Beste mevrouw, meneerIk had contact opgenomen met de onderneming Ajusto voor een herstelling voor een loodgieter (link: https://www.ajusto.be/nl?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw_LOwBhBFEiwAmSEQAfPZkd22Bc9ce3W7lchXhO13D5ENKmXV1OmlWEr8T6mc2oCw5NbmJBoC-koQAvD_BwE)Ik had online een afspraak gemaakt waarbij er vandaag een technieker geweest is. Ik wou een offerte maar, blijkbaar is de aanvraag van een afspraak al reeds een factuur, vanaf de persoon aanwezig is binnen in het huis moet er sowieso €119 en bij herstellingswerken een meerkost. Die persoon is ter plaatse gekomen, hooguit 5 min binnen geweest. Ik heb geen offerte ontvangen, noch werken laten uitvoeren maar toch zal er een factuur volgen. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de onderneming en bij de helpdesk zeiden ze ook dat er idd een factuur zal volgen en dat dit duidelijk aangegeven is op de website. Het is niet duidelijk aangegeven op de website plus bij de ontvangen mails over de afspraak bevestiging staat er: 'De Pro komt in het tijdstip en maakt een gratis offerte' (tweede stap is: 'De Pro voert het werk volgens de offerte' waarna 'Ik betaal de Pro aan het einde van de opdracht via mijn smartphone of laptop (bancontact)*.' --> hoe het in werkelijkheid is afgespeeld is dus niet hetzelfde als de online communicatie. Dit is volgens mij een onderneming die particulieren in het zak zet en pusht om services te betalen die niet uitgevoerd zijn. Ik heb de onderneming laten weten dat ik dit niet zal betalen. Ik heb een klacht bij de onderneming ingediend vanmiddag maar nog geen gevolg aan gekoppeld. Wat zijn mijn rechten als consument en kunnen ze dit zomaar eisen? Alvast bedankt bij voorbaat en nog een prettige dag. Met vriendelijke groet