Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Aquarex komt overeenkomst niet na
Op 13 oktober 2021 ging ik akkoord met het voorstel tot het leveren en plaatsen van een nieuwe waterontharder ter vervanging van onze defecte Delta waterontharder met factuurdatum 8 november 2016 die Aquarex ter nazicht meenam op 16 juli 2021 omdat de tank gebarsten was. Na lang aandringen kregen we bericht dat hij buiten garantie viel en dit al veel voorgekomen is met dit type Delta-ontharders. Op de factuur staat nochtans 10 jaar all in garantie. Ook bij de distributeur kenden ze het probleem niet, en de fabrikant ontkende dit ook ten stelligste.Na mijn contact rechtstreeks met de fabrikant werd gezegd dat Aquarex verkeerde producten gebruikte om de waterontharder te onderhouden en daar al meermaals op gewezen werd. Met hen (Delta) had ik intussen ook een overeenkomst om door hen de tank te laten vervangen, maar Aquarex had onze waterverzachter reeds gerecycleerd. Sinds 16 juli hebben we dus geen waterverzachter meer.Ik kreeg op 13 oktober een voorstel per mail om alsnog een nieuwe waterverzachter, van een ander merk, geïnstalleerd te krijgen voor in totaal ongeveer een €180. Eigenlijk is dit €180 te veel voor een toestel dat in garantie zou moeten zijn, maar we gingen akkoord.Op 22 oktober 2021 stuurde hij een laatste e-mail met de melding dat de waterontharder besteld was en de week erna in het magazijn zou toekomen, waarna in diezelfde week de installatie zou volgen. Sindsdien heb ik niets meer van hem gehoord.Op 4 december 2021 gaf ik via mail aan binnen de week een antwoord te wensen op mijn vragen. Ook na de vooropgestelde termijn van 1 week bleef het stil van zijn kant. Ik heb na deze week tenslotte de mogelijkheid tot reageren met een week verlengd, maar ook daar kwam nooit enige vorm van antwoord op.Op 23 december ontving hij een aangetekend schrijven met een ingebrekestelling met nogmaals 10 werkdagen termijn om te reageren. Ook die zijn verstreken. Vandaar mijn verdere stappen.Graag zou ik ofwel het factuurbedrag terugkrijgen (€1038,80) + aangetekend schrijven van €7,24, of alsnog zo snel mogelijk de nieuwe waterverzachter geïnstalleerd gekregen.
Garantie waterontharder via Aquarex
Beste,Op 3-12-2020 komt Aquarex een onderhoud uitvoeren op onze waterontharder. Ook merken ze een defect aan de stuurkop van dit toestel (nr 100756) en dit vervangen ze meteen. De kost hiervan is : Stuurkop Euro480 - 50% omdat we nieuwe klant zijn + onderhoud Euro82,5 en Btw Euro67,72 voor een totaal bedrag van Euro390,22.Op de waterontharder van het merk Delta Water Softerners is een garantie verleend van 5jaar dewelke nog gelding is.Meteen maak ik duidelijk dat de stuurkop dus onder garantie terug gestuurd kan worden naar Delta Water Softeners Belux en zodoende zouden we dit bedrag kunnen recuperen.Tot op heden is de firma Aquarex nog niet aan de belofte voldaan om de stuurkop terug te sturen. Als ik bel nemen ze de telefoon niet meer op voor me. De laatste maal ik de eigenaar aan de lijn had kwam hij met het verhaal dat de stuurkop niet meer in garantie was. Maar via eigen weg heb ik contact gehad met Delta water softeners. Deze verzekeren me dat als de stuurkop retour wordt gestuurd ze dit verder zullen afhandelen. Ik vraag enkel de terug gave van het bedrag van de stuurkop : Euro 240 min eventuele kosten voor het retour zenden naar Delta water softeners.
Geen dienst na verkoop
Via groepsofferte.be werden wij in september 2017 gecontacteerd door de firma Aquarex (ook gekend als zachtwater.be). Een opdringerige verkoper kwam bij ons langs om de firma en hun diensten aan te prijzen door onder andere facturen van klanten bij andere leveranciers boven te halen om daarmee te bewijzen dat het bij hun goedkoper was. Mede door het feit dat er naast de groepsaankoop korting ook een cashback-actie van Viessmann beloofd werd, beslisten we om onze waterverzachter toch bij hun aan te kopen. Onze alarmbellen hadden toen echter al moeten afgaan…De technieker die eind september ons toestel kwam plaatsen is om te beginnen al twee maal moeten terugkomen omdat het toestel bleef lekken aan de aansluiting. Toen enkele weken later de waterinstallatie van onze nieuwbouw gekeurd werd, bleek dat ook de afvoer van de waterverzachter niet correct aangesloten was en er dus een herkeuring moest gebeuren.Toen we dit probleem aankaartten bij Aquarex en hun voorstelden om de kosten van de herkeuring (135 Euro) op hun te verhalen, hadden ze het lef om dit op ons te steken aangezien wij maar moeten zeggen hadden dat er nog een keuring diende te gebeuren. Dan zouden ze de afvoer wél correct aangesloten hebben. Ze weigerden dus ook om de kosten van de herkeuring om hun te nemen, ook al waren zij hier volledig verantwoordelijk voor. Bovendien hadden wij ondertussen van Viessmann vernomen dat er bij hun helemaal geen sprake was van een cashback actie en dat ze daar niets over wisten. De weken nadien hebben wij vruchteloos geprobeerd om nog een reactie hierop van Aquarex te krijgen, maar al onze mails (zelfs naar de CEO) bleven wekenlang onbeantwoord. Het is pas toen we hun lieten weten dat we van plan waren een klacht in te dienen wegens misleidende verkoopsargumenten dat we ineens (een maand later) telefoon kregen om te zeggen dat zowel de cashback actie als de kosten van de herkeuring terugbetaald zouden worden. Tot op vandaag hebben we echter geen woord meer gehoord noch van de verkoper, de dienst na verkoop of de CEO van Aquarex. Op één mailtje na om (samengevat) te zeggen dat ze hun geen bal aantrekken van onze klachten en dat ze hun niet ‘bedreigd’ voelen. Onze intentie was nooit om hen te bedreigen, maar gewoon om tot een oplossing te komen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten