Meest recente klachten

G. R.
4/03/2021

Afgekeurde stookolietank

Beste, ik heb een ondergrondse stookolietank die ik voorbeeldig om de 5 jaar laat keuren door All-in Tankservice, Sluis 2, bus 4, 9810 Eke. De tank wordt perfect onderhouden en is al wel eventjes oud. Gisteren was het weer tijd voor de keuring. De specialist die ter plaatse kwam keurde echter zonder veel omhaal de tank af. Nochtans was er geen wijziging van de geldende wetgeving sedert de laatste keuring van 5 jaar geleden en de tank zelf is nog steeds in perfecte staat. Ik heb zelf herhaaldelijk naar het bedrijf telefonisch om uitleg gevraagd. Vandaag kreeg in van een zekere Stijn ( hij wou geen achternaam zeggen ) te horen dat het bedrijf inmiddels andere apparatuur hanteert voor de keuring en dat zo aan het licht kwam dat de betrokken tank niet bestemd is voor een ondergrondse plaatsing. Ik neem aan dat het tijd wordt om over te stappen naar een andere energiebron en ik ben momenteel inderdaad bezig met het aanvragen van prijsoffertes voor een overstap naar gas. Maar tijdens de huidige pandemie verloopt zulks niet vlot voor een gasaansluiting dien ik minimaal twee maanden te wachten, dixit Fluvius. Wat ik echter niet kan aanvaarden is dat All-in Tankservice mij zo voor een voldongen feit plaatst. Het minste wat je zou kunnen verwachten, is dat men een overgangsperiode voorstelt, zodat ik de tijd krijg om alle zaken op orde te krijgen. Er rest mij vandaag weing stookolie over - te weing om een overbrugging van een paar maanden te dekken - en door het rode certificaat mag ik geen stookolie laten leveren - hoe klein ook de bestelling zou zijn.... Het is overigens nog steeds winter en ik beschik niet over een haard. All-in Tank Service zet m.a.w een gezin zonder pardon zonder warm water en verwarming. Ik kan dit niet aanvaarden. En wat ik al helemaal fout vind , is dat de afkeuring van mijn tank mij ook nog eens 148 Eur kostte . Ik ben zeer teleurgesteld in deze gang van zaken en ik vraag mij af of er meerdere 'slachtoffers ' zijn van dit soort praktijken.

Opgelost
K. B.
11/09/2020

Onterechte afkeur mazouttank

Beste,Zoals ik al vermoedde en dit meermaals liet uitstralen dat de technici mijn mazouttank onterecht heeft afgekeurd is bevestigd door een tegen expertise door een onafhankelijk bedrijf met een erkende en zeker bekwame technici. Hier was duidelijk veel verschil in kennis en klantvriendelijkheid. 1. De testen waren veel te snel afgelegd, lucht molecule kregen de tijd niet te stabiliseren (vacuumtest)2. Het overvul fluitje was niet gedemonteerd en gedicht, dus lektest NOK? We moeten de tank toch testen? 3. Water in de tank: 1cm waar er gemiddeld 4m³ lucht in zit -> condenswater? 4. In totaal spendeerde hij aan testen max 30min. (incl. klaarleggen materiaal en opruimen) Waar het ander bedrijf de tank al 30 min alleen aan de vacuum/overdruktest spendeerde. Hij was na 1u20 weg. Verder kon het bedrijf mij nadien geen info geven tot ik betaalde en het verslag kon krijgen. Eens gedaan alles goed ontvangen, kreeg ik nadien geen antwoorden op mijn vragen zoals: Wat was mijn lekwaarde? Waar zat het (volgens jullie) gaatje onder of boven het vloeistofniveau? Dit zijn dingen die bepaald kunnen worden en wellicht in de te kennen materiaal zal staan voor een erkende technici opleiding? Dus ik dreigde deze winter zonder warm water en verwarming te vallen , geen aanrader met 2 kleine kindjes. Maar gelukkig was de technici en het bedrijf wel heel snel om een oplossing voor te stellen -> een nieuwe tank. Volgens mij pakt dit spelletje bij een bepaalde generatie, die onmiddellijk een offerte tekenen. Jammer maar helaas ben ik zelf ingenieur en werken we hier ook met vacuüm testen. Op zijn minst wil ik mijn 150€ terug van de keuring en de 2 dagen vergoed dat ik niet op mijn werk kon zijn door onnodig mensen uit te nodigen voor offertes.En hopen dat jullie technici zelf gecontroleerd worden op hun juiste werking. (Wisten jullie dat hij 110€ vroeg voor het overvulfluitje, onmiddellijk te betalen. Waar me dit nu 20€ heeft gekost? ) Dit zou de keuringsinstanties niet goedkeuren. Aldus wil ik nog niet een klacht neerleggen de economische inspectie om jullie nog een oplossing aan te bieden en er hopelijk iets mee doen. Ik hoorde dat jullie bedrijf al wat bekend begint te staan bij ontevreden particulieren. Ik doe dit nu via test aankoop omdat er niet meer gereageerd wordt op mijn mails, terwijl er 3 personen deze toegestuurd krijgen. Mijn volgende stap vind je hierboven in de tekst terug. In bijlage beide keuringsverslagen. Groet

Opgelost
F. V.
30/11/2015

Nalatigheden bij uitvoering controle mazouttank

Ondeskundige keuring van de mazouttank1. Wij zaten die avond dus in de kou en zonder warm water!2. En het gans huis rook naar de stookolie!3. 2e dag in de kou en zonder warm water!Wij stonden letterlijk en figuurlijk in de kou en moesten ons wassen met koud water!4. Ik heb dan maar zelf de deksels van de toezichtput en de groene dop van de stookolieketel terug gesloten daar dit alles nog open lag in de gietende regen!Wat heb ik gedaan?Mijn chauffagist opgebeld die de moeite heeft gedaan om nog in de late avond langs te komen ! Op 10 minuten had hij het lek, veroorzaakt door de inspecteur, gevonden en gedicht.Een half uur later was het weer lekker warm in huis.We hadden terug warm water.De frustratie van anderhalve dag miserie waar ik persoonlijk niets kon aan doen was eindelijk weg.En … ik mocht nog eens bovenop 25€ betalen aan mijn onderhoudsman voor de dringende interventie.Ik heb op 21/10/2015 een mailtje gestuurd naar de bedrijfsleider, zonder antwoord of resultaat.Onterecht afschuiven verantwoordelijkGeen reactie op mail van

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform