Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Onterechte retributiebon
Geachte, Op datum van 24 juni 2025 heb ik een ticket willen opvragen om 09u46 echter alweer technical problem (zie foto), bij deze blauwe kaart gelegd. Om 10u15 krijg ik een parkeerretributie, omstreeks 11u04 heb ik nogmaals getracht om een ticket te bekomen en alweer een foutmelding communication error (zie foto), bankkaart goed ingestoken en geen ticket. U zal begrijpen uit wat voorafgaat dat als het toestel niet functioneert de persoon er niet voor boeten en onterecht een parkeerretributie ontvangt. Bij deze ben ik speciaal naar de winkel gegaan om na te gaan of het ligt aan mijn bankkaart, deze laatste is dus niet geval. Bankkaart werkt perfect. Graag zie ik uw antwoord tegemoet. Met vriendelijke groeten, Gracy
Onduidelijkheid verkeersbord kortparkeren
Beste, Vorige week ontving ik in Mechelen een retributiebon wegens vermeend foutparkeren op een plaats voor kortparkeren (max. 45 min). Ik beschik echter over een geldige bewonerskaart voor deze straat. De reden waarom ik mijn wagen op deze specifieke plaats geparkeerd heb, is omdat het verkeersbord dat de parkeerplaats aanduidt als “kortparkeren” al geruime tijd is afgeplakt. Op basis van die situatie was het voor mij niet duidelijk dat er nog beperkingen golden. In bijlage vindt u foto’s van het verkeersbord. Ik heb reeds contact opgenomen met Streeteo, die bevestigde dat het bord in het verleden effectief afgeplakt was, maar dat dit “slecht verwijderd” is. Ondanks deze erkenning blijft de retributie volgens hen geldig.
Retributiebon
Retributiebon (tijdens vakantie aan zee) gekregen ondanks mindervalidenkaart met volgende vermelding: Uw mindervalidenkaart was ongeldig op het moment van de vaststelling. Mijn reactie : Toen ik naar zee vertrok (op vakantie) had ik geen andere kaart in mijn bezit Toen ik de FOD hieromtrent belde gaven ze me door dat er een nieuwe kaart was opgestuurd Deze nieuwe kaart werd inderdaad bezorgd op ons thuisadres tijdens mijn vakantie Met deze extra info dacht ik dan een kwijtschelding hiervoor te verkrijgen Heb dan ook gevraagd om te herbekijken , ook doorgegeven dat ze gerust naar de FOD mochten bellen voor bevestiging. Jammer genoeg heeft dit alles niet mogen bijdragen tot een oplossing Reply mail van Streeteo : Zoals wij u reeds in ons vorig schrijven uitgelegd hebben, kunnen wij deze retributiebon niet annuleren. Graag uw visie , tussenkomst
Onterechte Retributiebon
Geachte mevrouw/heer, Op 17/05/2025 ontving ik van u een retributiebon met het verzoek tot betaling van het bedrag van 25euro met referentienummer 920/0150/91159. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op 17/05/2025 en 26/05/2025 schreef ik streeteo hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat in het begin van de Tolpoortstraat in Deinze betalend parkeren toegelaten is zoals vermeld: 1) op de website van Stad Deinze (https://www.deinze.be/betalend-parkeren): "In volgende straten kan je mits betaling maximaal twee uur parkeren: Tolpoortstraat, tussen Tolpoortbrug en huisnummer 41". 2) op de parkeermeter in de Tolpoortstraat (zie bijgevoegde foto) 3) de 4411 app waar ik een lopende sessie had. Ofwel stuurt Stad Deinze en Streeteo verkeerde informatie uit over de geldende parkeerregels, ofwel heeft de parkeerwachter een foute retributiebon geschreven. Beide gevallen zijn gegronde redenen om mijn retributiebon te annuleren. Daarnaast is dit de tweede keer op 3 weken tijd dat ik een verkeerde retributiebon ontvangen heb op deze locatie. Streeteo heeft bij de vorige retributiebon via mail toegegeven dat deze onterecht uitgeschreven is. "Geachte, Op 26/03/2025 11:23 heeft u een retributiebon ontvangen in Deinze , voor het voertuig met nummerplaat 2DBZ700. Bij nazicht blijkt dat onze parkeerwachter een verkeerde vaststelling heeft gemaakt. De retributiebon werd onmiddellijk in het bestand geannuleerd zodat u géén betalingsherinnering zal ontvangen." (Referentie 920/0148/31279) Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet,
Retributiemodel
Geachte dienst betwistingen, Naar aanleiding van uw recente mailcommunicatie van 28 april 2025 om 14:24 uur, waarin u aangeeft dat u niet akkoord kunt gaan met mijn verzoek betreffende de retributiebon voor het voertuig met nummerplaat 2ENU388, geparkeerd te Lier, reageer ik hierbij formeel. Hoewel ik per vergissing de parkeerzone LRE3 selecteerde in plaats van LRE2, benadruk ik hierbij nadrukkelijk dat er wel degelijk een actief parkeerbewijs aanwezig was voor de duur van 54 minuten. Deze vergissing gebeurde geheel onopzettelijk en toont onmiskenbaar mijn goede trouw aan. Het verschil in parkeertarief tussen beide zones bedraagt slechts €0,50 per uur. Gezien de korte parkeerduur van 54 minuten komt dit neer op een bedrag van circa €0,45. Ik bevestig hierbij nogmaals mijn bereidheid dit verschil naar verhouding alsnog bij te betalen. Uw weigering om mee te werken aan een dergelijke pragmatische en redelijke oplossing acht ik disproportioneel en strijdig met de principes van redelijkheid en billijkheid. Onder verwijzing naar artikel 137 van het Gerechtelijk Wetboek (Wet van 10 oktober 1967), waarin gesteld wordt dat geschillen betreffende burgerlijke rechten en verplichtingen aan de bevoegde rechter kunnen worden voorgelegd, deel ik u mede dat ik mij genoodzaakt zie om verdere juridische stappen te ondernemen indien u binnen 14 dagen na dagtekening van deze ingebrekestelling niet met een redelijke oplossing komt. Tevens benadruk ik dat het hier uitdrukkelijk om een administratieve fout gaat zonder enige kwade opzet, waardoor de rechterlijke uitspraak zich naar verwachting zal richten op redelijkheid, proportionaliteit en goede trouw. Ik vertrouw erop dat u de zaak opnieuw zult bekijken vanuit een perspectief van billijkheid en rechtvaardigheid, en hoop dat wij alsnog tot een minnelijke oplossing kunnen komen. Met vriendelijke groet,
Aanvechten retributiebon
Korte beschrijving van uw probleem Op 27/3 kreeg ik een retributiebon toen ik in mijn eigen straat geparkeerd stond Sinds jaar en dag betalen wij echter voor een parkeervergunning voor deze (2e) nummerplaat, ik was dus heel verbaasd om deze te vinden. Na enkele telefonische contacten, zowel door mij als mijn partner, blijkt dat er een schriftelijk schrijven zou verstuurd zijn op 1 januari, dat deze vergunning zou vervallen. Deze hebben wij nooit ontvangen! Er zou ook een mail verstuurd zijn: we zijn erachter gekomen dat er nog een oud mailadres in het systeem stond waardoor we ook deze niet hebben ontvangen. Ik kon dezelfde dag niet meer fysiek langsgaan bij het kantoor van Streeteo in Mechelen. De volgende dag (28/3) bleek het kantoor gesloten dus heb ik online een nieuwe aanvraag gedaan voor deze nummerplaat (verlengen online is namelijk niet mogelijk want gaat voort op het vorige dossier met foutieve mailadres) Ik kreeg de melding dat mijn aanvraag goed ontvangen was en in behandeling werd genomen (zie foto bijlage) Meteen daarna vroeg ik ook een betwisting aan van de retributiebon (aan de telefoon hadden ze gezegd dat als je dat binnen de week in orde brengt, deze normaal gesproken vervalt: je betaalt er tenslotte ook voor) Ik kreeg echter als antwoord dat ze geen aanvraag tot verlenging hadden teruggevonden en de retributiebon terecht werd uitgeschreven. Ik stuurde hierop een foto van de bevestiging van de aanvraag (waarop ik tot nogtoe geen antwoord ontving). We betalen al sinds jaar en dag voor deze parkeervergunning en we wonen hier, het is dus totaal niet logisch dat we deze niet zouden willen verlengen! Ondertussen moet ik al verschillende dagen aan de slag met parkeerschijven e.d.. Ik vraag dus dat de retributiebon nietig wordt verklaard en dat mijn aanvraag snel in orde wordt gebracht (ik zal de betaling stante pede in orde brengen zodra ik de gegevens hiervoor ontvangen heb)
Poging tot dubbele inning
Poging tot dubbele inning ! Op 23/01/2025 krijgt iemand van ons gezin een parkeerboete van 25€ te Diest wegens verkeerd ingestelde parkeerschijf. De boete is exuberant voor het misdrijf en min of meer betwistbaar: per vergissing één streepje op een parkeerschijf verkeerd zetten (waar bovendien verzachtende omstandigheden voor waren) is niet echt een wereldprobleem (waar we blijkbaar wel een legertje parkeerwachters voor kunnen inzetten dat prompt na het uitstappen het voertuig controleert). De boete wordt desalniettemin stipt betaald binnen de gestelde termijn (28/1/2025). Toch krijg ik op 3/3/2025 een schrijven met dwingende aanmaning om deze nog openstaande boete dringend te betalen. Als ik contact opneem wordt me binnen het uur bevestigd dat de betaling teruggevonden werd en het dossier afgesloten is. Op mijn vraag naar omstandige uitleg hoe zo een fout is kunnen gebeuren, krijg ik geen antwoord, wat voor mij bevestigt dat het om een bewuste poging tot dubbele inning gaat: eerst kan 'het systeem' mijn betaling blijkbaar gedurende een maand niet vinden, en dan op een uur wél. Moeilijk aanvaardbaar dat een met de lokale overheid geassocieerd bedrijf enerzijds de totale perfectie eist van parkerende burgers en zich dan zonder uitleg zulke blunders veroorlooft.
Retributiebon parkeren mechelen
Geachte mevrouw/heer, Op 05/12/2024 ontving ik van u een bekeuring met het verzoek tot betaling van het bedrag van 35euro [Referentienummer retributiebon 680/0338/23168]. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op dinsdag 14/01 schreef ik reeds een mail en heb ik deze verstuurd naar parkeren.mechelen.be@streeteo.com. De vermeende vordering van is ongegrond omdat ik een parkeerschijf had EN er een stond een bord waarin stond vermeld dat het vanaf 19U gratis parkeren is zonder bewonerskaart. Ik kreeg om 19:01 een boete van u collega parkeerwachter en deze tijdstip staat ook vermeld in de brief!! Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet,
Onterechte boete
Beste, Afgelopen vrijdag wou ik parkeren. Ik stap uit mijn wagen naar de parkeermeter, deze bleek niet te werken. Er stond een “laadt” tekentje op. Hierna stapte ik verder terwijl ik de app aan het downloaden was. Op dit moment zie ik de parkeerwachter. Hij trok foto’s van zowel mijn wagen als de parkeermeter (+\- 15m afstand). Ik liep snel naar hem om hem duidelijk te maken en te zeggen dat ik aan het betalen das dat de automaat het niet deed. Deze parkeerwachter toonde alles behalve begrip en was zeer brut. Hij schreef een boete zonder dat ik enige kans had om een parkeerticket te betalen. Het kan toch niet dat een foto van een parkeermeter waar men fysiek aan staat, geldig is om geen boete te krijgen, maar een bewijs op gsm van proces van betaling geldt niet. Dit is alles behalve terecht en ik noem dit mensen eerder een loef afsteken. Hopelijk wordt hier iets aan gedaan.
Retributiebon ondanks verzenden SMS
Beste,op woensdag 17/04/2024 heb ik mijn wagen geparkeerd te Mortsel, Edegemsestraat in de buurt van nummer 65. Ik heb via SMS een parkeersessie gestart met de code MRT3 naar 4411. Na het verzenden van de SMS ontving ik geen foutcode.Als ik terug aan mijn auto kwam zag ik een retributiebon met referentie 130/0095/46301, uitgeschreven om 15u50 met vermelding van Edegemsestraat (zonder vermelding van huisnummer).Ik heb reeds een schermafdruk gestuurd waarbij ik aantoon dat ik wel degelijk een SMS verzonden heb en dat ik daar geen foutcode ontving. Op een andere schermafdruk die ik verzond, kan ik aantonen dat pas 3 uur later een bevestiging van de start van de parkeersessie verzonden werd. Ik heb verzocht om deze retributiebon te annuleren aangezien ik kan aantonen dat ik wel degelijk een SMS verstuurd heb en dat ik hierbij geen foutcode ontving dus er mocht van uit gaan dat de SMS goed verzonden werd. Dat deze niet onmiddellijk geregistreerd werd, lijkt me dan eerder een technisch probleem langs jullie kant.Ik ben van mening dat technische storingen mij niet kunnen verweten worden, temeer ik geen foutcode bij het verzenden ontving.Uiteraard ben ik bereid het eventuele parkeertarief alsnog te betalen. Ik ben van mening dat ik niet in de fout gegaan ben en niet moet opdraaien voor een technisch mankement langs de kant van Streeteo/4411.Hopend op alsnog begrip voor deze situatie.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten