Terug

2509-SN-06076-F001

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Bagages

Klacht

T. R.

Naar: Brussels Airlines

19/11/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 19/09/2025 vloog ik met uw luchtvaartmaatschappij op vlucht nr. SN3815 van Brussels Zaventem naar Lissabon. Bij aankomst op de luchthaven Lissabon werd mijn bagage, die op de luchthaven Brussels Zaventem was ingecheckt en uitgecheckt, niet aan mij teruggegeven. Ik heb onmiddellijk bij het bevoegde kantoor op de luchthaven Lissabon aangifte gedaan van het verlies van mijn bagage met de in het rapport vermelde voorwerpen, waarvan ik een kopie bijvoeg. Ondanks de geruststellende woorden van uw personeel heb ik tot op heden mijn koffer nog niet ontvangen na 21 dagen, die dus definitief zoek is. Daar jullie mij op 21/10/2025 de bevestiging hebben gestuurd op terugbetaling van deze schadeclaim maar heb tot op heden 1 maand later nog steeds geen terugbetaling gehad. Ik verzoek hierbij om vergoeding van het verlies van mijn eigendom, geschat op een totaalbedrag van €432.69 te storten op vermelde rekeningnummer. Wij zijn nu al 1 maand na confirmatiemail van schadevergoeding en heb nog steeds niets ontvangen op mijn bankrekeningnr. Na voorgaande telefoontjes heb ik begrip op vertraging en dergelijke maar het excuus van de cyberaanval toen vind ik gemakkelijk excuus daar mijn bagage 3 dagen voor die cyberattack al kwijt was door jullie in Zaventem. Ook had ik enkele keren gevraagd of er geen mogelijkheid was om in jullie stockage lost and found te komen kijken daar ik mijn handbagage er zo zou uithalen zoals op de foto afgebeeld. Wij zijn 19/09/2025 naar Portugal vertrokken met 8 collega brandweermannen en allemaal op dezelfde moment bagage ingecheckt en afgegeven aan de balie en enkel mijn bagage is niet aangekomen op plaats van bestemming. Hier zaten vele items ook bij van sentimentele waarde om aftegeven aan collega brandweermensen in Portugal. De communicatie vanaf de aangifte tot op heden liet te wensen over. Zoals in de foto bijgevoegd staat de status van mijn bagage nog steeds op vertraagd alhoewel deze ondertussen al afgehandeld zou zijn Bij Tui krijg je per dag/verloren bagage een vergoeding van €60 per dag boven op de schadeclaim extra (Dus 7 dagen vakantie aan 60€ = 420€) welke bij brussels airlines niet gekend was door de collega's aan de telefoon. Noch mijn bril of lenzen op sterkte worden vergoed want deze zouden ten allen tijde bij rugzak/handbagage moeten blijven maar de maatschappij had er toen op aangedrongen om de bagage in te checken in het ruim. Graag wil ik jullie ook nog even attent maken op het verdrag van Montreal. Met vriendelijke groet, Graag zou ik eindelijk een positief gevolg hier aan krijgen anders zal ik verdere stappen moeten ondernemen. Bijlagen: • Kopie van vliegticket • Bagage-identificatiebewijs • PIR ingevuld op de luchthaven


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform