Terug

Afgekeurde stookolietank

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. R.

Naar: All-in Tank Service

04/03/2021

Beste, ik heb een ondergrondse stookolietank die ik voorbeeldig om de 5 jaar laat keuren door All-in Tankservice, Sluis 2, bus 4, 9810 Eke. De tank wordt perfect onderhouden en is al wel eventjes oud. Gisteren was het weer tijd voor de keuring. De specialist die ter plaatse kwam keurde echter zonder veel omhaal de tank af. Nochtans was er geen wijziging van de geldende wetgeving sedert de laatste keuring van 5 jaar geleden en de tank zelf is nog steeds in perfecte staat. Ik heb zelf herhaaldelijk naar het bedrijf telefonisch om uitleg gevraagd. Vandaag kreeg in van een zekere Stijn ( hij wou geen achternaam zeggen ) te horen dat het bedrijf inmiddels andere apparatuur hanteert voor de keuring en dat zo aan het licht kwam dat de betrokken tank niet bestemd is voor een ondergrondse plaatsing. Ik neem aan dat het tijd wordt om over te stappen naar een andere energiebron en ik ben momenteel inderdaad bezig met het aanvragen van prijsoffertes voor een overstap naar gas. Maar tijdens de huidige pandemie verloopt zulks niet vlot voor een gasaansluiting dien ik minimaal twee maanden te wachten, dixit Fluvius. Wat ik echter niet kan aanvaarden is dat All-in Tankservice mij zo voor een voldongen feit plaatst. Het minste wat je zou kunnen verwachten, is dat men een overgangsperiode voorstelt, zodat ik de tijd krijg om alle zaken op orde te krijgen. Er rest mij vandaag weing stookolie over - te weing om een overbrugging van een paar maanden te dekken - en door het rode certificaat mag ik geen stookolie laten leveren - hoe klein ook de bestelling zou zijn.... Het is overigens nog steeds winter en ik beschik niet over een haard. All-in Tank Service zet m.a.w een gezin zonder pardon zonder warm water en verwarming. Ik kan dit niet aanvaarden. En wat ik al helemaal fout vind , is dat de afkeuring van mijn tank mij ook nog eens 148 Eur kostte . Ik ben zeer teleurgesteld in deze gang van zaken en ik vraag mij af of er meerdere 'slachtoffers ' zijn van dit soort praktijken.

Berichten (1)

All-in Tank Service

Naar: G. R.

16/03/2021

GeachteIn bijlage een schrijven dat u aanbelangt. Wij wensen u er een goede ontvangst van.Hebjenogenergiekevragen?'‹Contacteer ons viaoperations@allintankservice.be of op het nummer 014/86.25.00. Wij staan te popelen om je verder te helpen van maandag toonderdag van7u30tot 18u en opvrijdag van 7u30 tot 17u30KarelJouwAllintankserviceTeamAcaciastraat112440Geel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform