Meest recente klachten

A. A.
4/08/2025

herstelprobleem

*KLACHT TEGEN GARAGE B2 CARS – Structureel gebrek, misleiding en herhaalde facturatie Geachte Test-Aankoop, Ik wens een klacht in te dienen tegen **Garage B2 Cars / Beerens Nissan** (Boomsesteenweg 99, Aartselaar) wegens aanhoudende misleiding, structureel gebrek en herhaalde facturatie voor onopgeloste problemen aan mijn voertuig **Peugeot 5008 1.2 PureTech Feiten sinds aankoop: Wagen aangekocht op 17/02/2023, met verlengde garantie*en onderhoudscontract van 60 euro/maand. Sinds aankoop wordt er om de 1 à 2 maanden olie bijgevuld, wat door de garage als "normaal" werd afgedaan, tot net na het verstrijken van de 2 jaar fabrieksgarantie. Nu, plots, stelt men dat de motor vervangen moet worden, wat duidt op een gekend structureel motorprobleem (bekend bij PureTech-blokken) dat bewust werd doorgespeeld tot de garantie verstreken was. Intussen werd ik 36 keer naar de garage geroepen, waarvan 33 keer voor motor- of elektronische storingen. Mijn wagen stond al 107 dagen in de garage. Herhaald patroon van misleiding: Steeds opnieuw werd ik opgebeld om mijn wagen te komen ophalen, terwijl het probleem niet opgelost bleek. Op de parking zelf stelde ik vast dat het dashboard nog exact dezelfde foutmelding toonde. Dit wijst erop dat geen enkele test werd uitgevoerd vóór vrijgave. Dit patroon herhaalde zich bij: * Aankoop (aircoprobleem dat 1 jaar duurde) * Olie- en motorproblemen * Recente elektronische storing * Ik werd meerdere keren gefactureerd voor hetzelfde probleem (bobijn, dan alternator, dan zekeringkast, dan relaismodule), telkens met een nieuwe franchise van 295 euro, ondanks dat het om éénzelfde aanhoudend probleem ging. Juridisch problematisch: * Verkoop van een voertuig met structureel motorgebrek (PureTech), gekend bij de verkoper. Niet-uitvoering van herstellingen onder garantie, en herhaald doorschuiven van verantwoordelijkheid. Gebrek aan transparantie, geen controle of testen vóór vrijgave. Misbruik van het onderhoudscontract: dit gaf geen bescherming, integendeel, de franchise werd telkens makkelijk toegepast.

Afgesloten
M. N.
8/11/2020

Beste, Ik heb problemen met mijn wagen (garantie) ik heb hetzelfde probleem als ik hem binnenb

Beste, over me garantis be beerensB2Ik heb problemen met mijn wagen (garantie) ik heb hetzelfde probleem als ik hem binnenbreng betaal ik 250 euro en leveren ze geen goed werk breng de wagen terug betaal terug 250 euro en na 1-3 weken terug problemen met mijn wagen meest voorgekomen probleem motorstoring en wachttijd was zeker 3 weken wat is de Verzonden vanaf mijn Galaxy

Afgesloten
Z. K.
23/01/2020

Slechte aftersales

Ik heb mijn wagen nu een twee maanden geleden gekocht bij B2Cars. Ik heb deze op vrijdag, 10/01 binnengebracht op aanraden van de medewerker van de garage zelf nadat ik belde met de melding van een oranje lichtje van de motor. Dit was al de 3de keer op een periode van 2 maanden dat ik voor een probleem naar de garage ging.De auto werd afgeleverd in schone staat, ik ging hiermee nog langs de carwash voor het afgeven van de auto. De woensdag erop kreeg ik de diagnose van de wagen. Het probleem kon niet gemaakt worden bij Beerens zelf en moest dus naar een dealer van het merk zelf. Aangezien ik de auto opnieuw moest afstaan voor enkele dagen en ik al 5 dagen zonder wagen zat, besloot ik een vervangwagen aan te vragen. Ik kreeg een simpele 'neen'.Toen ik aanhaalde dat dit, in tegenstelling tot zijn antwoord, op de site wel wordt aangegeven en dat ik bij weten van dit gegeven, de auto even goed bij een particulier kon gaan kopen (aangezien ik geen echte meerwaarde zag in de garantie) kreeg ik het antwoord 'dat ik maar een nieuwe auto moest kopen als ik een auto zonder problemen wou', 'dat ik al blij moest zijn dat ze het wouden herstellen en dat ze niet verplicht zijn om nieuwe stukken er in te steken of uit te besteden als ze dat niet willen, dat ik mezelf maar tevreden moest stellen met tweedehandsstukken als ze besloten om dat te doen'. Kortom, ik had volgens hen geen reden om te klagen. Ik vind het niet kunnen dat ik na een wagen gekocht te hebben na twee maanden voor meer dan een week mijn wagen kwijt ben, dat er op de site wordt aangegeven dat er bij zulke problemen een vervangwagen voorzien wordt en dat ik een op een brutale manier wordt afgewimpeld. Bij het afleveren heb ik een foto gemaakt van de kilometerstand en bij het afhalen van de auto om die naar de andere garage te brengen heb ik ook een foto genomen om te vergelijken. Er was 120+ kilometer bijgekomen op de teller. Voor enkel een diagnose te stellen vond ik het vreemd dat er zoveel was bijgekomen, dit kaartte ik ook aan bij de garage. Dit 'hoort bij het stellen van de diagnose' kreeg ik als antwoord. De achterbank en tapijten waren volledig besmeurd. Er was totaal geen zorg voor de auto. 120 kilometer rijden om een 'testrit' te maken, is ook enorm overdreven.Ik vind de klantenservice zeer slecht en onvriendelijk. De auto is nog geen 5 jaar oud en ik zou normaal gezien na 2 maanden tijd nog niet zo vaak langs moeten gaan voor de auto. Ook vind ik het niet kunnen dat ze op de site aangeven dat er een vervangwagen voorzien wordt en dat ik uiteindelijk meer dan een week zonder auto zit doordat die in de garage zit. Graag meer transparantie op de website en lessen communiceren met klanten voor de medewerkers om zulke toestanden in de toekomst te vermijden.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform