAKKETREIS. Door corona regent het annulaties en opeens is het GEEN PAKKETREIS meer omdat het hen beter uitkomt? We hebben maanden getracht alles zelf op te lossen, maar Connections is quasi onbereikbaar, communicatie is heel slecht, ze luisteren niet naar ons, willen ons geen vouchers uitschrijven zoals wettelijk hoort bij pakketreizen, willens ons daarvoor laten betalen ook om onze vluchten om te boeken, we worden onder tijdsdruk gezet dat we voor een bepaalde datum kunnen omboeken... Het is al een hele strijd geweest.Uiteindelijk heeft Connections ons op 27/5/20 mei dan toch een voucher uitgeschreven, maar pas bij uitreiking bleek dat die maar een jaar geldig is en niet terugbetaalbaar indien deze niet wordt opgebruikt. Uit de mail van het agentschap kan hier blijkbaar niets meer aan veranderd worden. Dit is helemaal niet hetgeen wij wilden en allemaal zaken die volgens de wetgeving eigenlijk niet kunnen. Ik heb mij speciaal voor dit probleem aangesloten bij testaankoop. Ik heb reeds een klacht ingediend, maar gezien er ons een voucher werd beloofd heb ik geen verdere actie ondernomen. Tot bleek dat de voucher niet terugbetaalbaar was. Dan heb ik mij ingeschreven op de actie reisproblemen in juli, maar hierop kwam geen reactie meer en nu zie ik dat dit gewoon verdwenen is van mijn account hier. Het gaat tenslotte toch over een bedrag van 1736€. Gezien de huidige situatie die niet direct lijkt te beteren wereldwijd, waardoor verre reizen niet zo evident lijkt, wensen we liever een terugbetaling te ontvangen, daar wij dat saldo waarschijnlijk niet tegen 27/5/21 gaan opgebruiken.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten