Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
B. M.
16/08/2025

herstelling niet uitgevoerd wel betaald

Beste, op 30 april kwam uw werknemer mijn afwasmachine repareren, die bleef hangen en waar water in bleef staan. Hij heeft het water laten weglopen, deed alsof hij een kapotte pomp ging vervangen. Nergens geen spoor van onderdelen , noch nieuwe noch kapotte. Hij liet mij via zijn bankapp 207 euro betalen, dit was op 30 april. Twee weken later na 4 wasbeurten heeft de machine gewoon hetzelfde defect, nogmaals een bewijs dat er niets aan gedaan is. Dit is oplichting; Toen ik u daarvoor per sms voor contacteerd, want op mails antwoord u natuurlijk niet, heeft u na enige discussie beloofd de 207 euro terug te storten na 10 dagen. Tot op vandaag nog geen euro terug gezien, ook heb ik nooit een factuur van u mogen ontvangen, waarin u de werkuren en wisselstukken bewijst. Volgens mij is dat allemaal illegaal. Graag onmiddelijke terugstorting van de gemaakte kosten, ook geen vervoerskosten. Het is niet mijn fout dat uw medewerker mij probeerde op te lichten. Alvast bedankt! Mvg Bart Maes bartmaes@outlook.be 0496 16 38 14

In behandeling
S. G.
26/04/2024

oplichting door firma

Beste,ik ben slachtoffer van oplichting via “witgoedherstel Oostende” onderdeel van TECT Europe. Deze hersteldienst van o.a. vaatwassers komt ter zaken plaatse opent de machine doet niets ontvangt 99 euro zegt terug te komen met juiste onderdeel en is dan plots onbereikbaar. Wat zoeken via hun site leert dat ze gebruik maken van foutieve nummers en bedrijfsnamen. 1 nummer is zelfs van een advocaat in Antwerpen een andere naam die ze gebruiken is die van een grote electro winkel in Waardamme en Knokke.Hoe leg ik hier best klacht tegen neer en vooral zorg ik dat andere mensen hier geen slachtoffer van worden.

Afgesloten
F. D.
29/05/2023

Reparatie witgoed

Beste.In maart kreeg ik een technieker van Witgoedherstel Gent over de vloer. Dit bedrijf maakt deel uit van het grotere bedrijf Fixall dat in heel België werkzaam is. De technieker repareerde mijn vaatwasser waarvoor ik 229 euro betaalde. Bij gebruik de volgende dag bleek de vaatwasser echter niet hersteld. Mijn keuken overstroomde en de zekering sprong. Tot driemaal toe maakte ik een nieuwe afspraak waarop de technieker telkens zijn kat stuurde. Mijn mail werd niet beantwoord. Bij een telefonisch contact stelde de telefoniste voor dat ze de technieker nog eens zou bellen. Ik eiste mijn geld terug maar daar kan geen gehoor aan gegeven worden. Ik blijf met een defecte vaatwasser zitten maar wel meer dan 200 euro lichter.

Afgesloten
P. E.
9/06/2021

Grootschalige oplichterij

Begin mei hebben we dit bedrijf gecontacteerd om ons wasmachine te herstellen. Het machine werkte nog perfect, maar gaf af en toe een foutmelding. Abdulkarim Khayat Mardenli is op 7 mei bij ons langsgeweest. Hij heeft ons wasmachine opengevezen en terug toegedaan op minder dan 15 minuten tijd. Hij heeft mijn zwangere vrouw 150 euro aangerekend, en toen ze zei dat ze haar man ging halen zodat hij kon uitleggen wat hij precies had gedaan, weigerde hij paniekerig. Op zijn website staat expliciet dat het transport + eerste half uur 69 euro kost. Er zijn geen vervangstukken gemonteerd. Hij heeft beloofd om een factuur op te sturen, die we nooit hebben ontvangen. Hij heeft een sticker op ons wasmachine gekleefd waar een frauduleus BTW-nummer op staat. Achteraf bleek ons wasmachine helemaal kapot te zijn! We hebben hem een maand lang opgebeld en gestuurd. Hij heeft ons steeds beloofd om ons 'binnen een uur terug te bellen' of 'morgen langs te komen', wat hij nooit heeft gedaan. Hij heeft expliciet beloofd om ons geld terug te storten indien hij het toestel niet ging repareren (want er is 3 maanden garantie), en wanneer we hebben gezegd dat we inderdaad ons geld terug willen, heeft hij dit geweigerd. Bij nader onderzoek blijkt het hier niet om een eenmalig feit te gaan. Abdulkarim Khayat Mardenli is een oplichter eersteklas! Op verschillende websites hebben we tientallen klachten gevonden over zijn wanpraktijken, waarbij hij telkens dezelfde strategie volgt: stap 1: hij stelt een 'diagnose' en geeft een absurd hoge prijs als offerte (150-350 euro). Sommige mensen betalen dit bedrag, maar krijgen nooit een uitleg waarom het zoveel kost. Anderen weigeren, maar moeten nog steeds zijn 'diagnose' betalen. Hiervoor rekent hij vaak meer aan dan zijn originele 69 euro. Vaak bevindt het toestel zich in een slechtere staat dan voorheen. Mensen die hem terugbellen, krijgen soms nog een tweede bezoek, waarbij hij hun toestel herstelt, en dan nog eens een tweede visite aanrekent (desondanks zijn garantie beleid). Mensen die klagen, worden van het kastje naar de muur gestuurd (lege beloftes, en uiteindelijk telefoon die wordt ingehaakt). Mensen die blijven klagen, krijgen een terugbetaling voorgesteld van 70 euro. Veel minder dan het originele bedrag, maar de meeste mensen willen er gewoon vanaf zijn, dus zeggen toe. Na wat onderzoek blijkt het hele bedrijf vol bedrog te zitten! Er zijn in totaal minstens 4 gerelateerde websites/bedrijven. Een eerste bedrijf is (voor zover ik kan zien) volledig legitiem en legaal: https://www.witgoedhersteldienst.be/over-ons/(Dit bedrijf maakt zelfs expliciet vermelding van de oplichters zie link!!!)Echter, daarnaast zijn er een aantal websites, die bewust heel gelijkaardige namen (en zelfs foto's en lay-out!) hebben gekregen, om verward te worden met het voornoemde legale bedrijf:https://www.hersteldienst-belgie.be/https://www.witgoedservice-belgie.be/content/witgoedservice_belgieWITGOED-HERSTELDIENST.beDeze laatste website bestaat niet meer, en ik heb een vermoeden waarom: Er is een klacht neergelegd bij test-aankoop (link hieronder) tegen dit bedrijf. Vermoedelijk is dit de reden dat hij een nieuwe website heeft aangemaakt om gewoon verder te kunnen gaan met zijn praktijken. https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceId=CPTBE00712577-15De andere 2 websites bestaan nog steeds en kunnen aan elkaar gelinkt worden via oa een gemeenschappelijk telefoonnummer. Deze websites geven de indruk dat het een groot bedrijf is dat over heel Belgie verschillende afdelingen heeft. Echter, de meeste telefoonnummers van deze afdelingen werken niet, en hebben eenzelfde Hollandse voicemail. De nummers die wel werken komen allemaal bij dezelfde vrouw uit! Heel merkwaardig, want het zijn geen gsm-nummers, maar vaste lijnen, die dus een zonenummer hebben. Men moet toch al wat truuken uitgehaald hebben om ervoor te zorgen dat een nummer met een zonenummer voor Geel uitkomt bij dezelfde vrouw die aan een vaste telefoon met zonenummer voor Antwerpen zit. Wanneer ik deze vrouw vraag 'zit u in Geel?', zegt ze ja. Als ik haar op haar Antwerps nummer bel en vraag 'zit u in stad Antwerpen?', zegt ze opnieuw ja. Wanneer ik haar zeg dat ze mij in een ander telefoongesprek (5 minuten eerder) iets anders heeft gezegd, geeft ze dit direct toe, dus het is zeker dezelfde vrouw! Het BTW-nummer dat op zijn documentatie staat is 7040.695.892 en bestaat niet. Ik heb zijn echt BTW-nummer terug kunnen vinden: 0704.695.892. 'Toevallig' een aantal cijfers omgewisseld. We hebben uiteraard een bewijs van transfer van onze 150 euro, met het rekeningnummer en zijn naam (persoonlijk, niet van het bedrijf). Ik geef u al mijn bewijsmateriaal in bijlage, zoals ik dat al aan de politie heb overhandigd. Ik eis eerst en vooral mijn geld terug, plus de herstelkosten die ik moet betalen voor het wasmachine dat meneer heeft kapot gemaakt, plus een schadevergoeding voor het feit dat we een maand lang zonder wasmachine hebben gezeten (wachtende op meneer zijn lege beloftes) en verspilde tijd. Indien er niet snel een positief antwoord komt, gaan we verder richting rechtbank, en we zijn helemaal niet van plan om dit op te geven vooraleer er recht heeft geschied. Al duurt het proces jaren en kost het ons handenvol geld. In dat geval zullen we ook eisen dat meneer onze advocatenkosten terugbetaald. We hebben ondertussen al 19 andere gedupeerden kunnen contacteren! Ik hoop dat ik op test-aankoop kan rekenen. Hartelijk bedankt!

Afgesloten
K. D.
25/01/2021

Mislukte herstelling

Beste,Op dinsdag 19 januari meldde ik een defect aan mijn koelkast via de website www.witgoedherstel-gent.be. Ik stelde toen meteen de vraag of ik een offerte kon krijgen voor de geschatte kosten op basis van mijn omschreven probleem. Ik kreeg de volgende dag (woensdag 20 januari) al antwoord: geen offerte, wel een afspraak. Jullie zouden de volgende dag een monteur langssturen. Ik heb meteen al mijn meetings en afspraken geannuleerd zodat ik de monteur kon ontvangen. Er is op de afgesproken dag, donderdag 21 januari, niemand langsgekomen. Ik betreurde op dat moment jullie zwakke communicatie, maar had begrip voor planningen die soms kunnen mislopen. Vrijdag 22 januari is jullie monteur langsgekomen. Ik heb hem, zoals dat geadverteerd wordt op jullie website, de diagnose laten doen en verwachtte mij aan de afgesproken prijs van €69,-. Daar had ik het even goed mis. Er kwamen onverwachts nog werkuren bij, €30,- in dit geval. Toegegeven: deze staan (goed verstopt weliswaar) op jullie website. Ik vind het heel jammer dat daar vanaf het begin niet duidelijker over gecommuniceerd wordt. Maar goed, ik kon er mij nog wel in vinden. Mijn eindafrekening kwam echter neer op €174,- in de plaats van de €69,- die op jullie website aangegeven staat. De extra €75,- die ik nog bovenop de analyse en de werkuren moest betalen, was voor het gasflesje dat hij had vervangen. Daar werd niet op voorhand over gecommuniceerd, de rekening werd mij gewoon gepresenteerd. Vinden jullie het zelf niet bizar dat jullie doen alsof jullie service maar €69,- kost? Om vervolgens €100,- meer aan te rekenen?Maar opnieuw, ik kon er mij in vinden. Want ik heb verschillende offertes opgevraagd bij verschillende herstellingsdiensten uit de buurt en deze kwamen allemaal uit rond de €200,-. Dus ik heb er op dat moment geen probleem van gemaakt.Jammer genoeg is mijn koelkast nog steeds defect. Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik op dit moment zeer ontevreden ben over jullie service en had graag van jullie gehoord hoe jullie dit wensen op te lossen.Vriendelijke groeten,Kaat De Malsche

Opgelost
N. L.
9/09/2019

Aangerekend bedrag herstelling

Beste, Op 12 augustus contacteerde ik jullie telefonisch. Ik zocht een hersteldienst voor een Amerikaanse koelkast. Op jullie website kon ik regio De Panne aanklikken.De telefoniste maakte een afspraak voor vrijdag 16 augustus (16u30). Ze zei dat een technieker in de streek geen probleem was.Op de website (ondertussen aangepast) werd melding gemaakt van een diagnosekost van 69 euro (BTW en verplaatsing inbegrepen). Ondertussen maakt uw firma (met aangepaste website) promotie met een diagnosekost van 60 euro + verplaatsingskosten.Op vrijdag 16/08 was uw technieker om 16u45 ter plaatse en werkte tot 17u55.De diagnose werd gesteld en de herstelkost was 350 euro, wisselstuk en werk inbegrepen. Op mijn expliciete vraag hoeveel het wisselstuk (motortje voor ventilator) zou kosten vermelde uw medewerker een prijs van 180 euro. Rest van het bedrag was disgnose (69 euro) en werk.Uw website maakt(e) melding, na stellen diagnose, van een uurloon van 15 euro/ begonnen kwartier, dus 60 euro/uur.Op de site van Siemens België kan ik het bewuste, originele motortje kopen voor 63,20 euro. Jullie rekenden voor dit zelfde wisselstuk dus 3x deze prijs!Een correcte factuur zou zijn:-diagnose 69 euro (BTW inbegrepen)-kost motortje 63,20 euro (BTW inbegrepen)-werk: totaal 1u en 10 min, waarvan 15 min diagnose. Rest werk 55 min aan 15/euro/kwartier = +/- 60 euroTotaal herstelling: 69 + 63,2 + 60 = 192,2 euro.Ik begrijp dat dit eventueel hoger kan zijn, maar met het aangerekende bedrag van 350 euro kan ik moeilijk akkoord gaan. Bovendien werd bedrieglijk een veel hogere prijs voor het wisselstuk vermeld, natuurlijk om bovenvermelde hoge kost te rechtvaardigen.Het is voor de hand liggend dat ik bij mijn eerste contact een hersteller uit de regio vroeg en dit ook aanklikte op jullie website. Verplaatsingskosten kunnen hier dus enkel een miniem verschil uitmaken.Graag uw reactie, vriendelijke groeten,

Opgelost
W. N.
9/05/2019

misleiding - oplichting

Besten,We zijn blijkbaar niet de enigen (ten minste 2 eerdere voorvallen in deze site) die op vergelijkbare wijze zijn misleid en vervolgens opgelicht door/via de website witgoedhersteldienst.be. Die gepolijste website stelt overal heel duidelijk WIJ REPAREREN (emphasis) alle merken witgoed, en ze doen zich voor als de Nr. 1 in het herstellen van witgoed in Belgie. Echter, niets is minder waar, het betreft hier een kleine groep nederlanders (duidelijk geen vlaams accent aan de tel) met een aanlokkelijke website waar ze klanten met kapotte toestellen mee aanlokken, en naar wie ze dan weinig betrouwbare installateurs sturen in een soort van onderaanneming zonder ook maar enige verantwoordelijkheid. In ons geval: recente Miele droogkast kapot, via hun website kwam (dd 03/04/2019) een reparateur van systemstechnologybv langs, riem was gebroken maar hij had zogezegd geen vervangriem bij, ging die bestellen en volgende week terugkomen, 50 euro voorschot in cash betaald (vroeg eerst 100 euro), liet een voorlopige factuur achter, en nadien niets meer van gehoord. Telefoneren naar telnr op die factuur gaat niet (voice mailbox full), mailen naar e-mail op die factuur blijft onbeantwoord. Dus terugbellen naar witgoedhersteldienst (meerdere sessies), maar daar schuiven ze alle verantwoordelijkheid af: maar meneer, zo werken wij niet, wij sturen reparateurs in onderaanneming en indien er iets misgaat moet je hen contacteren - inderdaad in tegenstelling tot wat overal in hun website staat (WIJ REPAREREN...). Klachtenformulier van witgoedhersteldienst ingevuld maar ook daar niet het minste gevolg. Witgoedhersteldienst doet een Pontius Pilatus en systemstechnologybv kan niet gecontacteerd worden - catch22. We zijn nu meer dan 1 maand later...Gewenste oplossing:(1) 50 euro terugbetaald worden(2) misleidende website van het net halen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform