Meest recente klachten

R. D.
5/04/2024

Mensen deur aan deur in het zak zetten.

Beste mevrouw, meneerIk had contact opgenomen met de onderneming Ajusto voor een herstelling voor een loodgieter (link: https://www.ajusto.be/nl?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw_LOwBhBFEiwAmSEQAfPZkd22Bc9ce3W7lchXhO13D5ENKmXV1OmlWEr8T6mc2oCw5NbmJBoC-koQAvD_BwE)Ik had online een afspraak gemaakt waarbij er vandaag een technieker geweest is. Ik wou een offerte maar, blijkbaar is de aanvraag van een afspraak al reeds een factuur, vanaf de persoon aanwezig is binnen in het huis moet er sowieso €119 en bij herstellingswerken een meerkost. Die persoon is ter plaatse gekomen, hooguit 5 min binnen geweest. Ik heb geen offerte ontvangen, noch werken laten uitvoeren maar toch zal er een factuur volgen. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de onderneming en bij de helpdesk zeiden ze ook dat er idd een factuur zal volgen en dat dit duidelijk aangegeven is op de website. Het is niet duidelijk aangegeven op de website plus bij de ontvangen mails over de afspraak bevestiging staat er: 'De Pro komt in het tijdstip en maakt een gratis offerte' (tweede stap is: 'De Pro voert het werk volgens de offerte' waarna 'Ik betaal de Pro aan het einde van de opdracht via mijn smartphone of laptop (bancontact)*.' --> hoe het in werkelijkheid is afgespeeld is dus niet hetzelfde als de online communicatie. Dit is volgens mij een onderneming die particulieren in het zak zet en pusht om services te betalen die niet uitgevoerd zijn. Ik heb de onderneming laten weten dat ik dit niet zal betalen. Ik heb een klacht bij de onderneming ingediend vanmiddag maar nog geen gevolg aan gekoppeld. Wat zijn mijn rechten als consument en kunnen ze dit zomaar eisen? Alvast bedankt bij voorbaat en nog een prettige dag. Met vriendelijke groet

Opgelost
J. C.
2/07/2023

KLACHT voor misleiding

Beste Ik wens het bedrag dat ik moest betalen aan diegene die jullie gestuurd hebben te betwisten wegens misleiding Want op jullie site staat niet verkeerd te verstaan GRATIS OFFERTEHierbij in bijlage het bewijs

Opgelost
J. L.
18/09/2022

BETWISTEN VAN FACTUUR

GeachteHierbij betwist ik officieel de factuur met nr AJU/12858/000000000097Want er is geen herstelling gebeurtHij had zelfs geen gereedschap bij Hij heeft geen enkele handeling uitgevoerdEn vermelde dat hij volgende dag ging terugkomen Er is spijtig genoeg niemand meer komen opdagenen hij was niet bereikbaarna lang wachten heb ik een andere herstellergecontacteerd die wel mijn probleem heeft opgelosten sindsdien werkt de diepvries terughiervoor hebben we een kost betaald van 120 euro en die kan ook getuigen dat er niks Opgelost wasHet is dus duidelijk dat er geen diensten verstrekt zijn geweest en daardoor ook geen prestaties dienen vergoed te worden

Afgesloten
E. H.
9/05/2022

Factuur gekregen voor niet uitgevoerde diensten

Ik had een afspraak gemaakt voor een offerte te laten maken voor ketel onderhoud via Ajusto. Deze afspraak was tijdig doorgegaan. Ik kreeg dezelfde avond de offerte en Ajusto vroeg of we een afspraak konden maken. Ik bevestigde dit zo snel mogelijk te willen doen, maar heb hier nooit antwoord op gekregen.Een week later kreeg ik een factuur voor het ketel onderhoud. Omdat ik ook geen bewijs van onderhoud heb gekregen, weet ik dat dit niet gebeurd is.Ik heb over de loop van een week meerdere keren gemaild, maar krijg nooit een antwoord. Als je belt, krijg je alleen een machine en nooit een persoon aan de lijn. Wel blijven ze aanmaningen sturen om de factuur te betalen, ook al is het onderhoud nooit gebeurd.

Afgesloten
M. V.
27/02/2021

Problemen factuur

Beste, Wij hebben eind 2020 beroep gedaan op de diensten van ajusto via hun website www.ajusto.be. Daarin zijn wij ingegaan op hun aanbod voor een onderhoud van de stookolieketel en het vegen van de schoorsteen (in pakketvorm) voor een prijs van 269 euro, btw inclusief.Op 02.12.2020 is de vakman bij ons thuis gekomen. Hij heeft het onderhoud van de stookolieketel gedaan en wij hebben hiervoor het nodige attest ontvangen.De vakman is echter niet kunnen overgaan tot de reiniging van de schoorsteen omdat hij het nodige materiaal niet bij zich had.De vakman heeft dit tevens vermeld op het attest onder andere opmerkingen: Schouw niet gereinigd.Op 09.12.2020 ontvang ik een e-mail met de factuur in bijlage. Daarin stond vermeld pack onderhoud mazoutketel + schoorsteenvegen x1 voor 269 euro. Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met contact@ajusto.be om hen te melden dat de factuur onjuist was omdat de schoorsteen niet gevegen was.Ik heb brieven noch mails mogen ontvangen van hun diensten tot op 26.02.2021 waarbij ik een mail heb ontvangen van gerechtdeurwaarden De Wilde & Baele met een aanmaningsbrief (dossiernummer ANMC02291) waarin ik verzocht word om binnen de 15 dagen het bedrag van 324,07 euro over te maken (269 euro + 50 euro schadevergoeding + 5,07 euro intresten).Ik heb de gerechtsdeurwaarden een antwoord verstuurd met hetgene wat hierboven beschreven staat.Verder wil ik hier nog aan toevoegen dat ik niet enkel een aanmaningsbrief heb mogen ontvangen via mail van de gerechtsdeurwaarden, maar ook een excel formulier met daarin al mijn persoonlijke gegevens, alsook de persoonlijke gegevens van 76 andere mensen. Naam, adres, btw nummer, telefoonnummer, factuurnummer, verschuldigde bedrag enz. zijn hier allemaal in vermeld.Ik ben langs de ene kant erg misnoegd over het functioneren van Ajusto omdat wij nooit feedback hebben ontvangen met daarin de juiste facturatie, noch een brief of een verwittiging. En anderzijds over het functioneren van de gerechtsdeurwaarders door het verspreiden van mijn persoonlijke gegevens en die van anderen.Wij hebben nooit de intentie gehad om niet te betalen, wij eisen alleen dat wij een juiste factuur mogen ontvangen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform