Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Levertermijn- beloofd
Klachtnummer - 10996187 13/09/2024 Op zaterdag 8 september deed ik online een bestelling van 5 ex. fotoboeken, zelfde formaat , 30x30. De bestelling SAL021892979612 bedroeg in totaal 325,29 €. De bestelling werd METEEN online betaald. Via mail werd die bevestigd met verwachte levertermijn (standaard) : woensdag 18/9/2024. De online 'status' bevat de leverdatum 18/9/2024 ( of eerder), zodat een klant normaliter kan verwachten dat 18/9/2024 een MAXIMUMtermijn is. De online status van deze bestelling is echter , en vandaag voor de NEGENDE dag op rij: "MOMENTEEL ZIJN WE JE PRODUCT AAN HET AFDRUKKEN" Dat is dus je reinste onzin, tenzij de printers van ALBELLI op kolen draaien... natte kolen dan nog. Dus begint een mens zich zorgen te maken, of er soms iets mis is. Want als men informatie krijgt die duidelijk niet kan kloppen, is het dat wat gebeurt: men vertrouwt de zaak niet meer helemaal.. Bij navraag bij de klantendienst luidde het antwoord verleden week: "We willen u informeren dat de verwachte levertijd is 19 september dus we hopen dat alles in orde en tot die datum klaar en gestuurd zal zijn" Het zal dus niet 18 september zijn zoals eerst bevestigd, het zal dus zeker ook niet 'eerder' zijn zoals in de online status .. het zal ZEKER al LATER zijn dan bevestigd.. En dan die woordjes ' we HOPEN dus..' Woorden die nog meer doen twijfelen.. Vandaag, 17 september, is Albelli zogezegd nog steeds 'aan het printen', is het fotoboek dus nog steeds niet in 'levering' zodat het er begint op te lijken dat zelfs die 19de niet zal gehaald worden, en de levering misschien niet eens deze week nog zal gebeuren.. Ik zou graag weten hoe de vork ECHT in de steel zit.. Vroeger bestelde ik bij FOTO.com, maar helaas zijn die er niet meer. De kwaliteit daar was even goed als bij Albelli, maar de INFORMATIE die je als klant over de STATUS kreeg, was stukken beter ( printen, lijmen,kaft, controle... in detail) De levertermijnen bij mijn fotoboeken waren toen een PAK beter, maar dus vooral: de online 'status' was BETROUWBAAR en gedetailleerder. Bij Albelli is dat duidelijk niet het geval. Albelli is op dit moment dààrdoor een no-go voor de toekomst.. Ik probeer een volgende keer CEWE uit, of Kruidvat, of Hema.. familieleden bestelden daar reeds en waren tevreden over kwaliteit en over leveringstermijnen. Beloofde termijnen die WEL gehaald werden..
Statusupdate-beloofde levertermijn
Op zaterdag 8 september deed ik online een bestelling van 5 ex. fotoboeken, zelfde formaat , 30x30. De bestelling SAL021892979612 bedroeg in totaal 325,29 €. De bestelling werd METEEN online betaald. Via mail werd die bevestigd met verwachte levertermijn (standaard) : woensdag 18/9/2024. De online 'status' bevat de leverdatum 18/9/2024 ( of eerder), zodat een klant normaliter kan verwachten dat 18/9/2024 een MAXIMUMtermijn is. De online status van deze bestelling is echter , en vandaag voor de VIJFDE dag op rij: "MOMENTEEL ZIJN WE JE PRODUCT AAN HET AFDRUKKEN" Dat is dus je reinste onzin, tenzij de printers van ALBELLI op kolen draaien... Dus begint een mens zich zorgen te maken, of er soms iets mis is. Want als men informatie krijgt die duidelijk niet kan kloppen, is het dat wat gebeurt: men vertrouwt de zaak niet meer helemaal.. Bij navraag bij de klantendienst luidt het antwoord sinds gisteren: "We willen u informeren dat de verwachte levertijd is 19 september dus we hopen dat alles in orde en tot die datum klaar en gestuurd zal zijn" Het zal dus niet 18 september zijn zoals eerst bevestigd, het zal dus zeker ook niet 'eerder' zijn zoals in de online status .. het zal ZEKER al LATER zijn dan bevestigd.. En dan die woordjes ' we HOPEN dus..' Woorden die nog meer doen twijfelen.. Ik zou graag weten hoe de vork ECHT in de steel zit.. Vroeger bestelde ik bij FOTO.com, maar helaas zijn die er niet meer. De kwaliteit daar was even goed als bij Albelli, maar de INFORMATIE die je als klant over de STATUS kreeg, was stukken beter ( printen, lijmen,kaft, controle... in detail) De levertermijnen bij mijn fotoboeken waren toen een PAK beter, maar dus vooral: de online 'status' was BETROUWBAAR en gedetailleerder. Bij Albelli is dat duidelijk niet het geval. Albelli is op dit moment dààrdoor een no-go voor de toekomst..
Niet tijdige levering- zonder nieuws
Ik bestelde een fotoboek bij Albelli op dinsdag 23/5/2023 om 6u35. Ik deed nog een tweede bestelling , copies van diezelfde fotoboeken, op dinsdag 23/5/2023 om 14u04. Op de website staat bij BEIDE bestellingen te lezen dat de levering zal gebeuren op 27/5/2023 ( of eerder) “. Diezelfde boodschap , “levering op 27/5/2023 (of eerder)” staat ook in de mails waarin mijn bestellingen door Albelli worden bevestigd.Op de website staat op 26/5/2023 te lezen: “Je product is verzonden en meegegeven aan de koerier. Volg je bestelling om je bezorgmoment te bekijken.”Op 26/5/2023 om 15 u 12 stuurt Albelli ook een mail.Daarin staat vermeld : JE BESTELLING IS ONDERWEGIn de Track&Trace van het pakket staat op dat moment nog te lezen : “De levering wordt bij u bezorgd op 27/5/2023 tussen 8u en 12 u.”’s Anderendaags sta ik dus goed op tijd op, maar nog in de voormiddag check ik nogmaals de Track&Trace . Immers : in het verleden kreeg ik van PostNL soms nog iets preciezere info, zodat ik bijvoorbeeld wist of ik nog even een boodschap kon doen, of niet.Op dat moment echter , de voorziene dag waarop de levering ten laatste zou gebeuren, staat plots- in tegenstelling tot de dag voordien- te lezen: “Bezorgtijd nog onbekend. Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt . We weten dat je pakket eraan komt, maar het is nog niet bij ons”Ook vandaag , dinsdag 30/5/2023 om 16u, is die boodschap onveranderd. Het pakket is dus nog steeds niet eens in ontvangst genomen bij PostNL.Het ziet er bijna naar uit dat het pakket TEN VROEGSTE op 31/5/2023 zal aankomen, ook al begin ik dààraan te twijfelen.Ik wil hier graag nieuws over , want niets lijkt nog te kloppen. Ik wil ook graag weten hoe het zal verlopen met mijn derde bestelling , die beloofd werd op 3/6/2023 ( of eerder)Eigenlijk zijn de levertijden best oké: als mensen effectief hun fotoboek in handen hebben na zowat een week.MAAR : dat is het niet meer het geval als een levertijd van 3 of maximum 4 dagen wordt beloofd, en het er uiteindelijk naar uitziet dat zelfs na 8 dagen de levering nog niet zal binnen zijn, en men totaal zonder nieuws is, ook na een vraag via sociale media.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten