Terug

Onterechte afkeur mazouttank

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. B.

Naar: All-in Tank Service

11/09/2020

Beste,Zoals ik al vermoedde en dit meermaals liet uitstralen dat de technici mijn mazouttank onterecht heeft afgekeurd is bevestigd door een tegen expertise door een onafhankelijk bedrijf met een erkende en zeker bekwame technici. Hier was duidelijk veel verschil in kennis en klantvriendelijkheid. 1. De testen waren veel te snel afgelegd, lucht molecule kregen de tijd niet te stabiliseren (vacuumtest)2. Het overvul fluitje was niet gedemonteerd en gedicht, dus lektest NOK? We moeten de tank toch testen? 3. Water in de tank: 1cm waar er gemiddeld 4m³ lucht in zit -> condenswater? 4. In totaal spendeerde hij aan testen max 30min. (incl. klaarleggen materiaal en opruimen) Waar het ander bedrijf de tank al 30 min alleen aan de vacuum/overdruktest spendeerde. Hij was na 1u20 weg. Verder kon het bedrijf mij nadien geen info geven tot ik betaalde en het verslag kon krijgen. Eens gedaan alles goed ontvangen, kreeg ik nadien geen antwoorden op mijn vragen zoals: Wat was mijn lekwaarde? Waar zat het (volgens jullie) gaatje onder of boven het vloeistofniveau? Dit zijn dingen die bepaald kunnen worden en wellicht in de te kennen materiaal zal staan voor een erkende technici opleiding? Dus ik dreigde deze winter zonder warm water en verwarming te vallen , geen aanrader met 2 kleine kindjes. Maar gelukkig was de technici en het bedrijf wel heel snel om een oplossing voor te stellen -> een nieuwe tank. Volgens mij pakt dit spelletje bij een bepaalde generatie, die onmiddellijk een offerte tekenen. Jammer maar helaas ben ik zelf ingenieur en werken we hier ook met vacuüm testen. Op zijn minst wil ik mijn 150€ terug van de keuring en de 2 dagen vergoed dat ik niet op mijn werk kon zijn door onnodig mensen uit te nodigen voor offertes.En hopen dat jullie technici zelf gecontroleerd worden op hun juiste werking. (Wisten jullie dat hij 110€ vroeg voor het overvulfluitje, onmiddellijk te betalen. Waar me dit nu 20€ heeft gekost? ) Dit zou de keuringsinstanties niet goedkeuren. Aldus wil ik nog niet een klacht neerleggen de economische inspectie om jullie nog een oplossing aan te bieden en er hopelijk iets mee doen. Ik hoorde dat jullie bedrijf al wat bekend begint te staan bij ontevreden particulieren. Ik doe dit nu via test aankoop omdat er niet meer gereageerd wordt op mijn mails, terwijl er 3 personen deze toegestuurd krijgen. Mijn volgende stap vind je hierboven in de tekst terug. In bijlage beide keuringsverslagen. Groet

Berichten (1)

K. B.

Naar: All-in Tank Service

29/09/2020

Na een paar mails heb ik toch zelf gebeld, waarop ze me de dag nadien zullen terug bellen met een antwoord. Ze belde mij inderdaad terug waarop ze niet moeilijk deden om mijn keuring kost terug te betalen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform