Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Retourneren
Betreft: Bestelnr 1119427629 Beste, op 6/6/2025 heb ik via uw contactformulier een retouraanvraag ingediend en hiervan ook een bevestiging van u ontvangen, maar tot heden nog geen respons ontvangen. Ondertussen ook al opnieuw een herinnering verzonden maar opnieuw geen antwoord. Bij deze mijn uitdrukkelijk verzoek om mij de nodige info te bezorgen om het product alsnog te retourneren. groeten, Joel
software update home connect
Ik heb de home connect app geinstalleerd op mij gsm om connectie te maken met mij vaatwas. Alles is vlot verlopen tot de vaatwas vroeg om een update uit te voeren. Tijdens het updaten is het toestel in fout gegaan en kon niet meer bediend worden. Na interventie van bosch is gebleken dat de bedienings console en de communicatie module hierdoor zijn stuk gegaan. Daar het toestel enkele maanden uit garantie is komen zij niet tussen in de vervangingsonderdelen. Ik vind dit niet aanvaardbaar dat er een hardware fout onstaat door een software update uit te voeren.
Geen reactie
Goedemorgen, Op 8/8/2023 (meer dan een jaar geleden) stuurde ik de onderstaande vraag via de website van Bosch: https://www.bosch.be/nl/home/ Quote: "Goedemiddag, Ik heb een Bosh Intuvia display ter waarde van +/- 100 euro op mijn Riese & Muller speed pedelec. De display is over de ganse lijn ok, maar de klokfunctie is de naam Bosh niet waardig. Om de haverklap moet ik de klok handmatig bijstellen. Volgens de verdeler waar ik mijn fiets gekocht heb, is dit een bekend probleem maar wordt er niets gedaan om het te verhelpen. Hoe kan een gerenommeerd bedrijf als Bosh hier een verklaring voor hebben? Welke actie stelt u voor om mij een display te bezorgen met een klok die de correcte tijd aangeeft? Met vriendelijke groeten, Frank Cools" Unquote. Op 1/11/2023 had ik nog geen reactie ontvangen en stuurde ik opnieuw een bericht: Quote: "Goedemiddag, Op 8 augustus stuurde ik het onderstaande bericht: "Goedemiddag, Ik heb een Bosch Intuvia display ter waarde van +/- 100 euro op mijn Riese & Muller speed pedelec. De display is over de ganse lijn ok, maar de klokfunctie is de naam Bosch niet waardig. Om de haverklap moet ik de klok handmatig bijstellen. Volgens de verdeler waar ik mijn fiets gekocht heb, is dit een bekend probleem maar wordt er niets gedaan om het te verhelpen. Hoe kan een gerenommeerd bedrijf als Bosch hier een verklaring voor hebben? Welke actie stelt u voor om mij een display te bezorgen met een klok die de correcte tijd aangeeft? Met vriendelijke groeten, Frank Cools" Tot op heden ontving ik geen reactie. Wanneer mag ik uw antwoord verwachten?" Unquote. Op 11/3/2024 was er nog steeds geen reactie en stuurde ik het onderstaande bericht: "Goedemorgen, In augustus en november vorig jaar stuurde ik het onderstaande bericht. Quote: Goedemiddag, Op 8 augustus stuurde ik het onderstaande bericht: "Goedemiddag, Ik heb een Bosch Intuvia display ter waarde van +/- 100 euro op mijn Riese & Muller speed pedelec. De display is over de ganse lijn ok, maar de klokfunctie is de naam Bosch niet waardig. Om de haverklap moet ik de klok handmatig bijstellen. Volgens de verdeler waar ik mijn fiets gekocht heb, is dit een bekend probleem maar wordt er niets gedaan om het te verhelpen. Hoe kan een gerenommeerd bedrijf als Bosch hier een verklaring voor hebben? Welke actie stelt u voor om mij een display te bezorgen met een klok die de correcte tijd aangeeft? Met vriendelijke groeten, Frank Cools" Tot op heden ontving ik geen reactie. Wanneer mag ik uw antwoord verwachten? Unquote. Als ik deze keer (de derde) van u geen reactie ontvang binnen een aanvaardbare termijn, zie ik mij verplicht deze kwestie voor te leggen aan de Juridische Dienst van Testaankoop. Mvg, Frank Cools" Unquote. Ik ontving telkens van Bosch een ontvangstbevestiging maar er kwam nooit een antwoord op mijn vraag. De laatste ontvangstbevestiging heeft als referentie "Ticket#05189634" (zie bijlage). Zou u Bosch kunnen contacteren en vragen waarom zij niet bereid zijn te reageren? Bij voorbaat dank voor uw gewaardeerde hulp. Met vriendelijke groeten, Frank Cools
Ik kocht dit en er was een aanbieding om er twee en één gratis te kopen... Ik kocht er vier en kreeg
Ik kocht dit en er was een aanbieding om er twee en één gratis te kopen... Ik kocht er vier en kreeg niet de prijs van twee gratis.
Steeds terugkerende problemen met robotmaaier indego M700
Beste,op 15/05/2021 koop ik dat toestel aan, registreer het om een verlenging te krijgen van 3 jaar i.p.v. 2 jaar en laat robotmaaier door uw onderaannemer installeren om zeker te zijn dat alles in orde is.In de winter 2022/2023 breng ik hem binnen want hij heeft ongeveer 5 fouten , zie herstelbon Hubo 61137366 dd.11/02/2023 op naam van van Rooijen.Bij terug indienstname komen de fouten één voor één terug, het is nu zo erg dat hij gewoon rondjes begint te draaien zonder enige aanwijzing, video opgenomen . Nu moet ik me ineens op een andere manier inloggen via SingleKey ID, heb dat gedaan en nu zegt het systeem dat er niets geregistreerd staat. Hoe lossen we dat op?Vanaf dat moment heeft de robotmaaier een 10-tal fouten en is het september 2023. Bij contactname met uw klantendienst/herstellingsdienst loopt het helemaal fout, u beweert dat het toestel buiten garantie is en dat ik zelf voor de kosten opdraai, t.t.z. 490,52 euroEen flink aantal mails later is er inmiddels een nummer is aangemaakt over dit probleem, Support-Case Registratie [Incident: 230903-000073]. maar u blijft halsstarrig beweren dat mijn toestel niet geregistreerd was en ik dus geen recht heb op de bijkomende garantie.Inmiddels heb ik al een electrische grasmaaier gekocht en loop ik weer zoals voorheen gewoon het gras te maaien, terwijl me was voorgespiegeld dat ik een aperitiefje kon drinken terwijl de robot het gras zou maaien, niet dus.Toen was voor mij de maat vol en ben ik zelf beginnen te zoeken in mijn papieren en computer en heb ik kunnen bewijzen dat de machine wel degelijk geregistreerd was en ik dus recht had op de extra garantie.Toen werd het even zwartepieten bij Bosch, maar uiteindelijk gaven jullie als uitleg dat er een nieuw informaticasysteem was ingevoerd en dat die mijn registratie niet mee had overgenomen.In september 2023 mocht ik het toestel terug binnenbrengen en werd het gerepareerd.De lijst van onderdelen die vervangen diende te worden was indrukwekkend, buiten het omhulsel werd bijna alles vervangen.Na de reparatie heeft het toestel no enkele keren gemaaid en werd toen binnen gezet op wintermodusNu heb ik het teug in dienst gezet en hup, weer problemen, het toestel vindt zijn oplaadstation niet , dus weer resetten, het een nieuwe kaart van de tuin laten maken enz.Na enkele dagen weer dezelfde fout #1010. , d.w.z. toestel rijdt naar station en kruipt er langs de zijkant op.En ik weer achter mijn elektrische grasmaaier het gras maaien.Op zo'n moment wordt het rood voor mijn ogen en dan heb ik het echt wel gehad.Als ik hem ga binnenbrengen voor deze terugkerende fout ben ik er van overtuigd dat jullie hem weer gaan herstellen, maar eens de datum van de garantie zal voorbij zijn worden de kosten gegarandeerd niet meer door jullie betaald, daar ben ik zeker van.Dus, jullie mogen hem hebben van mij, ik ben hem zat.Betaal me gewoon het bedrag terug wat ik er voor betaald heb , de uren dat ik door de kapotte machine zelf terug ben moeten beginnen maaien neem ik dan wel voor mijn rekening. Tevens ligt jullie weigering van de bijkomende garantie die er wel degelijk was en die ik als klant zelf heb moeten bewijzen me zéér zwaar op de maag.Uit beleefdheid groet ik u, maar het is niet van harte
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten