Poging tot dubbele inning !
Op 23/01/2025 krijgt iemand van ons gezin een parkeerboete van 25€ te Diest wegens verkeerd ingestelde parkeerschijf.
De boete is exuberant voor het misdrijf en min of meer betwistbaar: per vergissing één streepje op een parkeerschijf verkeerd zetten (waar bovendien verzachtende omstandigheden voor waren) is niet echt een wereldprobleem (waar we blijkbaar wel een legertje parkeerwachters voor kunnen inzetten dat prompt na het uitstappen het voertuig controleert).
De boete wordt desalniettemin stipt betaald binnen de gestelde termijn (28/1/2025).
Toch krijg ik op 3/3/2025 een schrijven met dwingende aanmaning om deze nog openstaande boete dringend te betalen.
Als ik contact opneem wordt me binnen het uur bevestigd dat de betaling teruggevonden werd en het dossier afgesloten is.
Op mijn vraag naar omstandige uitleg hoe zo een fout is kunnen gebeuren, krijg ik geen antwoord, wat voor mij bevestigt dat het om een bewuste poging tot dubbele inning gaat: eerst kan 'het systeem' mijn betaling blijkbaar gedurende een maand niet vinden, en dan op een uur wél.
Moeilijk aanvaardbaar dat een met de lokale overheid geassocieerd bedrijf enerzijds de totale perfectie eist van parkerende burgers en zich dan zonder uitleg zulke blunders veroorlooft.