Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Verkeerde bestelling door website van bedrijf
Ik heb 30-11-2023 een bestelling geplaatst via de website van Belleza. Dit ging over 1x LED roos in een glazen stolp. Toen ik wou afrekenen is het bedrag twee maal van mijn rekening gegaan. Wat normaal gezien niet mogelijk is want ik geef toestemming voor één betaling. Dit is aangekaart geweest bij PayPal maar die hebben dit gewoon geweigerd. Ik heb direct contact opgenomen met het bedrijf en gaven drie mogelijkheden. Of ik krijg korting op de volgende bestelling of ze geven 60% van mijn bestelling terug en ik mag het product houden of ik stuur het terug. (hierbij hadden ze nog niet vertelt dat ik de kosten voor terugsturen zou moeten betalen). ik Koos dus voor het laatste. Daarna kreeg ik een mail dat de betaling verwerkt was en dit binnen de twee dag nop mijn rekening stond. Er is toen twee dagen overgegaan en heb ik gezegd dat dit nog niet op mijn rekening stond. Daarna ben ik op de website gaan kijken en daar stond dat ik de kosten voor terugsturen zelf moet betalen maar dit is duurder dan dat ik het gekocht heb. Ik heb hen hierover aangesproken maar heb geen reactie gekregen. Ook heb ik op websites gekeken of dit bedrijf betrouwbaar is maar blijkbaar is dit niet het geval. Het bedrijf doet zich voor of het in Nederland gevestigd is. Maar vind hier geen informatie over terug. Ok vesturen via DHL is niet mogelijk want die vind het bedrijf ook niet terug. op de website zelf staat dan dat ze gevestigd zijn in de UK in London. Ze zeggen ook in de mail dat ze een retrourproces hebben klaar staan maar dit is dan ook niet correct.
Geen reactie na klacht over geleverd product dat beschadigd is!
Ik ontvang een artikel met een gat. Ik mail de laatste weken al meerdere keren en er is niemand die reageert. Ondertussen wel meerdere mails met reclame, maar geen kat die zich de moeite doet om te antwoorden!
Probleem met terugbetaling
Ik heb orthopedische schoenen besteld via de webshop Belleza, onder bestelnummer 141720.Toen ik deze aankreeg op 31 juli 2023 bleek dit totaal niet hetgeen te zijn dat wordt aangeboden op de website. De zogenaamde schoenen zijn totaal niet stevig, van karton en zijn beschadigd toegekomen. Ik heb ze onmiddellijk terug ingepakt en retour gestuurd (zonder track-and-trace). Ik heb Belleza hiervan in kennis gesteld en ze blijven - tot op vandaag - om het order terug te betalen en deze te annuleren. Ze zeggen dat ze zonder track-and-trace code niets kunnen terugbetalen. Géén enkele Europese wetgeving verplicht de consument trouwens om zijn goederen terug te sturen met een track-and-trace code. Als je de website van Belleza bezoekt dan zou je denken dat dit om een Nederlandse webshop gaat, maar niets is minder waar. Belleza heeft zijn hoofdkantoor in Londen. Ze hebben een paar keer gereageerd dat als ik mijn klacht bij Klarna en andere organisaties zou laten wegvallen dat ik 30% van mijn aankoopbedrag terug zou krijgen. Dit zijn gewoon malafide verkooppraktijken. Ik ben van plan om hier verder mee te gaan en een klacht in te dienen bij de Europese Commissie inzake consumentenrechten.
Probleem met terugbetaling
Ik bestelde op naam van mijn echtgenote: Monique Heyndrickx, een paar loafers op 7/5/23 voor 34,95 euro. Deze werden geleverd 14/5/23.Het product was niet wat mijn vrouw ervan verwachtte en wilde ze terugzenden. Bij de levering was geen terugzendformulier.Op 17/5/23 stuurde ik een mail met de vraag om een terugzendformulier. Geen respons. Op 29/5 weer een mail gestuurd om een formulier.Op 31/5/23 een mail van Belleza met daar bij een formulier, maar ook een keuzemenu: 1) product houden en 50% geld terug, 2) een cadeaubon voor de waarde en product houden, 3) product terugzenden op eigen kosten, 11,60 €, en volledige terugbetaling.Ik koos voor het laatste en stuurde de loafers terug op 5/6/23.Op 19/6/23 stuurde ik een mail dat het bedrag nog niet terugbetaald was, waarop ik een mail terugkreeg dat ze de zending nog niet ontvangen hadden.Nu, nog een week later is de betaling nog niet OK.Ik wens dat dit snel in orde gebracht wordt
belleza
2 paar handschoenen en met een andere besteling een usb ard reader die usb kaart lezer is geleverd dat andere blijft het contact centrum zeggen dat het geleverd is die hand schoenen en sturen me altijd het volgnummer van die usb kaart lezer door terwijl ik al 3 keer gezegd heb dat is die van die kaart lezer niet van die handschoenen. het is geleverd zeggen ze altijd maar met de foute volg code. dat ze me geven want die volg cocde is inderdaad hier aangekomen zonder handschoenen artikel 60694 heb ik nog altijd niet
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten