Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Niet nakomen van de afspraak
Bij de contactopname met Aqua-Service, was er hier al een geboorde waterput, alsook 2 bestaande regentonnen van elk 10.000 l, die gebruikt worden voor de beregeningsinstallatie. Omdat er ijzer aanwezig was in de geboorde put, heb ik de firma gecontacteerd om een ontijzeraar te plaatsen. Bij de offerte, gemaakt door Mr. Paesmans, werd er dus een ontijzeraar voorzien, alsook een pomp om het water over te brengen naar de bestaande regentonnen. Dit alles voor de prijs van 4.585,56 (incl. BTW). De eerste werknemer Christophe, die hier is aangekomen stelde een andere werkwijze voor : de geboorde put verbinden met de ontijzeraar en die dan aansluiten met de beregeningsinstallatie. Hij heeft echter de geboorde put vernield door een plastieken buis eruit te halen zodat de put verzand is. De firma heeft dat ook toegeven en heeft nadien opnieuw de kosten terugbetaald voor een nieuwe geboorde put. De werknemer is ondertussen ontslagen door de firma. Omdat de druk bij de vernielde put niet genoeg was voor de ontijzeraar is er opnieuw gekozen voor de oorspronkelijke werkwijze. Er is dus nu opnieuw een nieuwe geboorde regenput, die zou moeten verbonden worden met de bestaande regentonnen, zoals oorspronkelijk gepland. Om dit nu te doen wilt de firma dit enkel doen in regie, terwijl er oorspronkelijk afgesproken was dat zowel de bestaande regenput, de ontijzeraar als de beregeningsinstallatie allemaal zou werken voor de betaalde som. Ik stuur u hierbij ook het recente e-mailverkeer met de dr. Deceuninck, alsook de offerte van mr. Paesmans.
Afspraak voor huisbezoek technieker zonder ons voorafgaand akkoord
Beste, ik vraag de onmiddellijke en definitieve schrapping uit uw klantenbestand. We hebben geen vetrouwen meer in uw firma en hebben ondertussen een nieuwe plaatselijke installateur gevonden om onze warmtepompboiler, door u 2 jaar geleden geïnstalleerd, te onderhouden. Wij hebben nooit een onderhoudscontract met uw fa. getekend. Tevens vragen wij om uw kostennota van 28.04.2025 t.b.v. €78,65 onmiddellijk in te trekken. Wij hebben op geen enkel ogenblik onze toestemming gegeven voor het bezoek van uw technieker. Toen u dit bezoek op 16.04.2025 telefonisch aankondigde hebben wij aangedrongen op een voorafgaande offerte. Dit werd toen tel. beloofd maar helemaal niet nagekomen. We hebben uw technieker de toegang tot onze woning ontzegd omdat er helemaal geen afspraak/akkoord was. We rekenen erop dat u hogervermelde verzoeken spoedig inwilligt en schriftelijk aan ons bevestigt.
Misleidende handelspraktijken
Beste, graag dien ik een klacht in tegen IZI Cool, een onderdeel van Aqua service, wegens misleidende handelspraktijken, waarvan ik blijkbaar niet het eerste slachtoffer van ben. 07/10/2023 – Op de bis beurs stap ik naar de stand aqua service aangezien ik opzoek ben naar een plaatser voor zonnepanelen. Ik vraag bijkomend informatie over het koelen/verwarmen via airco elementen die ten toon gesteld staan op hun stand. Dhr Loots geeft me alle informatie mee en stelt een plaatsbezoek voor in functie van de zonnepanelen. Echter krijg ik de boodschap al een document te moeten ondertekenen om de bisbeurs voorwaarden te kunnen ontvangen. Als ik hierop aangeef dat ik nog niet wil beslissen, al zeker niet voor de airco elementen, schrijft ie “op afroep ” en “bevestigen + wijzigen bij plaatsbezoek” op het document (bewijsstuk B6.1). Volgens dhr Loots allemaal geen probleem en niet bindend. 08/10/2023 – Ik ontvang elektronisch een offerte van Dhr Loots voor 12 zonnepanelen (bewijsstuk B1 + B1.1). Deze offerte werd verstuurd via zijn privé email met een link naar een platform waarop men de offerte elektronisch kan accepteren. In een afzonderlijke email, verstuurd via no-reply@izi-offertes.be ontvang ik dezelfde dag een offerte voor de airco (bewijsstuk B2 + B2.1). 11/10/2023 – Plaatsbezoek heeft plaats. Ik word onder druk gezet om snel te beslissen ivm de zonnepanelen aangezien de premie van de overheid vervalt op 01/01/2024. Ik beslis om enkel zonnepanelen te plaatsen en aanvaard enkel de offerte van de zonnepanelen die elektronisch verstuurd werd op 08/10/2023. (bewijsstuk B1 + B1.1). Ik teken NIET voor de airco offerte. Op 27/10/2023 ontvang ik per email het voorschotfactuur voor de zonnepanelen, die ik meteen betaal. Ondanks de vraag om snel te beslissen dien ik meermaals, via verschillende wegen, het bedrijf aan te manen de plaatsing in te plannen. Uiteindelijk kwam alles pas in orde op 31/12/2024 en ontving ik de slotfactuur voor de zonnepanelen. Op dat moment is het hoofdstuk IZI COOL voor mij afgesloten. 03/04/2024 – Ik ontvang per post een aanmaningsbrief voor de voorschotfactuur van airco elementen (bewijsstuk B3). De initiële factuur zou mij zogezegd op 11/01/2024 bezorgd zijn. De eerste factuur heb ik nooit ontvangen of gezien. 24/04/2024 – Ik ontvang een tweede aanmaning per email (bewijsstuk B4+4.1) ondanks dat ik bij de eerste communicatie reeds aangaf geen bestelling te hebben geplaatst. In deze communicatie spreekt men van airco’s terwijl men later beweert dat het om een single unit zou gaan. Sindsdien is het een pingpong aan communicatie waarbij ik meermaals mijn zogezegd getekende offerte opvraag. Eerst (08/04/2024) verwijst men naar een offerte getekend op 17/10/2023 maar voegt men aanmaning 2 in de bijlage (bewijsstuk B5+4.1). Op 20/08/2024 (!!) stuurt men mij voor het eerst een zogezegd getekende offerte op, wat het Bisbeurs document van 07/10/2023 blijkt te zijn (bewijsstuk B6+6.1). Op dat document staat heel duidelijk “op afroep” en “te bevestigen + wijzigen bij plaatsbezoek”. Het bedrijf heeft me op geen enkel moment een effectief getekende offerte kunnen voorleggen van na 07/10/2023, ook niet deze verstuurd op 08/10/2023. Indien zij Bewijsstuk B6.1 als bestelling beschouwen, stel ik me de vraag waarom nieuwe offertes verstuurd werden, daags nadien. Ik stel me tevens vragen bij de interne organisatie van het bedrijf (aqua service/IZI cool). Het ene moment spreekt (en bevestigt) men dat de zogezegde bestelling een multi unit betreft terwijl men op andere communicatie (soms de dag erna) bevestigde dat ik, zogezegd, een single unit bestelde. Conclusie: Het bedrijf kan mij geen getekende offerte/bevestiging voorleggen, er is bijgevolg geen bestelling geplaatst en zie ik deze aanmaningen als onterecht.
Defecte waterverzachter
Op 12/22 kocht ik een waterverzachter type “aquasensor” ( nog steeds te koop) voor 1900€. Deze is geplaatst geweest met levenslange garantie door bedrijf in mechelen. In januari belde aqua service me op voor de verkoop van zout, dit is geleverd geweest door het bedrijf in Marke ( beide zijn zelfde zaakvoerder). Enkele weken stel ik een lek vast in de waterontharder. Na het contacteren van biede bedrijven via mail, gratis nr 0800 82 999, besteldienst zout, laten ze niets van zich horen, enkel via de telefoon zegt men dat het druk is, dat men terug zal bellen, dat ik eens moet bellen als haar college er volgende week is. Er gebeurt niets dus. Mijn eerste contact met vraag voor herstelling was in maart. Ik merk op internet dat er enorm veel klachten zijn over dit bedrijf. Een gratis herstelling of vervanging van het toestel lijkt me een gepaste oplossing gezien de levenslange garantie die men nog steeds geeft.
Oneerlijke praktijken
Beste, op 30-06-2023 kreeg ik het huisbezoek van mijnheer Vermeulen van Izi cool, een onderdeel van aqua service systems. De vraag was voor een buiten unit waarop 3 binnen units konden worden aangesloten. Mijnheer Vermeulen is op de kamers komen kijken en ook buiten op het plat dak waar de buitenunit moest komen. Dit wa allemaal geen probleem en kon mooi door het dak via de zolder etc. De offerte werd opgemaakt(die is bindend volgens hen) voor 7100€ en ondertekend. Een aantal weken later staat er 3 man aan mijn deur op een maandagochtend . Ze komen boven, units konden volgens hen niet boven de deuren, ze kijken buiten en zeggen dat de buitenunit niet ga lukken omdat er geen dakwerker bij is, ze geen dakdoorvoer voor de leidingen hebben( bestaat nochtans) etc. Het ging veel te veel werk zijn voor hen. Ondanks een bindende offerte kreeg ik geen voorstel om mijn voorschot terug te krijgen maar werd ik gepuchd om 3 binnenunits te nemen maar aan 2000€ meer dan de bindende offerte. Komen ze die plaatsen, 2 vooraan in de kamer. Je zou denken ze gaan die toch even hoog hangen, neen dus( dit kon wel) zitten de in en uitlaat op mijn hevel van de ene 30cm hoger dan de andere. Paar weken later komen ze die plaatsen met dak doorvoer. 2 paddestoelen op mijn dak, op het eerste zicht goed gedaan tot ik nadien op mijn dak ga kijken , merk ik op dat er gescheurde lijen in zitten die ze aan elkaar geplakt hebben terwijl ik meerdere keren zei dat ik genoeg reserve heb.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten