Meest recente klachten

J. V.
9/02/2022

Volledige terugbetaling gewenst

Beste,Ik zou graag wat hulp krijgen ivm een boeking gedaan met BudgetAir.Op 08/06/2021 boekten we tickets via BudgetAir.Be om naar Mexico te gaan, met United. Ons boekingsnummer was BBE-1479958 en we zouden vertrekken op 13/10/2021 (vluchtnummer BA 8801 en UA 1566) en terugkeren op 31/10/2021 (vluchtnummer AC 927 en BA 9552). De referentie van de luchtvaartmaatschappij was TYQU73 en we betaalden in totaal 2.298,00 € voor 3 personen. Op 09/09/2021 besloten we dat we een dag langer wilden blijven zodat we Dia de las Muertos in Mexico konden vieren, dus wijzigden we onze vlucht om op 01/11/2021 terug te keren. We betaalden 229,50 € extra voor deze wijziging (55€ administratiekosten + 21€ tariefverschil pp). Door de COVID beperkingen was er geen transit mogelijk in USA. Op 21/09/2021 nam ik contact op met de chatdienst van BudgetAir om te vragen wat we in dit geval moesten doen. Ik had contact met Daniel, hij raadde ons aan om te wachten tot 12/10/2021 en te zien of de luchtvaartmaatschappij de vlucht zelf zou annuleren, aangezien er op dat moment niet veel mensen naar USA mochten vliegen. Als er op dat moment geen annulering zou zijn, stelde hij ons voor om onze vliegtickets te wijzigen in 'open of flexibele' tickets - wat betekent dat we onze vluchten later weer konden wijzigen.Op 12/10/2021 deden we zoals vermeld en veranderden we onze tickets in flexibele tickets, aangezien de luchtvaartmaatschappij niet annuleerde en we niet door de USA konden reizen vanwege de COVID beperkingen.Op 24/01/2022 hadden we allemaal een beter zicht op onze vakantieplanning voor het komende jaar en besloten we onze nieuwe reisdata vast te leggen. We zouden reizen van 13/04/2022 tot 30/04/2022. Ik had contact met Abdul op de chat om deze nieuwe data uit te zoeken. Ik bevestigde volgende reisroute + kosten: we zouden vertrekken op 13/04/2022 (vluchtnummer UA 951 en UA 1566) en terugkeren op 30/04/2022 (vluchtnummer UA1940 en UA 950) ter waarde van 315€ (55€ administratiekosten + 50€ tariefverschil pp).Ik ontving een mail ter bevestiging van deze vluchten met het verzoek 315€ te betalen voor 24/01/2022 23:45. Ik heb onmiddellijk na ontvangst van het betalingsverzoek betaald. Ik heb ook de bevestiging van mijn bank dat de betaling is gedaan op 24/01/2022 - die kan worden opgestuurd indien nodig. Abdul vertelde me dat ik de tickets binnen 24u na de betaling zou ontvangen. Na 24u had ik de tickets nog niet ontvangen, maar in de BudgetAir boekingsruimte waren de data wel veranderd in de nieuwe data. Maar bij het openen van de tickets uit het systeem of bij het opnieuw aanvragen van de verzending, ontving ik de tickets uit 2021 en dus niet de nieuwe tickets.Ik stuurde mijn eerste e-mail om dit probleem te benadrukken op 25/01/2022 20:04, de volgende 02/02/2022 maar kreeg geen antwoord op beide mails. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met de ServiceDesk, maar de wachttijden bedroegen gemiddeld 70-80 minuten en ik werd verschillende keren onderbroken omdat ik niet binnen 5 minuten antwoordde. Op 03/02/2022 heb ik opnieuw de chat gecontacteerd. Ik was erg verbaasd toen ze me vertelden dat de tarieven waren verlopen en dat mijn tickets, die ik op 24/01/2022 had bevestigd en betaald, dus niet geboekt waren. Ik heb nooit een mededeling ontvangen dat er iets mis was gegaan met mijn betaling (en kreeg later van mijn bank de bevestiging dat de betaling correct was verlopen), noch dat de tickets niet geboekt waren. Als ik niet zelf contact had opgenomen met BudgetAir, had ik nu misschien nog steeds niet geweten dat we, terwijl we ondertussen 2842€ betaald hadden, geen tickets hadden om naar Mexico te gaan.Ik vroeg om te checken of we nog konden boeken op de data die we bevestigd hadden (en nog in mijn boekingssysteem stonden), maar ze zei dat er geen tickets meer beschikbaar waren. Toen vroeg ik om te controleren voor 2 andere data, maar ook daarvoor niets beschikbaar.Dit betekent dit dat we onze tickets voor onze reis naar Mexico niet meer kunnen wijzigen, omdat we gewoon geen andere periode meer kunnen vinden die werkt voor zowel onszelf, onze werkgevers en BudgetAir.Ik vertelde via de BudgetAir chat dat we veel geld kwijt zijn en dat ik graag een volledige terugbetaling zou krijgen omdat we gewoon niet meer kunnen reizen. De persoon gaf het volgende advies: U moet contact opnemen met Brussels Airlines en hen vragen om een voucher te verstrekken. Zodra u die heeft ontvangen, kunt u weer contact met ons opnemen en kunnen wij de voucher inwisselen voor een volledige terugbetaling.Dit klonk veelbelovend, dus belde ik Brussels Airlines op 03/03/2022 om 18:30. Ze vertelden me dat ze me geen voucher konden geven, omdat ik niet degene was die de tickets direct bij hen had geboekt, maar het was BudgetAir. Ze zeiden dat BudgetAir zelf contact met hen moet opnemen om de voucher te krijgen.Op 04/02/2022 heb ik opnieuw contact opgenomen met BudgetAir om hen de feedback van Brussels Airlines te laten weten. De persoon vertelde mij dat mijn boeking was doorgestuurd naar de betreffende afdeling om de mogelijkheden in dit geval te bekijken, en dat zodra zij hier een update over zouden ontvangen, zij mij per mail zouden informeren.Tot op heden heb ik nog geen update ontvangen en ik word een beetje nerveus omdat we het hier over een behoorlijk bedrag hebben en ik niet zeker weet of we op tijd tot een goede oplossing zullen komen.We waren zo opgewonden over onze reis, maar nu ziet het er gewoon naar uit dat we niet kunnen reizen terwijl we 2842€ hebben betaald.We zouden graag het volledige bedrag dat we voor deze reis betaald hebben terugbetaald krijgen, maar blijven op muren stoten.Daarvoor schakelen we testaankoop in om ons te adviseren hoe we hiermee verder kunnen gaan.Alvast bedankt voor uw hulp,Karen

Afgesloten
L. R.
10/09/2020

Problemen terugbetaling en contacteren

beste, mijn vrouw en kinderen hebben 3 tickets geboekt bij bijgaand bedrijf. Zij hebben hun telefoonnummer afgesloten vanwege corona. Beetje vreemd. Telefoon is juist het communicatie middel bij uitstek als je contact wenst te minimaliseren. Na herhaaldelijk emails verstuurd te hebben, hebben wij de hulp van iemand gespecialiseerd nodig. Helaas geraken wij niet bij hun binnen, en we praten toch over veel geld. Zou u ons daarbij kunnen helpen? wij voelen ons hier serieus bij de neus genomen. We hebben, reeds contact gehad met AUSTRIAN air, maar zij zeggen dat we bij de agent moeten zijn. Zou u ons kunnen helpen?Groeten, Lykle Roosjenin naam van mijn fam:- Thitima charoenmak (vrouw)- Tristan Roosjen - oudste zoon- Quintan Roosjen - jongste zoon

Afgesloten
M. O.
12/05/2019

Budgetair- geen compensatie annulering terugvluchten en bedrieglijk product Ticket Service

Beste Test Aankoop,Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het onderstaande dossier, omdat ik na de nodige emailcontacten geen response krijg van Budgetair Belgie, www.budgetair.be die voldoening geeft en ik hun handelwijze aan de kaak willen stellen. Ik vind dat zij hun financiële en morele verantwoordelijkheid ontlopen en reizigers in de kou laten staan. Ik zou zelfs willen stellen dat er sprake is van consumentenbedrog vanwege het product Ticket Service dat zij aanbieden als je tickets boekt. Dit is een service die een garantie zou bieden om compensatie terug te kunnen ontvangen als een airline door financiële problemen hun vluchten zou annuleren. Ik heb onze casus volledig gedocumenteerd en houd me aanbevolen om deze toe te lichten indien nodig. U zult zien dat ik vanaf dag 1, 17 april 2019, steeds contact heb gezocht en dat de service nihil is. Ik heb vele mails geschreven maar er geen klantvriendelijke reacties op ontvangen en op dit moment bedraagt mijn schade feitelijk 1370 euro, doordat door financiële problemen van Jet Airways drie dagen voor onze terugreis uit India opeens de tickets werden geannuleerd en Budgetair niets voor ons heeft willen doen. De schade is dus de kost van nieuwe tickets voor mijzelf en mijn zoon die ik zelf heb moeten opvangen.Tot nu toe heb ik geen enkele (inhoudelijke) reactie gehad die mij ook maar enigszins redelijk lijkt, gezien hetgeen ik vraag en naar wat ons is overkomen. Ik klaag over Budgetair als slechte serviceprovider voor het boeken van tickets, juist omdat zij pretenderen extra service in de vorm van zo’n ticket service te bieden. Die is niets waard omdat deze alleen in werking treedt bij een daadwerkelijk faillissement en dat is iets dat in realiteit voor de meeste reizigers nooit aan de orde is en dus bedrieglijk is. Een airline zal toch eerst vluchten gaan cancelen en dan pas failliet gaan en niet andersom. Het begrip Insolventie wordt dus juridisch veel te eng toegepast en als consument heb ik de verwachting gekregen door de informatie van Budgetair dat de verzekering ons financieel zou compenseren in geval van annulatie door insolventie. Ter informatie: de ticketservice heeft mij 35,98 euro gekost op een initieel boekingsbedrag van 878,00 euro . Niet alleen die reactie steekt ons, maar ook het complete gebrek aan een positieve reflex om ons te ondersteunen. Een of andere technische reden dat onze boeking geopend zou zij, waardoor budgetair niet meer kon omboeken, is natuurlijk van generlei waarde als je als reiziger nood hebt aan een alternatief in een ver land. Aan de telefoon hoorde ik ook dat het vastliep op het niet kunnen verhalen van de kosten op Jet Airways. Ik zou die argumentatie hebben kunnen accepteren als ik rechtstreeks bij Jet Airways had geboekt. Maar ik heb juist de keuze gemaakt voor een reisagent en aanvullende verzekering om die problemen te voorkomen….. eigenlijk dus om niks. Dat onze laatste vier dagen vakantiedagen volledig vergald zijn door alle zorgen om de terugreis laat ik dan maar verder in het midden. Ik kan niet anders dan concluderen dat Budgetair blijkbaar alleen wil verkopen en omzet maken, maar geen enkele inhoud geeft aan klantvriendelijkheid. Ik hoop oprecht dat jullie enige actie kunnen ondernemen of adviseren. Ik zit momenteel vast qua mogelijkheden, ook omdat ik geen medestanders weet die in een vergelijkbare situatie zitten. Alvast mijn hartelijke dank om het dossier te bekijken en te overwegen.Ik kan op dit platform niet de bijlage met het tijdspad en de inhoud van alle communicatiefeiten kwijt, maar wil dat heel graag met test-aankoop delen.Hoogachtend,M.O.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform