Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

Geld van mijn rekening en niet op de juiste bestemming aangekomen

We zijn nu al van 7/10/2023 heen en weer aan het mailen voor een vraag en oplossing met ons probleem dat ons betaling van €100 ergens kwijt is via payconiq.Ondertussen weten we dat alle andere banken ons niet kunnen helpen.Deze betaling is via payconiq verlopen en is niet op de juiste bestemming geraakt. Telkens krijgen wij te horen dat het gepasseerd is en ergens op een bank is terechtgekomen, dus kunnen ze ons niet meer verder helpen. Ik denk niet dat het ons probleem is om ons €100 terug te vinden en terug te storten op ons rekening of op de juiste bestemming te storten aangezien de betaling verliep via payconiq. Wij hebben nu al gemaild op 7/10, 13/10, 16/10 en op 20/10/2023.Graag willen wij een oplossing, want zowel wij zijn €100 kwijt als de bestemmeling die de €100 niet heeft ontvangen.

Afgesloten

payconik stortingen niet ontvangen

Ik heb 9 mei kreeg ik verschillende stortingen via Payconik die ik nooit heb doorgestort gekregen op mijn rekening. Payconik heeft niks laten weten. Ze hebben uiteindelijk mijn account gereset maar ik ben verandert van bank en kon me niet meer aanmelden op deze account. Nu antwoorden ze helemaal niet meer.Dit is mijn laatste bericht naar hun klantendienst, geen antwoord meer gehad. Er is ook geen telefoonnummer om te bellen.Ik heb mijn afschriften gekregen en ik heb GEEN ENKELE BETALING ontvangen. Het ging om betalingen op 6 mei die aan mij werden gestort. Ik heb deze niet ontvangen!!Alsook kan ik niet meer op deze account omdat die gedeactiveerd werd en ik na die bankswitch mijn kaart niet meer heb. Ik kan dus deze betalingen niet meer zien en ook niet meer doorgeven welke betalingen dit zijn. Wat zal er nu gebeuren? Celine VandecasteeleHet ging om rekening BE84 0003 1577 9759

Opgelost

aanrekening onvolledige bestelling webshop door Payconic/Bancontact app

Beste, Ik schrijf u om een klacht in te dienen met betrekking tot een recente online bestelling die ik probeerde te doen met behulp van de Payconic/Bancontact app. Het doel van deze klacht is om een oplossing te vinden voor een onvolledige bestelling die ten laste van mijn rekening is gebracht als gevolg van een technisch probleem. Op 23 juni 2023, om 23:15h, heb ik een bestelling geplaatst via Decathlon Belgium NV/SA met de Payconic/Bancontact-app (uw referentie: 396688021, mededeling: 7398423059) als betaalmethode. Na het afronden van het betalingsproces deed zich echter een technisch probleem voor, waardoor de bestelling niet doorging. Ondanks de mislukte transactie werd het volledige orderbedrag van mijn rekening bij Keytrade Bank afgeschreven. Ik begrijp dat technische problemen kunnen voorkomen, maar het is frustrerend om te moeten betalen voor een onvolledige bestelling als gevolg van een dergelijk probleem. Ik vertrouw op de Payconic/Bancontact app voor veilige betalingen en verwacht een naadloze ervaring. Daarom verzoek ik om een onmiddellijke terugbetaling van het bedrag dat in rekening is gebracht op mijn bankkaart voor de onvolledige bestelling. Ik zal deze klacht voorleggen aan de relevante instanties voor consumentenbescherming en verdere juridische stappen overwegen indien het onterecht betaalde bedrag niet op mijn rekening staat tegen 10 juli 2023.Ik kijk uit naar uw snelle reactie en een snelle oplossing van deze kwestie.Met vriendelijke groet,M.L.

Opgelost

problemen terugbetaling

Op 29 mei ga ik met mijn familie eten in Hasselt ( Botanique ) , zaak bekend onder OMNIVOOR in uw systeem .Ik betaal en er loopt iets mis : op mijn bankrekening verdwijnt het geld maar zaakvoerder Tom van Omnivoor ontvangt niets . Hij vraagt of ik de overschrijving opnieuw wil maken en door in de KBC app overschrijving opnieuw uitvoeren maak ik deze actie . Dit doe ik op 30.5.22Op dit moment ben ik 2* het bedrag van 116.70 euro kwijt op mijn rekening.Vanaf dan komt er heel wat gemail naar verschillende instanties : - Eerst naar KBC die de fout bij Tom leggen en waar ik na veel geld leggen ze men geld willen terug zoeken - Dit is mijn fout niet , ik moet niet betalen waardoor KBC mij verwijst naar payconiq ( dit met verkeerde gegevens ivm payconiq)- KBC zegt dat ik verder met hun robot kan overleggen ?• Ik telefoneer naar uw diensten ( payconiq) waar ik mijn probleem mag uitleggen en waar ik enkel als antwoord krijg dat ik een mail zal ontvangen , ik krijg geen advies of meer info. Enkel de belofte dat ik die dag nog een mail zal ontvangen .• Die mail kreeg ik dus niet die dag.• Op 16 juni ondertussen 14 dagen later verkrijg ik een mail dat de fout zal worden opgelost en dat ik na 2 weken mijn geld zal verkrijgen , max 3 weken • Op 24.6 nog geen geld• Op 30.6 nog geen geld terug verkregen , ook de zaakvoerder niet en we krijgen de boodschap dat binnen 5 a 10 werkdagen ik mijn geld zal terug krijgen . Ik zou die dag ook opgebeld worden : niet gebeurd . • Op 15.7 overleg ik weer met Tom en hij of ik hebben nog steeds geen geld verkregen • Op 20.7 mail ik voor meer info naar uw diensten : geen antwoord• Op 27.7 mail ik naar uw diensten : geen antwoord • Op 30.7 heb ik nog steeds geen geld gezien en stuur ik u weer deze mail . op 3.8 hebben de zaakvoerder of ik zelf nog steeds geen geld of een antwoord verkregen op vorig mailverkeer . Dit moet stoppen en ik wil mijn geld terug . Hierdoor doe ik beroep op test aankoop .

Afgesloten

Transacties komen niet aan bij bestemming

Ik heb twee transacties met de Payconiq app doorgevoerd, die van mijn bankrekening afgeschreven zijn. Ze zijn echter nooit bij de begunstigde aangekomen. (ref. 229901986 en ref. 229902534)Ik heb hierover Payconiq per e-mail gecontacteerd, maar kreeg geen reactie. Helpdesk gebeld, daar vroegen ze naar de referentienummers van de transacties en wilden ze het uitzoeken. Opnieuw geen reactie meer. Na herhaaldelijk terugbellen zei Payconiq dat dit transacties tussen banken waren en dat zij hierover geen informatie konden verstrekken.Mijn bank bevestigt dat het geld afgeschreven werd, maar verwijst naar Payconiq voor informatie.Samengevat: zowel Payconiq als mijn bank willen of kunnen geen informatie geven over waar het geld heen gegaan is. Ik ga er van uit dat één van beide bedrijven liegt, en dat er ergens een spoor van deze transactie moet zijn.Indien het geld naar de bank van de begunstigde overgemaakt is wil ik hiervan graag een bewijs, zodat ik tegenover de begunstigde kan bewijzen dat zijn bank het geld ontvangen heeft.Indien het geld niet naar de bank van de begunstigde overgemaakt is wil ik graag het geld terug + een compensatie voor de tijd en de telefoons. Aangezien ik de transacties met Payconiq uitgevoerd heb, verwacht ik in de eerste plaats dat zij het probleem oplossen. Een antwoord als uw geld is weg is NIET aanvaardbaar. Ik ben al 4 weken dagelijks met deze bedrijven in contact!

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform