Terug

Budgetair- geen compensatie annulering terugvluchten en bedrieglijk product Ticket Service

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. O.

Naar: BudgetAir.be

12/05/2019

Beste Test Aankoop,Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het onderstaande dossier, omdat ik na de nodige emailcontacten geen response krijg van Budgetair Belgie, www.budgetair.be die voldoening geeft en ik hun handelwijze aan de kaak willen stellen. Ik vind dat zij hun financiële en morele verantwoordelijkheid ontlopen en reizigers in de kou laten staan. Ik zou zelfs willen stellen dat er sprake is van consumentenbedrog vanwege het product Ticket Service dat zij aanbieden als je tickets boekt. Dit is een service die een garantie zou bieden om compensatie terug te kunnen ontvangen als een airline door financiële problemen hun vluchten zou annuleren. Ik heb onze casus volledig gedocumenteerd en houd me aanbevolen om deze toe te lichten indien nodig. U zult zien dat ik vanaf dag 1, 17 april 2019, steeds contact heb gezocht en dat de service nihil is. Ik heb vele mails geschreven maar er geen klantvriendelijke reacties op ontvangen en op dit moment bedraagt mijn schade feitelijk 1370 euro, doordat door financiële problemen van Jet Airways drie dagen voor onze terugreis uit India opeens de tickets werden geannuleerd en Budgetair niets voor ons heeft willen doen. De schade is dus de kost van nieuwe tickets voor mijzelf en mijn zoon die ik zelf heb moeten opvangen.Tot nu toe heb ik geen enkele (inhoudelijke) reactie gehad die mij ook maar enigszins redelijk lijkt, gezien hetgeen ik vraag en naar wat ons is overkomen. Ik klaag over Budgetair als slechte serviceprovider voor het boeken van tickets, juist omdat zij pretenderen extra service in de vorm van zo’n ticket service te bieden. Die is niets waard omdat deze alleen in werking treedt bij een daadwerkelijk faillissement en dat is iets dat in realiteit voor de meeste reizigers nooit aan de orde is en dus bedrieglijk is. Een airline zal toch eerst vluchten gaan cancelen en dan pas failliet gaan en niet andersom. Het begrip Insolventie wordt dus juridisch veel te eng toegepast en als consument heb ik de verwachting gekregen door de informatie van Budgetair dat de verzekering ons financieel zou compenseren in geval van annulatie door insolventie. Ter informatie: de ticketservice heeft mij 35,98 euro gekost op een initieel boekingsbedrag van 878,00 euro . Niet alleen die reactie steekt ons, maar ook het complete gebrek aan een positieve reflex om ons te ondersteunen. Een of andere technische reden dat onze boeking geopend zou zij, waardoor budgetair niet meer kon omboeken, is natuurlijk van generlei waarde als je als reiziger nood hebt aan een alternatief in een ver land. Aan de telefoon hoorde ik ook dat het vastliep op het niet kunnen verhalen van de kosten op Jet Airways. Ik zou die argumentatie hebben kunnen accepteren als ik rechtstreeks bij Jet Airways had geboekt. Maar ik heb juist de keuze gemaakt voor een reisagent en aanvullende verzekering om die problemen te voorkomen….. eigenlijk dus om niks. Dat onze laatste vier dagen vakantiedagen volledig vergald zijn door alle zorgen om de terugreis laat ik dan maar verder in het midden. Ik kan niet anders dan concluderen dat Budgetair blijkbaar alleen wil verkopen en omzet maken, maar geen enkele inhoud geeft aan klantvriendelijkheid. Ik hoop oprecht dat jullie enige actie kunnen ondernemen of adviseren. Ik zit momenteel vast qua mogelijkheden, ook omdat ik geen medestanders weet die in een vergelijkbare situatie zitten. Alvast mijn hartelijke dank om het dossier te bekijken en te overwegen.Ik kan op dit platform niet de bijlage met het tijdspad en de inhoud van alle communicatiefeiten kwijt, maar wil dat heel graag met test-aankoop delen.Hoogachtend,M.O.

Berichten (1)

BudgetAir.be

Naar: M. O.

17/05/2019

Beste mevrouw Oudega, '‹ Naar aanleiding van uw klacht hebben wij geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen. Echter kregen wij geen gehoor. Wij zullen dit na het weekend nog maals proberen. '‹ '‹ '‹Met vriendelijke groet, BudgetAir.be klantenservice Sharonne On Sun, 12 May at 1:16 PM , Klachtenbox


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform