Terug

Aquarex komt overeenkomst niet na

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. D.

Naar: Aquarex

07/01/2022

Op 13 oktober 2021 ging ik akkoord met het voorstel tot het leveren en plaatsen van een nieuwe waterontharder ter vervanging van onze defecte Delta waterontharder met factuurdatum 8 november 2016 die Aquarex ter nazicht meenam op 16 juli 2021 omdat de tank gebarsten was. Na lang aandringen kregen we bericht dat hij buiten garantie viel en dit al veel voorgekomen is met dit type Delta-ontharders. Op de factuur staat nochtans 10 jaar all in garantie. Ook bij de distributeur kenden ze het probleem niet, en de fabrikant ontkende dit ook ten stelligste.Na mijn contact rechtstreeks met de fabrikant werd gezegd dat Aquarex verkeerde producten gebruikte om de waterontharder te onderhouden en daar al meermaals op gewezen werd. Met hen (Delta) had ik intussen ook een overeenkomst om door hen de tank te laten vervangen, maar Aquarex had onze waterverzachter reeds gerecycleerd. Sinds 16 juli hebben we dus geen waterverzachter meer.Ik kreeg op 13 oktober een voorstel per mail om alsnog een nieuwe waterverzachter, van een ander merk, geïnstalleerd te krijgen voor in totaal ongeveer een €180. Eigenlijk is dit €180 te veel voor een toestel dat in garantie zou moeten zijn, maar we gingen akkoord.Op 22 oktober 2021 stuurde hij een laatste e-mail met de melding dat de waterontharder besteld was en de week erna in het magazijn zou toekomen, waarna in diezelfde week de installatie zou volgen. Sindsdien heb ik niets meer van hem gehoord.Op 4 december 2021 gaf ik via mail aan binnen de week een antwoord te wensen op mijn vragen. Ook na de vooropgestelde termijn van 1 week bleef het stil van zijn kant. Ik heb na deze week tenslotte de mogelijkheid tot reageren met een week verlengd, maar ook daar kwam nooit enige vorm van antwoord op.Op 23 december ontving hij een aangetekend schrijven met een ingebrekestelling met nogmaals 10 werkdagen termijn om te reageren. Ook die zijn verstreken. Vandaar mijn verdere stappen.Graag zou ik ofwel het factuurbedrag terugkrijgen (€1038,80) + aangetekend schrijven van €7,24, of alsnog zo snel mogelijk de nieuwe waterverzachter geïnstalleerd gekregen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform