Terug

Probleem met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Bellezaofficial

31/08/2023

Ik heb orthopedische schoenen besteld via de webshop Belleza, onder bestelnummer 141720.Toen ik deze aankreeg op 31 juli 2023 bleek dit totaal niet hetgeen te zijn dat wordt aangeboden op de website. De zogenaamde schoenen zijn totaal niet stevig, van karton en zijn beschadigd toegekomen. Ik heb ze onmiddellijk terug ingepakt en retour gestuurd (zonder track-and-trace). Ik heb Belleza hiervan in kennis gesteld en ze blijven - tot op vandaag - om het order terug te betalen en deze te annuleren. Ze zeggen dat ze zonder track-and-trace code niets kunnen terugbetalen. Géén enkele Europese wetgeving verplicht de consument trouwens om zijn goederen terug te sturen met een track-and-trace code. Als je de website van Belleza bezoekt dan zou je denken dat dit om een Nederlandse webshop gaat, maar niets is minder waar. Belleza heeft zijn hoofdkantoor in Londen. Ze hebben een paar keer gereageerd dat als ik mijn klacht bij Klarna en andere organisaties zou laten wegvallen dat ik 30% van mijn aankoopbedrag terug zou krijgen. Dit zijn gewoon malafide verkooppraktijken. Ik ben van plan om hier verder mee te gaan en een klacht in te dienen bij de Europese Commissie inzake consumentenrechten.

Berichten (2)

Bellezaofficial

Naar: C. V.

01/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

Bellezaofficial

Naar: C. V.

01/09/2023

background-color: f8f8f8 font-family: 'Noto Sans', Arial, sans-serif [class=content] margin: 20px auto 10px , , , div font-family: Arial, Helvetica, sans-serif !important SofieKlacht - Probleem met terugbetaling - (CPTBE01866618-47)Hallo Team,Ik hoop dat dit bericht u goed zal bevallen. We waren ontmoedigd toen we hoorden over het ongemak dat de klant ondervond bij de recente bestelling. Wij bieden onze oprechte excuses aan voor de frustratie die deze situatie bij de klant heeft veroorzaakt.Na ontvangst van de feedback hebben we al stappen ondernomen om contact op te nemen met de klant om het probleem beter te begrijpen. Onze grootste prioriteit is het vinden van de juiste oplossing die zijn tevredenheid garandeert.Om meer duidelijkheid te scheppen in de situatie, hebben we de klant twee opties gegeven:Opnieuw verzenden: We kunnen onmiddellijk regelen dat het artikel opnieuw naar de klant wordt verzonden. Met deze optie kan hij het artikel ontvangen dat hij in eerste instantie had besteld, zodat hij zeker weet dat hij het product heeft waar hij naar uitkeek.Terugbetaling: Als de klant dat liever heeft, kunnen we het bedrag dat hij voor deze bestelling heeft uitgegeven ook volledig terugbetalen. We begrijpen dat omstandigheden soms veranderen en we willen ervoor zorgen dat de klant de flexibiliteit heeft om de beste optie voor zichzelf te kiezen.Ons team doet er alles aan om de klant de best mogelijke oplossing te bieden en deze kwestie zo snel mogelijk op te lossen. Zodra we het antwoord hebben ontvangen, zullen we onmiddellijk actie ondernemen om ervoor te zorgen dat de gekozen optie zonder vertraging wordt uitgevoerd.Voor uw gemak hebben we een document bijgevoegd met de opties die we hebben besproken en de stappen die we zullen nemen op basis van zijn beslissing.Nogmaals onze excuses voor het ongemak dat de klant heeft ondervonden. Zijn tevredenheid is onze hoogste prioriteit en we waarderen uw medewerking.Ik hoop je correct van dienst te zijn geweest! Voor verdere vragen kun je altijd bij ons terecht.Met vriendelijke groet,Sofie Ik waardeer dit antwoord Geschiedenis bekijken


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform