Begin mei hebben we dit bedrijf gecontacteerd om ons wasmachine te herstellen. Het machine werkte nog perfect, maar gaf af en toe een foutmelding. Abdulkarim Khayat Mardenli is op 7 mei bij ons langsgeweest. Hij heeft ons wasmachine opengevezen en terug toegedaan op minder dan 15 minuten tijd. Hij heeft mijn zwangere vrouw 150 euro aangerekend, en toen ze zei dat ze haar man ging halen zodat hij kon uitleggen wat hij precies had gedaan, weigerde hij paniekerig. Op zijn website staat expliciet dat het transport + eerste half uur 69 euro kost. Er zijn geen vervangstukken gemonteerd. Hij heeft beloofd om een factuur op te sturen, die we nooit hebben ontvangen. Hij heeft een sticker op ons wasmachine gekleefd waar een frauduleus BTW-nummer op staat. Achteraf bleek ons wasmachine helemaal kapot te zijn! We hebben hem een maand lang opgebeld en gestuurd. Hij heeft ons steeds beloofd om ons 'binnen een uur terug te bellen' of 'morgen langs te komen', wat hij nooit heeft gedaan. Hij heeft expliciet beloofd om ons geld terug te storten indien hij het toestel niet ging repareren (want er is 3 maanden garantie), en wanneer we hebben gezegd dat we inderdaad ons geld terug willen, heeft hij dit geweigerd. Bij nader onderzoek blijkt het hier niet om een eenmalig feit te gaan. Abdulkarim Khayat Mardenli is een oplichter eersteklas! Op verschillende websites hebben we tientallen klachten gevonden over zijn wanpraktijken, waarbij hij telkens dezelfde strategie volgt: stap 1: hij stelt een 'diagnose' en geeft een absurd hoge prijs als offerte (150-350 euro). Sommige mensen betalen dit bedrag, maar krijgen nooit een uitleg waarom het zoveel kost. Anderen weigeren, maar moeten nog steeds zijn 'diagnose' betalen. Hiervoor rekent hij vaak meer aan dan zijn originele 69 euro. Vaak bevindt het toestel zich in een slechtere staat dan voorheen. Mensen die hem terugbellen, krijgen soms nog een tweede bezoek, waarbij hij hun toestel herstelt, en dan nog eens een tweede visite aanrekent (desondanks zijn garantie beleid). Mensen die klagen, worden van het kastje naar de muur gestuurd (lege beloftes, en uiteindelijk telefoon die wordt ingehaakt). Mensen die blijven klagen, krijgen een terugbetaling voorgesteld van 70 euro. Veel minder dan het originele bedrag, maar de meeste mensen willen er gewoon vanaf zijn, dus zeggen toe. Na wat onderzoek blijkt het hele bedrijf vol bedrog te zitten! Er zijn in totaal minstens 4 gerelateerde websites/bedrijven. Een eerste bedrijf is (voor zover ik kan zien) volledig legitiem en legaal: https://www.witgoedhersteldienst.be/over-ons/(Dit bedrijf maakt zelfs expliciet vermelding van de oplichters zie link!!!)Echter, daarnaast zijn er een aantal websites, die bewust heel gelijkaardige namen (en zelfs foto's en lay-out!) hebben gekregen, om verward te worden met het voornoemde legale bedrijf:https://www.hersteldienst-belgie.be/https://www.witgoedservice-belgie.be/content/witgoedservice_belgieWITGOED-HERSTELDIENST.beDeze laatste website bestaat niet meer, en ik heb een vermoeden waarom: Er is een klacht neergelegd bij test-aankoop (link hieronder) tegen dit bedrijf. Vermoedelijk is dit de reden dat hij een nieuwe website heeft aangemaakt om gewoon verder te kunnen gaan met zijn praktijken. https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceId=CPTBE00712577-15De andere 2 websites bestaan nog steeds en kunnen aan elkaar gelinkt worden via oa een gemeenschappelijk telefoonnummer. Deze websites geven de indruk dat het een groot bedrijf is dat over heel Belgie verschillende afdelingen heeft. Echter, de meeste telefoonnummers van deze afdelingen werken niet, en hebben eenzelfde Hollandse voicemail. De nummers die wel werken komen allemaal bij dezelfde vrouw uit! Heel merkwaardig, want het zijn geen gsm-nummers, maar vaste lijnen, die dus een zonenummer hebben. Men moet toch al wat truuken uitgehaald hebben om ervoor te zorgen dat een nummer met een zonenummer voor Geel uitkomt bij dezelfde vrouw die aan een vaste telefoon met zonenummer voor Antwerpen zit. Wanneer ik deze vrouw vraag 'zit u in Geel?', zegt ze ja. Als ik haar op haar Antwerps nummer bel en vraag 'zit u in stad Antwerpen?', zegt ze opnieuw ja. Wanneer ik haar zeg dat ze mij in een ander telefoongesprek (5 minuten eerder) iets anders heeft gezegd, geeft ze dit direct toe, dus het is zeker dezelfde vrouw! Het BTW-nummer dat op zijn documentatie staat is 7040.695.892 en bestaat niet. Ik heb zijn echt BTW-nummer terug kunnen vinden: 0704.695.892. 'Toevallig' een aantal cijfers omgewisseld. We hebben uiteraard een bewijs van transfer van onze 150 euro, met het rekeningnummer en zijn naam (persoonlijk, niet van het bedrijf). Ik geef u al mijn bewijsmateriaal in bijlage, zoals ik dat al aan de politie heb overhandigd. Ik eis eerst en vooral mijn geld terug, plus de herstelkosten die ik moet betalen voor het wasmachine dat meneer heeft kapot gemaakt, plus een schadevergoeding voor het feit dat we een maand lang zonder wasmachine hebben gezeten (wachtende op meneer zijn lege beloftes) en verspilde tijd. Indien er niet snel een positief antwoord komt, gaan we verder richting rechtbank, en we zijn helemaal niet van plan om dit op te geven vooraleer er recht heeft geschied. Al duurt het proces jaren en kost het ons handenvol geld. In dat geval zullen we ook eisen dat meneer onze advocatenkosten terugbetaald. We hebben ondertussen al 19 andere gedupeerden kunnen contacteren! Ik hoop dat ik op test-aankoop kan rekenen. Hartelijk bedankt!