Terug

Aangerekend bedrag herstelling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. L.

Naar: witgoedhersteldienst.be

09/09/2019

Beste, Op 12 augustus contacteerde ik jullie telefonisch. Ik zocht een hersteldienst voor een Amerikaanse koelkast. Op jullie website kon ik regio De Panne aanklikken.De telefoniste maakte een afspraak voor vrijdag 16 augustus (16u30). Ze zei dat een technieker in de streek geen probleem was.Op de website (ondertussen aangepast) werd melding gemaakt van een diagnosekost van 69 euro (BTW en verplaatsing inbegrepen). Ondertussen maakt uw firma (met aangepaste website) promotie met een diagnosekost van 60 euro + verplaatsingskosten.Op vrijdag 16/08 was uw technieker om 16u45 ter plaatse en werkte tot 17u55.De diagnose werd gesteld en de herstelkost was 350 euro, wisselstuk en werk inbegrepen. Op mijn expliciete vraag hoeveel het wisselstuk (motortje voor ventilator) zou kosten vermelde uw medewerker een prijs van 180 euro. Rest van het bedrag was disgnose (69 euro) en werk.Uw website maakt(e) melding, na stellen diagnose, van een uurloon van 15 euro/ begonnen kwartier, dus 60 euro/uur.Op de site van Siemens België kan ik het bewuste, originele motortje kopen voor 63,20 euro. Jullie rekenden voor dit zelfde wisselstuk dus 3x deze prijs!Een correcte factuur zou zijn:-diagnose 69 euro (BTW inbegrepen)-kost motortje 63,20 euro (BTW inbegrepen)-werk: totaal 1u en 10 min, waarvan 15 min diagnose. Rest werk 55 min aan 15/euro/kwartier = +/- 60 euroTotaal herstelling: 69 + 63,2 + 60 = 192,2 euro.Ik begrijp dat dit eventueel hoger kan zijn, maar met het aangerekende bedrag van 350 euro kan ik moeilijk akkoord gaan. Bovendien werd bedrieglijk een veel hogere prijs voor het wisselstuk vermeld, natuurlijk om bovenvermelde hoge kost te rechtvaardigen.Het is voor de hand liggend dat ik bij mijn eerste contact een hersteller uit de regio vroeg en dit ook aanklikte op jullie website. Verplaatsingskosten kunnen hier dus enkel een miniem verschil uitmaken.Graag uw reactie, vriendelijke groeten,

Berichten (19)

N. L.

Naar: witgoedhersteldienst.be

05/09/2019

Geachte,Hierbij kom ik terug op mijn schrijven van 21 augustus. Tot op heden mocht ik nog geen reactie met voorstel tot onderlinge regeling ontvangen.Ik denk dat de redelijke termijn om tot een oplossing te komen inmiddels overschreden is.Graag asap uw schriftelijke reactie, zoniet wordt de procedure verder gezet.Vriendelijke groeten,

witgoedhersteldienst.be

Naar: N. L.

05/09/2019

This message was originally HTML formatted. View in a HTML capable client to see the original version.\r\n\r\nWat is naar uw mening de juiste oplossing, u moet weten dat er daarna geen garantie meer is op de reparatie NICOLE LESCRAUWAET Unsubscribe--

N. L.

Naar: witgoedhersteldienst.be

05/09/2019

Geachte,Dank voor uw antwoord. Het lijkt mij redelijk 100 euro terug te storten (= minder dan het verschil tussen de ter plaatse opgegeven prijs van het wisselstuk (180 euro) en de originele Siemens leveranciersprijs (63,20 euro).Graag uw reactie op mijn voorstel.Mvg

witgoedhersteldienst.be

Naar: N. L.

06/09/2019

This message was originally HTML formatted. View in a HTML capable client to see the original version.\r\n\r\nIk stel voor dat je 70 euro terugkrijgt, dit is een beetje eerlijk NICOLE LESCRAUWAET Unsubscribe--

N. L.

Naar: witgoedhersteldienst.be

09/09/2019

Geachte,Ik kan akkoord gaan met je voorstel op voorwaarde dat de garantie op de herstelling van toepassing blijft (= wettelijk voorzien).Het bedrag van 70 euro mag worden gestort op dezelfde rekening als de betaling van de factuur.Graag uw akkoord, mvg,

witgoedhersteldienst.be

Naar: N. L.

10/09/2019

This message was originally HTML formatted. View in a HTML capable client to see the original version.\r\n\r\nWacht tot je akkoord gaat met het bedrag van 70 euro NICOLE LESCRAUWAET Unsubscribe--

N. L.

Naar: witgoedhersteldienst.be

10/09/2019

Geachte,Hierbij een kopie van mijn vorig bericht, inhoudende mijn akkoord met je voorstel op voorwaarde dat de garantie op de herstelling van toepassing blijft (= wettelijk voorzien).Het bedrag van 70 euro mag worden gestort op dezelfde rekening als de betaling van de factuur.Mvg,

witgoedhersteldienst.be

Naar: N. L.

13/09/2019

This message was originally HTML formatted. View in a HTML capable client to see the original version.\r\n\r\nDe prijs van de hoofdleverancier wordt toegevoegd aan de belasting en transportkosten NICOLE LESCRAUWAET Unsubscribe--

N. L.

Naar: witgoedhersteldienst.be

13/09/2019

Geachte,De opgegeven prijs van het wisselstuk is de originele leveranciersprijs (Siemens). Het geleverde en geplaatste ventilatortje is hiervan afwijkend en de aankoopprijs is waarschijnlijk lager. Ik betwist hiervan evenwel niet de degelijkheid.Bovendien heb ik meerdere malen een factuur moeten vragen. Uiteindelijk stuurden jullie een kleine nota met vermelding factuur, zonder BTW specificatie (zie vorige bijlagen).Jullie vroegen een voorstel van mijnentwege en uiteindelijk heb ik jullie voorstel tot terugbetaling van 70 euro goedgekeurd.Ik stop hierbij de discussie en wacht nog uiterlijk 1 week op de terugbetaling, zo niet wordt de procedure verdergezet.Mvg

witgoedhersteldienst.be

Naar: N. L.

14/09/2019

This message was originally HTML formatted. View in a HTML capable client to see the original version.\r\n\r\nStuur ons uw rekeningnummer alstublieft NICOLE LESCRAUWAET Unsubscribe--

N. L.

Naar: witgoedhersteldienst.be

16/09/2019

Geachte,De terugbetaling (70 euro) mag worden gestort op dezelfde rekening van de oorspronkelijke betaling.Alvast dank,Mvg

N. L.

Naar: witgoedhersteldienst.be

16/09/2019

Geachte,De terugbetaling (70 euro) mag worden gestort op dezelfde rekening van de oorspronkelijke betaling.Alvast dank,Mvg

witgoedhersteldienst.be

Naar: N. L.

17/09/2019

This message was originally HTML formatted. View in a HTML capable client to see the original version.\r\n\r\nStuur een accountnummer om te bevestigen NICOLE LESCRAUWAET Unsubscribe--

N. L.

Naar: witgoedhersteldienst.be

19/09/2019

Geachte,Ik stuur bankgegevens via privé bericht via GSM.Mvg

N. L.

Naar: witgoedhersteldienst.be

26/09/2019

Geachte,Niettegenstaande onze overeenkomst (terugstorting van 70 euro, zie vorig mailverkeer hierboven) is het bedrag nog steeds niet gestort.Reeds een week geleden stuurde ik een sms met mijn rekeningnummer.Graag asap betaling, volgens afspraak.Mvg

witgoedhersteldienst.be

Naar: N. L.

29/09/2019

This message was originally HTML formatted. View in a HTML capable client to see the original version.\r\n\r\nStuur me alstublieft het bankrekeningnummer NICOLE LESCRAUWAET Unsubscribe--

N. L.

Naar: witgoedhersteldienst.be

30/09/2019

Geachte,Ik verwijs naar mijn bericht van 19 en 26 september.Mijn bankrekening nummer heb ik reeds via een sms verzonden op 19 september, naar volgend gsm nummer: 0467 68 91 13. Dit is het gsm nummer dat mij contacteerde, na het indienen van mijn klacht.Momenteel wordt er systematisch door jullie tijd gewonnen, wss met de bedoeling niet tot terugbetaling over te gaan.Mvg

witgoedhersteldienst.be

Naar: N. L.

02/10/2019

This message was originally HTML formatted. View in a HTML capable client to see the original version.\r\n\r\nStuur het rekeningnummer naar dit nummer 0465397676 NICOLE LESCRAUWAET Unsubscribe--

N. L.

Naar: witgoedhersteldienst.be

02/10/2019

Geachte,Zoals gevraagd in vorig bericht is het rekeningnummer waarop het bedrag mag worden teruggestort via sms verzonden.Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform