Klacht
P. B.
Naar: Connections
Beste, Ik boekte een reis in december met mijn vriend bij Connections voor de paasvakantie. Bij de vlucht was er een voorwaarde in Gent : om de vlucht aan deze prijs te krijgen is dat wij een x aantal nachten hotel of x aantal dagen huurauto VERPLICHT moeten nemen bij deze vlucht via Connections. Dit gaat duidelijk om een pakketreis. We krijgen ook alle nodige documenten dat dit een pakketreis is. Connections shop Gent verwijst ons hiervoor ZELF door naar Connections Turnhout omdat daar 'iemand gespecialiseerd is in reizen naar Zuid Afrika'. Wat ons betrof zouden wij buiten de vlucht bij hen niets hebben afgenomen en alles zelf online geboekt hebben, maar wij waren er volgens hen toe VERPLICHT omdat het een pakketreis betrof. Uiteindelijk worden we (zeer goed trouwens) geholpen door Connections Turnhout om binnenlandse vluchten en huurauto's te boeken (die we volgens jullie - nogmaals - VERPLICHT waren want het betrof een PAKKETREIS. Door corona regent het annulaties en opeens is het GEEN PAKKETREIS meer omdat het hen beter uitkomt? We hebben maanden getracht alles zelf op te lossen, maar Connections is quasi onbereikbaar, communicatie is heel slecht, ze luisteren niet naar ons, willen ons geen vouchers uitschrijven zoals wettelijk hoort bij pakketreizen, willens ons daarvoor laten betalen ook om onze vluchten om te boeken, we worden onder tijdsdruk gezet dat we voor een bepaalde datum kunnen omboeken... Het is al een hele strijd geweest.Uiteindelijk heeft Connections ons op 27/5/20 mei dan toch een voucher uitgeschreven, maar pas bij uitreiking bleek dat die maar een jaar geldig is en niet terugbetaalbaar indien deze niet wordt opgebruikt. Uit de mail van het agentschap kan hier blijkbaar niets meer aan veranderd worden. Dit is helemaal niet hetgeen wij wilden en allemaal zaken die volgens de wetgeving eigenlijk niet kunnen. Ik heb mij speciaal voor dit probleem aangesloten bij testaankoop. Ik heb reeds een klacht ingediend, maar gezien er ons een voucher werd beloofd heb ik geen verdere actie ondernomen. Tot bleek dat de voucher niet terugbetaalbaar was. Dan heb ik mij ingeschreven op de actie reisproblemen in juli, maar hierop kwam geen reactie meer en nu zie ik dat dit gewoon verdwenen is van mijn account hier. Het gaat tenslotte toch over een bedrag van 1736€. Gezien de huidige situatie die niet direct lijkt te beteren wereldwijd, waardoor verre reizen niet zo evident lijkt, wensen we liever een terugbetaling te ontvangen, daar wij dat saldo waarschijnlijk niet tegen 27/5/21 gaan opgebruiken.
Berichten (6)
Connections
Naar: P. B.
Geachte Mevrouw,Sta mij toe om even een time frame te schetsen U boekte op 16/11/19 dossier 1226903 via het kantoor te Gent een flight only.U boekte op 31/01/20 dossier 1252563 via het kantoor te Turnhout een pakket, nl. binnenlandse vlucht en huurauto. Hiervoor ontving u een coronavoucher nr. 00700123 ter waarde van 646Eur. Volledig volgens de richtlijnen van de min. besluiten van Minister Muylle. Indien 2 reservaties geboekt worden met bijna 2 maand verschil spreekt men in de belgische wetgeving niet van een pakket.Als ik alle communicatie tussen u en de shop in Gent doorneem, zie ik dat u cfr uw mail dedato 21/05/2020, akkoord gegaan bent met het uitzonderlijk krediet, uitzonderlijk omdat de refundvan de luchtvaartmaatschappij zelfs nog niet binnen was. U vroeg zelfs Kan het reiskrediet in verschillende stukken worden opgenomen?waar de shop een positief antwoord op gaf.Mag ik dus stellen, Geachte Mevrouw, dat de service in uw dossier zeer correct was.Gelieve te noteren dat huidig schrijven geschiedt onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning.Met beleefde groet, Tine Verreck Customer Care ManagerCustomer CareDepartmentLuchthavenlaan 10, 1800 Vilvoorde tel 02/550 0163wegaanditsamenoverwinnennousrelèveronscedéfitousensembleweshallovercomethistogether_______________This email has been scanned by the Destiny Email Security System._______________Save Trees Do Not print if not Necessary, I want to breathe air tomorrow._______________This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error, please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee, you should not disseminate, distribute or copy this email. Please notify the sender immediately by email if you have received this email by mistake and delete this email from your system. If you are not the intended recipient, you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.This email has been scanned by the Destiny Email Security System._______________
