Terug

Geen dienst na verkoop

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Aquarex

02/01/2018

Via groepsofferte.be werden wij in september 2017 gecontacteerd door de firma Aquarex (ook gekend als zachtwater.be). Een opdringerige verkoper kwam bij ons langs om de firma en hun diensten aan te prijzen door onder andere facturen van klanten bij andere leveranciers boven te halen om daarmee te bewijzen dat het bij hun goedkoper was. Mede door het feit dat er naast de groepsaankoop korting ook een cashback-actie van Viessmann beloofd werd, beslisten we om onze waterverzachter toch bij hun aan te kopen. Onze alarmbellen hadden toen echter al moeten afgaan…De technieker die eind september ons toestel kwam plaatsen is om te beginnen al twee maal moeten terugkomen omdat het toestel bleef lekken aan de aansluiting. Toen enkele weken later de waterinstallatie van onze nieuwbouw gekeurd werd, bleek dat ook de afvoer van de waterverzachter niet correct aangesloten was en er dus een herkeuring moest gebeuren.Toen we dit probleem aankaartten bij Aquarex en hun voorstelden om de kosten van de herkeuring (135 Euro) op hun te verhalen, hadden ze het lef om dit op ons te steken aangezien wij maar moeten zeggen hadden dat er nog een keuring diende te gebeuren. Dan zouden ze de afvoer wél correct aangesloten hebben. Ze weigerden dus ook om de kosten van de herkeuring om hun te nemen, ook al waren zij hier volledig verantwoordelijk voor. Bovendien hadden wij ondertussen van Viessmann vernomen dat er bij hun helemaal geen sprake was van een cashback actie en dat ze daar niets over wisten. De weken nadien hebben wij vruchteloos geprobeerd om nog een reactie hierop van Aquarex te krijgen, maar al onze mails (zelfs naar de CEO) bleven wekenlang onbeantwoord. Het is pas toen we hun lieten weten dat we van plan waren een klacht in te dienen wegens misleidende verkoopsargumenten dat we ineens (een maand later) telefoon kregen om te zeggen dat zowel de cashback actie als de kosten van de herkeuring terugbetaald zouden worden. Tot op vandaag hebben we echter geen woord meer gehoord noch van de verkoper, de dienst na verkoop of de CEO van Aquarex. Op één mailtje na om (samengevat) te zeggen dat ze hun geen bal aantrekken van onze klachten en dat ze hun niet ‘bedreigd’ voelen. Onze intentie was nooit om hen te bedreigen, maar gewoon om tot een oplossing te komen.

Berichten (2)

Aquarex

Naar: A. C.

02/01/2018

Op 2 jan. 2018, om 11:33 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

Aquarex

Naar: A. C.

02/01/2018

Beste,Wij hebben een leeg mail bestand van u ontvangen.Mag ik ik vriendelijk verzoeken deze opnieuw naar ons te richten aub.Met vriendelijke groeten,Robby DevuePowered by RD Techniek BVBAwaterverzachters - ontijzering - drinkwatersystemenomgekeerde osmose - waterfiltratie Molenstraat 993730 HoeseltT 012 21 02 03info@aquarex.bewww.aquarex.bedisclaimerDe informatie in deze e-mail is enkel bestemd voor de geadresseerde. Het is anderen niet toegestaan deze informatie te gebruiken. Bekend maken, vermenigvuldigen of verspreiden is ook niet toegestaan. RD Techniek BVBA staat niet in voor de juiste, volledige of tijdige overbrenging van de verzonden informatie, noch voor eventuele schade opgelopen door virussen.Gelieve bij verkeerde adressering contact op te nemen met de afzender van dit bericht. Op 2 jan. 2018, om 11:33 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform