Meest recente klachten

K. D.
12/04/2024

Problemen met inschatting kosten en uitgevoerd volledig groot nazicht hoewel dat helemaal moest

Betreft - Herstelling HE-2024-036849Probleem: koffielarven in het toestel die na 7x reinigingsprogramma nog steeds blijken terug te komenIk telefoneer naar Bodart (hersteldienst van Jura). Na telefonische uitleg van het probleem zegt men me dat een grondige reiniging een 90-tal euro kan kosten, waarop ik besluit het toestel binnen te brengen.Ter plaatse aangekomen zegt men me dat een forfait voor onderhoud tot 289,- euro kan kosten, en indien meer ik gebeld zal worden. Ik antwoord dat er me telefonisch bevestigd werd dat een grondige reiniging rond de 90 euro was en dat ik schrik van het meegedeelde bedrag en vraag of men me kan verwittigen indien het meer dan 90 euro zal zijn, gezien ik enkel een grondige reiniging vraag en geen volledig onderhoud. Dat is NIET gebeurd. Bovendien na een klacht (review op google) word ik gecontacteerd dat ze het probleem spoedig zullen oplossen en de dag nadien krijg ik effectief de factuur van 289,- euro voor een onderhoud type 'Service pack 6' - wat ik dus NIET gevraagd en besteld heb!Bovendien staan er op de factuur verschillende posten, zonder detailprijs en is er ook op geen enkele manier een vermelding van eventuele garantie na de reiniging wat dan in de praktijk Service pack 6 is geworden met het vervangen van een hele hoop onderdelen (onduidelijk: bvb koffiezetgroep assembled, en dan zegt men niet of het een nieuwe is of niet, ook nergens detailprijzen, geen aantal werkuren en prijs gespecifieerd).Ik heb een antwoord gestuurd dat ik niet akkoord kan gaan met het aangerekende bedrag maar indien ik niet onmiddellijk betaal ter plaatse mag ik mijn toestel niet afhalen.Graag een herziening van de factuur naar een redelijk bedrag voor wat ik gevraagd heb uit te voeren en me telefonisch als richtprijs was meegedeeld.

Afgesloten
D. V.
20/03/2024

Garantie vervallen na 5 maanden (Jura 6 toestel))

Jura E6 gekocht op 15/09/23 en nog geen 5 maanden later werkt het al niet meer te veel kalk in de machine was de vaststelling, garantie van 2 jaar vervalt om deze reden, wat wil zeggen reparatie/reinigingskosten zijn volledig voor de klant - wat is het nut dan van garantie? De eerste 2 maanden hebben we de bijgeleverde kalkfilter gebruikt (nadien niet meer en hebben dit in de instellingen aangegeven) we gebruikten ook bronwater omdat het minder kalk bevat dan kraantjeswater en toch is het al stuk door 2 maanden geen filter te gebruiken. Indien we geen 99€ betalen, wordt het apparaat niet hersteld.Wat een reclame voor Jura!!!

Afgesloten
A. C.
5/05/2019

Slechte service bodart service house en niet reageren op klachtenmails

Beste ik liet een jura koffietoestel herstellen bij bodart service house en na enige tijd terug zelfde probleem en ze reageerden niet meer op mijn mails, zelfs niet als de groothandel waar ik mijn toestel heb gekocht de mail stuurde, nu heb ik bij jura nederland een premium onderhoud laten doen en zij hebben vastgesteld dat het nooit goed gemaakt is geweest en er inwendig altijd een lek is gebleven en dit heeft meer en meer schade veroorzaakt, ze hebben voor 1000€ onderdelen vervangen, maar omdat het een premium onderhoud is geweest heb ik dit kunnen krijgen aan 218€, vervangen onderdelen door een blijvend lek : keramiekventiel, sensor waterstand, zetgroep, transfo, voedingsprint, reiduschuif, en dit is nu betalend buiten garantie terwijl als ze het de eerste keer goed hadden hersteld heb onder garantie was geweest.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform