Terug

Probleem met bagage: vraag voor terugbetaling bagage en vlucht

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: Connections

08/02/2024

Via Connections hebben wij een vlucht geboekt Brussel Kaapstad heen en terug met tussenstop in de heen reis in Johannesburg.Deze reis was geboekt door connections bij Emirates en connections heeft de binnenlandse vlucht geboekt bij Airlink.Vooraf heb ik ook nog geïnformeerd wat het zou kosten om een gitaar mee te nemen en dit was al vlug duidelijk dat dit een grote extra kost zou zijn dus heb ik deze thuis gelaten.Wij vertrokken op 8 januari 2024 met Emirates van Brussel naar Dubai en daarna van Dubai naar Johannesburg. We waren met 2 personen en wisten dat we per persoon 2 koffers mee mochten nemen van 23 kilo en handbagage 7 kilo. Bij het inchecken ondervonden we geen problemen en we zij zo tot in Johannesburg geraakt.Op 11 januari hadden we een binnenlandse vlucht van Johannesburg naar Kaapstad. Hiervoor waren we ruim optijd aangekomen in de luchthaven. Bij het inchecken bij Airlink ondervonden we meteen problemen. Volgens Airlink hadden we te veel bagage. Airlink zij dat ze ons niet verder konden helpen met dit probleem of we gingen moeten bij betalen. We zijn meteen ten rade gegaan bij Emirates ter plaatse in de luchthaven en online met Connections. Emirates kon ons vertellen dat Connections onze vlucht moest omboeken zodat de 2 bag police word toegestaan. Op die manier zouden er geen extra kosten zijn voor Connections als voor ons. Connections weigerde dit te doen en hielp ons op geen enkele manier verder waardoor we uiteindelijk ook nog eens onze vlucht hebben gemist.Als eindresultaat hebben we een nieuwe vlucht moeten boeken en bij moeten betalen voor extra bagage.Kostprijs: nieuwe vlucht €202.87 (opnieuw via Airlink)Plus extra bagage betalen voor een bedrag van €222,07 tijdens onze terugreis met Emirates op 26 januari waren er geen problemen met onze bagage.Voor ons is dit absurd, hoe kunnen ze 2 maal 23 kilo en handbagage 7 kilo toestaan en dan in het midden van de reis moet je de helft van je bagage achterlaten om op magische wijze tijdens je terugreis weer met evenveel bagage terug te keren.Wij wisten niet beter dat we dus recht hadden op die 2 maal 23 kilo per persoon en 7 kilo handbagage per persoon.Nu we terug zijn van deze reis hebben we op 5 februari terug contact opgenomen met Connections. Vandaag 8 februari weigeren ze een terugbetalen voor die vlucht en bagage omdat ze dit zogezegd duidelijk hebben gecommuniceerd.Volgens ons is dit dus volledig onterecht, hadden wij geweten dat er bijbetalingen nodig waren voor bagage dan hadden wij deze vlucht niet eens geboekt.Kan er iemand van jullie hierbij helpen om toch een terugbetaling te krijgen?Alvast bedankt.

Berichten (1)

Connections

Naar: M. B.

12/02/2024

Beste,Zoals reeds aangegeven in voorgaande mails stond er duidelijk op uw e-tickets de aangegeven toegelaten bagage per vlucht:U koos voor vluchten met Emirates Airlink.Flight' Emirates (EK)January 08,2024Carry'On:1 Piece PlanBag 1 ' NO FEE UPTO15LB/7KG AND UPTO45LI/115LCMBaggage Allowance:2 Piece PlanBag 1 ' NO FEE UPTO50LB/23KG AND MAX59IN/150CMBag 2 ' NO FEE UPTO50LB/23KG AND MAX59IN/150CMApplies to: BRU ' JNBFlight' Airlink (4Z)January 11,2024Carry'On:8 KilogramsBag 1 ' CHGS MAY APPLY IF BAGS EXCEED TTL WT ALLOWANCEBag 2 ' CHGS MAY APPLY IF BAGS EXCEED TTL WT ALLOWANCEBaggage Allowance:20 KilogramsBag 1 ' CHGS MAY APPLY IF BAGS EXCEED TTL WT ALLOWANCEBag 2 ' CHGS MAY APPLY IF BAGS EXCEED TTL WT ALLOWANCEApplies to: JNB ' CPTHet wijzigen van tickets is niet zo simplistisch zoals u het beschrijft. Connections kon uw tickets niet veranderen (op Airlink vluchten is altijd slechts 20kg toegelaten). Daarenboven als er wijzigingen dienen te gebeuren op tickets zijn de tarieven van die dag van toepassing, de door u geboekte klasses = aan de door u betaalde prijzen, waren niet meer beschikbaar. Het verschil in prijs liep in de duizenden. De enige partij die dit eventueel zou kunnen doen hebben was de carrier zelf.Wij kunnen dus niet in gaan op enige financiele compensatie.Met beleefde groet,Tine VerreckSenior Manager Customer Careconnectionsbe thetravelinggenerationPhone +32 (0)2.550.01.63customercare@connections.bewww.connections.beLuchthavenlaan 10, 1800 Vilvoorde, BelgiumFollow us on _______________This email has been scanned by the Destiny Email Security System.______________________________This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error, please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee, you should not disseminate, distribute or copy this email. Please notify the sender immediately by email if you have received this email by mistake and delete this email from your system. If you are not the intended recipient, you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.This email has been scanned by the Destiny Email Security System._______________


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform