Korte beschrijving van uw probleem
Op 27/3 kreeg ik een retributiebon toen ik in mijn eigen straat geparkeerd stond
Sinds jaar en dag betalen wij echter voor een parkeervergunning voor deze (2e) nummerplaat, ik was dus heel verbaasd om deze te vinden.
Na enkele telefonische contacten, zowel door mij als mijn partner, blijkt dat er een schriftelijk schrijven zou verstuurd zijn op 1 januari, dat deze vergunning zou vervallen. Deze hebben wij nooit ontvangen!
Er zou ook een mail verstuurd zijn: we zijn erachter gekomen dat er nog een oud mailadres in het systeem stond waardoor we ook deze niet hebben ontvangen. Ik kon dezelfde dag niet meer fysiek langsgaan bij het kantoor van Streeteo in Mechelen. De volgende dag (28/3) bleek het kantoor gesloten dus heb ik online een nieuwe aanvraag gedaan voor deze nummerplaat (verlengen online is namelijk niet mogelijk want gaat voort op het vorige dossier met foutieve mailadres) Ik kreeg de melding dat mijn aanvraag goed ontvangen was en in behandeling werd genomen (zie foto bijlage) Meteen daarna vroeg ik ook een betwisting aan van de retributiebon (aan de telefoon hadden ze gezegd dat als je dat binnen de week in orde brengt, deze normaal gesproken vervalt: je betaalt er tenslotte ook voor)
Ik kreeg echter als antwoord dat ze geen aanvraag tot verlenging hadden teruggevonden en de retributiebon terecht werd uitgeschreven. Ik stuurde hierop een foto van de bevestiging van de aanvraag (waarop ik tot nogtoe geen antwoord ontving).
We betalen al sinds jaar en dag voor deze parkeervergunning en we wonen hier, het is dus totaal niet logisch dat we deze niet zouden willen verlengen!
Ondertussen moet ik al verschillende dagen aan de slag met parkeerschijven e.d..
Ik vraag dus dat de retributiebon nietig wordt verklaard en dat mijn aanvraag snel in orde wordt gebracht (ik zal de betaling stante pede in orde brengen zodra ik de gegevens hiervoor ontvangen heb)