P. B.
Naar: Connections
Beste, Misschien is dat geen pakket meer, maar aan de andere kant hebben jullie ons wel verplicht om bij dat ticket ook een landarrangement bij te nemen. We wilden wel alles boeken in Gent, maar blijkbaar kon niemand ons daar degelijk helpen voor de landarrangementen in Zuid-Afrika. We zijn dan naar Turnhout doorgestuurd, waar we vriendelijk geholpen zijn geweest.Maar de discussie gaat hier niet over: -Voor hetgeen we geboekt hebben in Turnhout (646€) hebben we een voucher gekregen, en dit is 1 jaar geldig. Mochten we het niet opgebruiken, dan worden wij terugbetaald. We kunnen dit inderdaad in verschillende stukken opnemen.Dit is het probleem niet.-Voor hetgeen we geboekt hebben in Gent (1736€) verliep alle communicatie veel stroever. Werd er ook niet steeds op onze mails volledig geantwoord. Ik heb gezegd dat ik akkoord was om een voucher te nemen indien het dezelfde voorwaarden had als de voucher van Turnhout. Ik dacht uit sympathie een voucher te nemen in plaats van onmiddellijke terugbetaling, gezien de moeilijke situatie voor jullie sector. De voucher bleek achteraf maar 1 jaar geldig en wordt niet terugbetaald. Er kan gekeken worden voor een verlenging indien het niet is opgebruikt.... "Er kan": Dit is dus ook geen zekerheid. Wat is de duurtijd dat de voucher dan wel nog verlengd kan worden?Uit de communicatie met Connections Gent bleek onmiddellijk dat hier niet meer op ging terugkomen.Overal in de wereld zijn er problemen door Covid.Een zorgeloze vakantie is nu niet aan de orde en wie weet nog voor hoe lang?U verstaat nu mijn bezorgdheid over die 2e voucher van 1736 €?Mvg, Pauline Buysschaert
Connections
Naar: P. B.
Beste,Misschien is dat geen pakket meer, maar aan de andere kant hebben jullie ons wel verplicht om bij dat ticket ook een landarrangement bij te nemen. We wilden wel alles boeken in Gent, maar blijkbaar kon niemand ons daar degelijk helpen voor de landarrangementen in Zuid-Afrika. We zijn dan naar Turnhout doorgestuurd, waar we vriendelijk geholpen zijn geweest.Maar de discussie gaat hier niet over:-Voor hetgeen we geboekt hebben in Turnhout (646Eur) hebben we een voucher gekregen, en dit is 1 jaar geldig. Mochten we het niet opgebruiken, dan worden wij terugbetaald. We kunnen dit inderdaad in verschillende stukken opnemen.Dit is het probleem niet.-Voor hetgeen we geboekt hebben in Gent (1736Eur) verliep alle communicatie veel stroever. Werd er ook niet steeds op onze mails volledig geantwoord. Ik heb gezegd dat ik akkoord was om een voucher te nemen indien het dezelfde voorwaarden had als de voucher van Turnhout. Ik dacht uit sympathie een voucher te nemen in plaats van onmiddellijke terugbetaling, gezien de moeilijke situatie voor jullie sector.De voucher bleek achteraf maar 1 jaar geldig en wordt niet terugbetaald.Er kan gekeken worden voor een verlenging indien het niet is opgebruikt.... Er kan: Dit is dus ook geen zekerheid.Wat is de duurtijd dat de voucher dan wel nog verlengd kan worden?Uit de communicatie met Connections Gent bleek onmiddellijk dat hier niet meer op ging terugkomen.Overal in de wereld zijn er problemen door Covid.Een zorgeloze vakantie is nu niet aan de orde en wie weet nog voor hoe lang?U verstaat nu mijn bezorgdheid over die 2e voucher van 1736 Eur?Mvg,Pauline BuysschaertOn Fri, 11 Dec 2020 at 11:07, Customer Care CustomerCare@connections.be
Connections
Naar: P. B.
Geachte Mevrouw,Ik zie duidelijk uit de communicatie dat jullie eigenlijk de plannen koesterden om een volledige reis te boeken en gezien de shopmanager van Turnhout op de bestemming woonde, hadden jullie wel oren naar de gratis toelichting van Sophie van Turnhout. Vandaar ook dat jullie een voordelige vlucht konden aankopen aan touroperator tarieven omdat wij verplicht zijn om daar een verblijf (landarrangement) aan de koppelen. Echter de rest van het landarrangement hebben jullie niet bij ons geboekt.Indien dit eerder was geweten waren de prijzen voor de tickets een stuk duurder.Ik kan jullie bij deze bevestigen dat het reiskrediet van de vlucht onbeperkt in tijd is. Jullie kunnen dat in één keer of verschillende keren opnemen.We spreken hier dus duidelijk niet over een voucher, staat trouwens ook nergens zo op papier, het gaat wel degelijk over een reiskrediet twv 1690Eur. De dossierkosten en verzekering twv 46Eur maken daar geen deel van uit.Gelieve te noteren dat huidig schrijven geschiedt onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning.Met beleefde groet, Tine Verreck Customer Care ManagerCustomer CareDepartmentLuchthavenlaan 10, 1800 Vilvoorde tel 02/550 0163wegaanditsamenoverwinnennousrelèveronscedéfitousensembleweshallovercomethistogether_______________This email has been scanned by the Destiny Email Security System._______________Save Trees Do Not print if not Necessary, I want to breathe air tomorrow._______________This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error, please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee, you should not disseminate, distribute or copy this email. Please notify the sender immediately by email if you have received this email by mistake and delete this email from your system. If you are not the intended recipient, you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.This email has been scanned by the Destiny Email Security System._______________-- Pauline BuysschaertKeviestraat 149000 Gent0494/57.12.45_______________This email has been scanned by the Destiny Email Security System._______________Save Trees Do Not print if not Necessary, I want to breathe air tomorrow._______________This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error, please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee, you should not disseminate, distribute or copy this email. Please notify the sender immediately by email if you have received this email by mistake and delete this email from your system. If you are not the intended recipient, you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.This email has been scanned by the Destiny Email Security System._______________
P. B.
Naar: Connections
Beste, Als u mij bevestigd dat we dit bedrag onbeperkt kunnen opgebruiken, dan kan ik daar mee leven. Jammer dat dit niet onmiddellijk kon gebeuren en dat de communicatie pas vlot verloopt als Testaankoop mee gemoeid wordt. Met vriendelijke groeten, Pauline Buysschaert
Connections
Naar: P. B.
Geachte Mevrouw,Dank u voor onderstaande mail.Of Testaankoop betrokken was of niet maakt helemaal niets uit mbt de status van uw dossier die sinds maanden ongewijzigd is gebleven.Mocht de informatie die u kreeg in de shops niet duidelijk geweest zijn dan excuseren wij ons hiervoor.Met vriendelijke groet en fijne feesagen gewenst, Tine Verreck Customer Care ManagerCustomer CareDepartmentLuchthavenlaan 10, 1800 Vilvoorde tel 02/550 0163wegaanditsamenoverwinnennousrelèveronscedéfitousensembleweshallovercomethistogether_______________This email has been scanned by the Destiny Email Security System._______________Save Trees Do Not print if not Necessary, I want to breathe air tomorrow._______________This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error, please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee, you should not disseminate, distribute or copy this email. Please notify the sender immediately by email if you have received this email by mistake and delete this email from your system. If you are not the intended recipient, you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.This email has been scanned by the Destiny Email Security System._______________
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten