Terug

Belofte verkoop na 6 maanden aan het lijntje houden ingetrokken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. W.

Naar: Bouw Francis Bostoen

13/02/2023

Half augustus contact gehad omtrent de aankoop van een nieuwbouwwoning in een project. Kort erna kregen we te horen dat de woningen niet verkocht konden worden tot ze wind- en waterdicht zijn (iets rond wetgeving met groepswoningbouw). Compromis zou voor eind januari zijn, maar er kon een aankoop-verkoop gelofte opgesteld worden eventueel want 1 van de 3 woningen was op die manier al toegekend. Na beslissing in oktober dat we het zouden kopen (duurde lang alvorens we een afspraak te pakken kregen), werden ons die documenten beloofd. We gaven alle gevraagde persoonsgegevens door, alsook de 'extra's' uit het lastenboek die we zouden willen. Eind oktober kwam een mailtje dat ze de offertes gingen opvragen voor de gevraagde 'extra's' en ons gingen contacteren als die er waren en terwijl de documenten opstellen. Na weken besloten we zelf terug contact te nemen en werden we afgewimpeld met het feit dat een andere aannemer nog geen offerte gestuurd had. Het ging wel in orde komen. Zo bleef het maanden aanslepen, waarbij we soms tot 10 telefoons of meerdere mails moesten sturen om de verkoper te bereiken. Telkens opnieuw werd gezegd dat ze nog op 1 offerte wachten. Half januari opnieuw zelfde verhaal. Toen we zagen dat ondertussen de ramen en deuren geplaatst waren, hebben we opnieuw meerdere dagen meermaals gebeld om contact te krijgen. Plots kregen we dan toch reactie, telefonisch, dat de woning alsnog niet voor ons was, ondanks de gegarandeerde belofte en mail dat ze documenten aan het opmaken waren! Reden? De prijzen zijn te hard gestegen en daardoor maken ze geen winst meer, dus zou Bostoen de woning intern opkopen. Toen ik vroeg naar een optie om desnoods een meerprijs te betalen, was dat niet mogelijk. Meer informatie kregen we niet, we zijn zowat een half jaar aan het lijntje gehouden (geen andere woningen meer bekeken, hypotheken ondertussen zoveel hoger) omdat ze ons het woord gaven dat het gegarandeerd aan die prijs voor ons was. Jammer dat je vertrouwen zo beschaamd wordt door een firma met als slogan 'Thuiskomen, da's Bostoen'!

Berichten (1)

J. W.

Naar: Bouw Francis Bostoen

17/02/2023

Beste,Ondertussen bleek dat er ook gelogen werd over de reden waarom de woning niet verkocht werd. Het heeft immers niets te maken met het feit dat er intern gekocht zou worden omwille van winstmarge, maar wel omdat de woning al lang aan iemand anders beloofd werd. Al van in oktober had een andere koper toegezegd en zijn daar documenten voor opgesteld, kortom al van in oktober zijn we niet alleen aan het lijntje gehouden, maar ook nog eens belogen. Jammer dat zo'n groot bedrijf zoiets kan tegenkomen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform