Meest recente klachten

M. D.
5/02/2024

Factuur 7 maanden na oplevering en na verkoop appartement

Beste, in september 2022 heb ik een nieuwbouwappartement gekocht bij Bostoen.Direct na oplevering op 25 mei 2023 heb ik dit direct terug te koop gesteld daar het voor mij gezien achteraf een miskoop was.Op 7 juli werd de compromis met de nieuwe koper al getekend en op 10 oktober werd de akte getekend.Vorige maand, zes maand na oplevering!!!! Krijg ik van Bostoen nog een afrekening van 3300 euro voor de aansluiting van water, gas,...Ik heb hen onmiddellijk een mail gestuurd dat het appartement al enkele maanden verkocht was en er mij geen rekeningen meer ten laste mogen gelegd worden.Vandaag kreeg ik een herinnering voor betaling en beweren ze dat ik dit wel moet betalen omdat het contract met mij is afgesloten.klopt dit?zeven maanden na oplevering en ik ben ondertussen al enkele maanden geen eigenaar meer???

Afgesloten
J. W.
13/02/2023

Belofte verkoop na 6 maanden aan het lijntje houden ingetrokken

Half augustus contact gehad omtrent de aankoop van een nieuwbouwwoning in een project. Kort erna kregen we te horen dat de woningen niet verkocht konden worden tot ze wind- en waterdicht zijn (iets rond wetgeving met groepswoningbouw). Compromis zou voor eind januari zijn, maar er kon een aankoop-verkoop gelofte opgesteld worden eventueel want 1 van de 3 woningen was op die manier al toegekend. Na beslissing in oktober dat we het zouden kopen (duurde lang alvorens we een afspraak te pakken kregen), werden ons die documenten beloofd. We gaven alle gevraagde persoonsgegevens door, alsook de 'extra's' uit het lastenboek die we zouden willen. Eind oktober kwam een mailtje dat ze de offertes gingen opvragen voor de gevraagde 'extra's' en ons gingen contacteren als die er waren en terwijl de documenten opstellen. Na weken besloten we zelf terug contact te nemen en werden we afgewimpeld met het feit dat een andere aannemer nog geen offerte gestuurd had. Het ging wel in orde komen. Zo bleef het maanden aanslepen, waarbij we soms tot 10 telefoons of meerdere mails moesten sturen om de verkoper te bereiken. Telkens opnieuw werd gezegd dat ze nog op 1 offerte wachten. Half januari opnieuw zelfde verhaal. Toen we zagen dat ondertussen de ramen en deuren geplaatst waren, hebben we opnieuw meerdere dagen meermaals gebeld om contact te krijgen. Plots kregen we dan toch reactie, telefonisch, dat de woning alsnog niet voor ons was, ondanks de gegarandeerde belofte en mail dat ze documenten aan het opmaken waren! Reden? De prijzen zijn te hard gestegen en daardoor maken ze geen winst meer, dus zou Bostoen de woning intern opkopen. Toen ik vroeg naar een optie om desnoods een meerprijs te betalen, was dat niet mogelijk. Meer informatie kregen we niet, we zijn zowat een half jaar aan het lijntje gehouden (geen andere woningen meer bekeken, hypotheken ondertussen zoveel hoger) omdat ze ons het woord gaven dat het gegarandeerd aan die prijs voor ons was. Jammer dat je vertrouwen zo beschaamd wordt door een firma met als slogan 'Thuiskomen, da's Bostoen'!

Afgesloten
G. M.
1/09/2019

Verzakking van de vloer

Beste,In 2011 kochten we een BEN woning van Bostoen in Bredene. De wijk waarin het huis staat, wordt de Bostoen-wijk genoemd omdat ze de omgeving helemaal vol bouwen. De woning is een tweede woonst aan zee, dus wordt niet intensief bewoond. Iets meer dan een jaar geleden merken we op dat de vloer begint te verzakken. Tussen de vloer en de plint staat al een spleet van ongeveer 1 cm.Niet mooi om te zien, maar het het valt nog wel mee. Toch beginnen er wat later een aantal tegels te barsten over de hele breedte van het huis. Dat is niet meer normaal. We besluiten Bostoen in te lichten omdat de termijn van 10 jaar nog niet verstreken is. De bouwheer is immers 10 jaar aansprakelijk voor constructiefouten. Dit lijkt ons zoiets.November 2018: We sturen een mail naar de dienst naverkoop van Bostoen.December 2018: Nog geen antwoord gekregen. Dus nog eens gestuurd en nagebeld. Oh, we hebben de mail niet ontvangen klinkt het zeer klassiek. Gelieve uw klacht over te maken via de verzekering en alles komt in orde. December 2018: Via de verzekering contact laten opnemen.Maart 2019: nog niets gehoord. Ook onze verzekering laat zich niet van haar beste kant zien.April: 2019: Bostoen laat weten via hun verzekering dat het hele verhaal van de vloer door onderaannemers gebeurd is.Mei: 2019: een hele batterij agenten en experts komen na 7 maanden ter plaatse. Ze stellen allen vast dat het een probleem is van de PUR laag die aan 't verzakken is. Pikant detail: dit is net hetzelfde verhaal van de buren net naaast ons. Daar is de vloer er helemaal uit gehaald en opnieuw geplaatst. Ik ontdek zelf ter plaatse dat de onderaannemer inmiddels is overgenomen. Ik geef zelf aan alle aanwezigen aan welke de overnemer is.De verzekeraar van Bostoen noteert ijverig. Een werknemer van Bostoen geeft aan de de oorzaak best kan zijn dat de PUR laag niet goed gelegd is. Die laag moet in 3 keer gelegd worden in een periode van ongeveer 20 dagen, waarbij de temperatuur niet onder de 5 graden Celsius mag zakken. De oplevering is gebeurd op eind december 2010. Die voorwaarde van 5 graden is al zeer wankel geworden.Bij het sluiten van de debatten geeft de medewerker van Bostoen nog aan dat we elkaar in de komende weken nog veel zouden horen voor praktische afspraken.Eind juni 2019: ons geduld raakt op, want we horen werkelijk niets. Wanneer we informeren naar de stand van zaken, blijkt men op zoek te zijn naar de factuur van die PUR laag. Eerder kan men niets beginnen. Aangezien die niet digitaal opgeslagen was, hebben ze bij Bostoen duizenden facturen moeten doorworstelen. (...)Juli 2019: De factuur is gevonden, maar voor de rest blijft het weer stil. We dreigen met deze zaak in de pers te brengen. De dag erna krijgen we onmiddellijk antwoord van de verzekeraar van Bostoen, met de vraag om NOG geduld te hebben. Half augustus 2019: na nogmaals een boze mail, krijgen we het antwoord dat er een technische firma is aangesteld om proefboringen te doen om dan aan Bostoen te vertellen wat ze moeten doen. Die firma zal snel contact opnemen.Eind augustus 2019: Natuurlijk weer radiostilte ons geduld is opgebruikt. Vandaar dit schrijven.Onze 2 grootste ergernissen in dit verhaal zijn:noch Bostoen, noch de verzekeraar komen met oplossingen en werken enkel met vertragingsmanoeuvers. Ze reageren enkel reactief.ondertussen bouwt Bostoen lustig de buurt vol, zonder zich iets aan te trekken van wat er met de bestaande woningen verder in de straat gebeurt. De mensen die een huis in de wijk kopen, weten niet wat hen te wachten staat.Met vriendelijke groeten,Geert Maerevoet

Afgesloten
K. L.
25/06/2018

vloer

ik heb vier jaar geleden een huis gekocht. na drie jaar uit het niets een hanse rij op een volgend tegels gebarsten nu beweert bostoen dat dit niet onder garantie van hun valt plus dat de vloer ook al vol vlekken zit bij minste da je morst heb je een vlek

Afgesloten
A. C.
11/08/2016

Verhuis zonnepanelen

Wegens de aankoop van een nieuwe woning moeten de zonnepanelen verhuisd worden. Bij telefonisch contact met uw klantendienst liet uw medewerker weten dat Bostoen niet langer zonnepanelen plaatst, en wij bij gevolg vrij zijn om via een eigen installateur de verhuis te regelen. Volgens uw medewerker vervalt dan elke garantie. Deze voorwaarde staat echter nergens in het contract.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform