Beste,In 2011 kochten we een BEN woning van Bostoen in Bredene. De wijk waarin het huis staat, wordt de Bostoen-wijk genoemd omdat ze de omgeving helemaal vol bouwen. De woning is een tweede woonst aan zee, dus wordt niet intensief bewoond. Iets meer dan een jaar geleden merken we op dat de vloer begint te verzakken. Tussen de vloer en de plint staat al een spleet van ongeveer 1 cm.Niet mooi om te zien, maar het het valt nog wel mee. Toch beginnen er wat later een aantal tegels te barsten over de hele breedte van het huis. Dat is niet meer normaal. We besluiten Bostoen in te lichten omdat de termijn van 10 jaar nog niet verstreken is. De bouwheer is immers 10 jaar aansprakelijk voor constructiefouten. Dit lijkt ons zoiets.November 2018: We sturen een mail naar de dienst naverkoop van Bostoen.December 2018: Nog geen antwoord gekregen. Dus nog eens gestuurd en nagebeld. Oh, we hebben de mail niet ontvangen klinkt het zeer klassiek. Gelieve uw klacht over te maken via de verzekering en alles komt in orde. December 2018: Via de verzekering contact laten opnemen.Maart 2019: nog niets gehoord. Ook onze verzekering laat zich niet van haar beste kant zien.April: 2019: Bostoen laat weten via hun verzekering dat het hele verhaal van de vloer door onderaannemers gebeurd is.Mei: 2019: een hele batterij agenten en experts komen na 7 maanden ter plaatse. Ze stellen allen vast dat het een probleem is van de PUR laag die aan 't verzakken is. Pikant detail: dit is net hetzelfde verhaal van de buren net naaast ons. Daar is de vloer er helemaal uit gehaald en opnieuw geplaatst. Ik ontdek zelf ter plaatse dat de onderaannemer inmiddels is overgenomen. Ik geef zelf aan alle aanwezigen aan welke de overnemer is.De verzekeraar van Bostoen noteert ijverig. Een werknemer van Bostoen geeft aan de de oorzaak best kan zijn dat de PUR laag niet goed gelegd is. Die laag moet in 3 keer gelegd worden in een periode van ongeveer 20 dagen, waarbij de temperatuur niet onder de 5 graden Celsius mag zakken. De oplevering is gebeurd op eind december 2010. Die voorwaarde van 5 graden is al zeer wankel geworden.Bij het sluiten van de debatten geeft de medewerker van Bostoen nog aan dat we elkaar in de komende weken nog veel zouden horen voor praktische afspraken.Eind juni 2019: ons geduld raakt op, want we horen werkelijk niets. Wanneer we informeren naar de stand van zaken, blijkt men op zoek te zijn naar de factuur van die PUR laag. Eerder kan men niets beginnen. Aangezien die niet digitaal opgeslagen was, hebben ze bij Bostoen duizenden facturen moeten doorworstelen. (...)Juli 2019: De factuur is gevonden, maar voor de rest blijft het weer stil. We dreigen met deze zaak in de pers te brengen. De dag erna krijgen we onmiddellijk antwoord van de verzekeraar van Bostoen, met de vraag om NOG geduld te hebben. Half augustus 2019: na nogmaals een boze mail, krijgen we het antwoord dat er een technische firma is aangesteld om proefboringen te doen om dan aan Bostoen te vertellen wat ze moeten doen. Die firma zal snel contact opnemen.Eind augustus 2019: Natuurlijk weer radiostilte ons geduld is opgebruikt. Vandaar dit schrijven.Onze 2 grootste ergernissen in dit verhaal zijn:noch Bostoen, noch de verzekeraar komen met oplossingen en werken enkel met vertragingsmanoeuvers. Ze reageren enkel reactief.ondertussen bouwt Bostoen lustig de buurt vol, zonder zich iets aan te trekken van wat er met de bestaande woningen verder in de straat gebeurt. De mensen die een huis in de wijk kopen, weten niet wat hen te wachten staat.Met vriendelijke groeten,Geert Maerevoet