Terug

Problemen factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: AJUSTO

27/02/2021

Beste, Wij hebben eind 2020 beroep gedaan op de diensten van ajusto via hun website www.ajusto.be. Daarin zijn wij ingegaan op hun aanbod voor een onderhoud van de stookolieketel en het vegen van de schoorsteen (in pakketvorm) voor een prijs van 269 euro, btw inclusief.Op 02.12.2020 is de vakman bij ons thuis gekomen. Hij heeft het onderhoud van de stookolieketel gedaan en wij hebben hiervoor het nodige attest ontvangen.De vakman is echter niet kunnen overgaan tot de reiniging van de schoorsteen omdat hij het nodige materiaal niet bij zich had.De vakman heeft dit tevens vermeld op het attest onder andere opmerkingen: Schouw niet gereinigd.Op 09.12.2020 ontvang ik een e-mail met de factuur in bijlage. Daarin stond vermeld pack onderhoud mazoutketel + schoorsteenvegen x1 voor 269 euro. Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met contact@ajusto.be om hen te melden dat de factuur onjuist was omdat de schoorsteen niet gevegen was.Ik heb brieven noch mails mogen ontvangen van hun diensten tot op 26.02.2021 waarbij ik een mail heb ontvangen van gerechtdeurwaarden De Wilde & Baele met een aanmaningsbrief (dossiernummer ANMC02291) waarin ik verzocht word om binnen de 15 dagen het bedrag van 324,07 euro over te maken (269 euro + 50 euro schadevergoeding + 5,07 euro intresten).Ik heb de gerechtsdeurwaarden een antwoord verstuurd met hetgene wat hierboven beschreven staat.Verder wil ik hier nog aan toevoegen dat ik niet enkel een aanmaningsbrief heb mogen ontvangen via mail van de gerechtsdeurwaarden, maar ook een excel formulier met daarin al mijn persoonlijke gegevens, alsook de persoonlijke gegevens van 76 andere mensen. Naam, adres, btw nummer, telefoonnummer, factuurnummer, verschuldigde bedrag enz. zijn hier allemaal in vermeld.Ik ben langs de ene kant erg misnoegd over het functioneren van Ajusto omdat wij nooit feedback hebben ontvangen met daarin de juiste facturatie, noch een brief of een verwittiging. En anderzijds over het functioneren van de gerechtsdeurwaarders door het verspreiden van mijn persoonlijke gegevens en die van anderen.Wij hebben nooit de intentie gehad om niet te betalen, wij eisen alleen dat wij een juiste factuur mogen ontvangen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform